امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6963 تاریخ انتشار: شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۳:۵۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

گزارش نشست خبری برنامه «ستاره 20»/1؛

مقانلو: چهره های جدیدی در حوزه بازیگری نداریم/ زمان آن رسیده که در جامعه هنری ضوابط جای روابط را بگیرد

خبرایران: نسرین مقانلو بازیگرسینما و تلویزیونو داور برنامه «ستاره 20» گفت: الان زمان آن رسیده که در جامعه هنری ما ضوابط جای روابط را بگیرد. ما متاسفانه چهره های جدیدی در عرصه بازیگری نداریم .
مقانلو: چهره های جدیدی در حوزه بازیگری نداریم/ زمان آن رسیده که در جامعه هنری ضوابط جای روابط را بگیرد

 به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری « ستاره ۲۰» امروز با حضور« فاطمه سمرقندی» کارگردان این برنامه تلویزیونی « رامین سهراب نواب پور» تهیه کننده این برنامه تلویزیونی ، «دکتر محمودعزیزی»،«چنگیز جلیلوند»،«رضا رویگری»،«نسرین مقانلو»،«فریبا کوثری»،«رامسین کبریتی» و «پژمان بازغی» داوران این برنامه و اصحاب رسانه در پارک پردیسان برگزارشد.

دراین نشست خبری«دکتر محمود عزیزی» یکی از داوران این برنامه اظهارداشت: نسبت به سال‌های گذشته تعداد واحدهای عملی دانشگاه‌ها بیشتر شده است اما واقعیت این است که وظیفه دانشگاه تربیت هنرمند نیست مگر این که شکل واحدها را عوض کنند ما در ایران دانشگاه هنرهای دراماتیک داریم که امکان تجربه برای دانشجو در آن وجود ندارد.

عزیزی ادامه داد: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که هنرمند در آن تعریف و جایگاه قانونی ندارد.لذا تولید مسابقه ستاره ۲۰ می‌تواند برای مسئولان ما تلنگری برای ایجاد یک اتاق فکر باشد.

وی با بیان اینکه ما حدود ۲ هزار آموزشگاه بازیگری داریم اما برخی از این آموزشگاه ها نتوانسته اند کارایی مناسبی داشته باشند افزود: ما نیازمند کنسرواتوار برای بازیگری در کشور هستیم که وزارت ارشاد باید مجوز اینگونه کنسرواتوار را صادر کند و در این برنامه پدر بازنشسته ای که خودش در جوانی علاقه مند به بازیگری بوده و این فرصت در آن زمان مهیا نبوده است اکنون از این فرصت استفاده کرده است یا مادری که دارای نوه است نیز در این برنامه حضور داشته است.

 

کبریتی : سینما ۹۹ درصد شانس و یک درصد استعداد است

 

رامسین کبریتی دیگر داور برنامه « ستاره ۲۰» گفت: معتقدم که سینما ۹۹ درصد شانس و فقط یک درصد استعداد است و ما در این برنامه بازیگران خوب تاتر را دیدیم که با وجودی که دارای استعداد بسیار زیادی بودند اما کشف نشده بودند بنابراین اگر استعداد حرف اول بازیگری را در کشور می زند پس چرا این افراد کشف نشده بودند.

 

جلیلوند : امیدوارم در آینده نیز شاهد برگزاری اینگونه برنامه ها باشیم

 

چنگیز جلیلوند بازیگر و دوبلور پیشکسوت سینما و تلویزیون نیز در این نشست گفت: بسیار خوشحالم که این برنامه راه اندازی شد تا جوانان علاقه مند شهرستانی شانس حضور در این برنامه را داشته باشند. اینکه این برنامه با منابع شخصی تولید شده است برای من خیلی جالب است. من به عنوان یکی از اعضای داوران، با استعدادهای خوبی بویژه در زمینه دوبله آشنا شدم و خوشبختاته این استعدادها بسیار زیاد بودند که همچون آتش زیر خاکستر بودند و اکثر شرکت کنندگان از شهرستان بودند و حدود ۲۰ درصد از شرکت کنندگان تهرانی بودند. امیدوارم در آینده نیز شاهد برگزاری اینگونه برنامه ها باشیم.

جلیلوند با بیان اینکه امیدوارم کسی چوب لای چرخ این برنامه نگذارد اظهار داشت: ما مایلیم آنانی که عاشق سینما هستند وارد حوزه بازیگری شوند و خوشبختانه آدم های زیادی در این زمینه کشف شدند.

 

مقانلو : هنر باید ذاتی باشد و باید عاشق باشید تا بتوانیم موفق باشید

 

نسرین مقانلو نیز در این نشست گفت: من حدود یکسال قبل از طریق خانم سمرقندی با ایده این برنامه آشنا شدم و الان زمان آن رسیده که در جامعه هنری ما ضوابط جای روابط را بگیرد. ما متاسفانه چهره های جدیدی در عرصه بازیگری نداریم و بچه هایی در این برنامه حضور داشتند که از روستاهای سراسر کشور آمده بودند که اتفاقا استعداد بازیگری بسیار زیادی داشتند و توانستند نمره قبولی از این برنامه بگیرند. معتقدم هنر باید ذاتی باشد و باید عاشق باشید تا بتوانیم موفق باشید و برنامه ستاره ۲۰ حرکت بزرگی است که می تواند جوانان را برای رسیدن سالم به حوزه بازیگری یاری دهد.

مقانلو با بیان اینکه هنر بازیگری هنر مقدسی است چرا که با خداوند در ارتباط است گفت: قضاوت کردن کار سختی است و ما تلاش کردیم همه ریزه کاریهای شرکت کنندگان را ببینیم تا حقی از فردی ضایع نشود. و خوشحالیم که با این برنامه ، جوانانی که حق شان بود انتخاب شدند.

 

رویگری : گاهی اوقات من را به تلویزیون راه نمی دهند

 

رضا رویگری دیگر بازیگر پیشکسوت کشورمان که در به عنوان داور در این نشست حضور داشت گفت: من حدود ۴۶ سال است که مشغول حرفه بازیگری هستم اما گاهی اوقات به من اجازه ورود به داخل ساختمان تلویزیون را نمی دهند گاهی تا دَم در صدا و سیما رفتم اما اجازه داخل شدن به من ندادند. در حال حاضر حدود ۷۰ الی ۸۰ بازیگر ممنوع الکار شدند که من هم تا چند ماه پیش ممنوع کار بودم که علتش را هم نمی دانم.

وی که به دلیل سکته به سختی راه می رود و تکلم برای او قدری سخت شده افزود: حضور برنامه ای مثل ستاره ۲۰ چند حُسن دارد اول اینکه دیگر کسی در کوچه و بازار به ما نمی گوید ما اگر بخواهیم بازیگر بشویم چه کاری باید انجام بدهیم و دوم اینکه وقتی در این برنامه شرکت می کنند متوجه می شوند که بازیگری مقوله ساده ای نیست بلکه یک کار تخصصی است.

رویگری افزود: بچه های شهرستانی با استعدادتر از شهر های بزرگ بودند و خوشحالم که از طریق این برنامه ، چهره های جدیدی وارد عرصه بازیگری خواهند شد. در دوران ما ورود به حوزه بازیگری خیلی سخت بود اما امروزه این فرصت و امکان بیشتر فراهم است که یکی از این فرصت ها همان ستاره ۲۰ می باشد.

 

 کوثری: از بسیاری شرکت کنندگان این برنامه قبلا بیهوده پول کلاس بازیگری داده بودند

 

فریبا کوثر دیگر داور برنامه « ستاره ۲۰» در این نشست گفت: برخی از شرکت کنندگان انگیزه های خوبی برای حضور در این برنامه داشتند و در عوض بعضی ها فقط آمده بودند که خودشان را تست بزنند و انگیزه و اطلاعاتی از حوزه بازیگری نداشتند. بسیاری از شرکت کنندگان در این برنامه جزو بازیگرانی بودند که کلاس های بازیگری را در آموزشگاههای بازیگری کشور طی کرده بودند و اتفاقا همین افراد کمترین استعداد را در بازیگری داشتند و فقط این کلاس ها پول گرفته بودند اما چیزی به آنان آموزش نداده بودند و ما در میان داوطلبان فردی را داشتیم که مدال طلای فیزیک المییاد کشور را در اختیار داشت اما علاقه مند به حوزه بازیگری بود.

 

بازغی: وضعیت بازیگری در کشور ما تاسف بار است

 

پژمان بازغی آخرین نفری بود که در این نشست سخن گفت وی اظهار داشت: متاسفانه وضعیت بازیگری در کشور ما تاسف بار است و حدود ۶۰ درصد از این افرادی که ما از آنان تست گرفتیم در کلاس های بازیگری شرکت کرده بودند ولی هیچ اطلاعاتی از بازیگری نداشتند. ما حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه با هر داوطلب صحبت می کردیم و اکثر آنان به خاطر شهرت و پول وارد این حوزه شده بودند در حالی که بازیگری در ایران به هیچ عنوان بار مالی ندارد و گردش مالی سینما در سال حدود ۳۰ میلیارد تومان است و داوری در این برنامه یکی از کارهای سخت زندگی من محسوب می شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب