امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7076 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲:۲۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون وزير راه و شهرسازی مطرح کرد ؛

در 10 سال آينده 10 هزار كيلومتر خط ريلي به شبكه راه آهن اضافه مي شود

خبرایران:علي نورزاد معاون وزير راه و شهرسازي در جلسه با معاون اول وزير حمل و نقل و ارتباطات ارمنستان كه به منظور انعقاد تفاهم نامه در خصوص ارتباط ريلي ايران و ارمنستان تشكيل شده بود گفت: بر اساس چشم انداز ترسيم شده طي ده سال آينده ايران 10 هزار كيلومتر خط ريلي به شبكه راه آهن خود اضافه خواهد كرد كه اين امر در افزايش ميزان حمل و نقل ريلي در منطقه بسيار موثر خواهد بود.
در 10 سال آينده 10 هزار كيلومتر خط ريلي به شبكه راه آهن اضافه مي شود

به گزارش خبرایران از روابط عمومي شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، بامداد ديروز معاون اول وزير حمل و نقل و ارتباطات، رئيس شر اكت مديريت احداث راه آهن به همراه هياتي از مسئولان حمل و نقل ارمنستان به ايران سفر كردند تا در رابطه با انعقاد تفاهم نامه اتصال ريلي ايران و ارمنستان با مسئولان وزارت راه و شهرسازي ديدار كنند.
عصر ديروز اين هيات همراه با سفير ارمنستان در ايران با حضور در شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور در جلسه اي با معاون وزير راه و شهرسازي و جمعي از مديران شركت ساخت و وزارت راه و شهرسازي شركت كردند.
علي نورزاد در ابتداي اين جلسه ضمن خير مقدم به مهمانان ارمنستاني، به سابقه روابط ايران و ارمنستان اشاره كرد و گفت: اين دو كشور به لحاظ تاريخي داراي همكاري هاي گسترده و مشترك بسياري هستند كه ما اميد داريم اين همكاري در زمينه حمل و نقل ريلي نيز امتداد يابد.
معاون وزير راه و شهرسازي افزود: ايران در حال حاضر داراي بيش از 10 هزار كيلومتر راه آهن در دست بهره برداري است و تمايل دارد تا مناسبات خود در اين زمينه را با كشورهاي همسايه گسترش دهد.
وي از توجه ويژه دولت و حمايت مجلس جمهوري اسلامي ايران در موضوع گسترش خطوط ريلي خبر داد و اظهار داشت: با توجه به گستردگي خاك ايران هم اكنون سهم مسافر در حمل و نقل ريلي 6/3 و سهم بار در اين حوزه 2/5 است كه تلاش ما رساندن اين اعداد در 10 سال آينده در زمينه سهم مسافر به4/16 و سهم بار به 8/21 است.
مديرعامل شركت ساخت و توسعه ادامه داد: همانطور كه اين اعداد نشان مي دهد قصد ما افزايش 4 برابري سهم حمل و نقل ريلي در شبكه حمل و نقل كشور است كه براي اين موضوع به حدود 10 ميليارد يورو سرمايه نياز است. نورزاد در پايان اظهار اميدواري كرد تا انعقاد تفاهم نامه در خصوص ارتباط ريلي با ارمنستان به گسترش ارتباطات اين دو كشور و توسعه ترانزيت كالا و خدمات ميان اين دو همسايه منجر شود.
در ادامه جلسه معاون اول وزير حمل و نقل و ارتباطات ارمنستان ضمن تشكر از ميهمان نوازي طرف ايراني، گفت: هدف ما از اين سفر فراهم كردن مقدمات لازم براي ارتباط ريلي دو كشور دوست و همسايه است و اميد داريم تا ايراني ها با توسعه خطوط ريلي خود تا مرز ارمنستان اين امكان را براي ما فراهم كنند.
آرتور آراكليان افزود: ما نيز در ارمنستان مطالعات و تحقيقات خود را در رابطه با احداث خط ريلي تا مرز ايران به انجام رسانده ايم كه اين امر نيازمند ساخت حدود 300 كيلومتر راه آهن است كه 100 كيلومتر آن نيز به تونل ها و پل ها اختصاص مي يابد.
وي در پايان با مثبت عنوان كردن برنامه هاي ريلي در ايران اظهار داشت: ما به برنامه ريلي شما براي احداث 10 هزار كيلومتر خط ريلي طي ده سال آينده بسيار خوشبين هستيم و بسيار خوشحال مي شويم تا در آن اتصال ايران به ارمنستان نيز مد نظر قرار گيرد.
در ادامه اين جلسه نيز مديران و كارشناسان ايراني و ارمني در رابطه با مفاد تفاهم نامه به بحث و گفتگو نشستند تا در سفر دو روزه اين هيئت شاهد انعقاد تفاهم نامه باشيم.

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب