امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6870 تاریخ انتشار: سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۸:۱۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مونس به تنهائی و انزوای آدمها می پردازد

ایمان ذوالفقاری راد فیلمنامه نویس و بازیگر سینما و تلویزیون گفت: فیلم مونس با موضوعی اجتماعی ساخته شده و به تنهائی و انزوای آدمهائی می پردازد که پروسه زندگی را رَج زده و به آخر خط رسیده اند.
مونس به تنهائی و انزوای آدمها می پردازد

 ایمان ذوالفقاری راد(iman zolfaghari rad )  فیلمنامه نویس و بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار خبرایران اظهار داشت: فیلم مونس، به مدت نُه دقیقه و قطع HD در ژانر داستانی با موضوعی اجتماعی ساخته شده است و  به تنهائی و انزوای آدمهائی می پردازد که پروسه زندگی را رَج زده و به آخر خط رسیده اند.

وی ادامه داد: حال زمان آن فرا رسیده که قالی کهنه و نخ نمای زندگی را از دار بی رنگ و روی روزگار به پائین بکشند اما انگار میل و اشتها به زندگی و زنده بودن دوباره در وجود قهرمانان قصه متولد و متبلور می شود و به نوعی دیگر پرسوناژهای داستان در هزارتوی زندگی ماشینیزم، هنوز از پا ننشسته و خیال آن دارند تا سنت و مدرنیسم را به چالش دعوت کنند.

ذوالفقاری راد تصریح کرد: لوکیشنهای فیلم مونس متعلق به دو روستای اطراف همدان به نامهای «همه کسی» و «روستای وَرکانه» با طبیعتی وحشی و بِکرمی باشد این فیلم در سرمای زیر صفر درجه و یخبندان فیلمبرداری شده است.

وی عنوان داشت: این فیلم کوتاه اجتماعی با حمایت انجمن سینمای جوان همدان تولید شده و تاکنون به جشنواره های فیلم کوتاه چون؛ «کَن  فرانسه»، «اینترفیلم  برلین»،« شنیت  سوئیس»،  «فورلی  ایتالیا»، «سَن سباستین  اسپانیا»« آسیانا کره جنوبی»، «شورت شورت فیلم  توکیو» ارسال شده است.

این فیلم نامه نویس در خصوص مشکلات فیلمسازی نیز ابراز داشت : با وجود مشکلات و موانعی که بر سر راه فیلمسازی وجود دارد به گمانم یک هنرمند باید قدرتی داشته باشد که بتواند موانع را از پیش پا بردارد تا بتواند معجزه کرده و اثراش را خلق کند، چرا که فیلمسازی در کشور ما به نوعی معجزه است.

وی در توضیح بیشتر گفت: یک فیلمساز برای تصویب ساخت اثراش  موانعی را باید از سرراهش بردارد . تا مجوز اثرش را که برای آن زحمت کشیده بگیرد. متاسفانه نوشته ای را که فیلمساز برای نوشتنش کلی زحمت کشیده قیچی ممیزی و سانسورمواجه می شود . که این به اعتقاد من ازبین بردن جهان بینی و ایدئولوژی فیلمسازاست.

ذوالفقاری راد ادامه داد: نبود تهیه کننده و سرمایه گذار مشکلی است که در مرحله بعدی یک فیلمساز به دلیل شرایط سینما باید با آن دست و پنجه نرم کند. اینجاست که فیلمساز بعد از کلی فراز و نشیب ، از تب و تاب افتاده و ناامید شده و با فکری زخمی و مجروح دیگر چه چیزی می تواند خلق کند. چرا که اثری برای ساخت او باقی نمانده است .

وی در پایان گفت: فیلمساز وقتی برای تامین بودجه اثرش به جاهای مختلف مراجعه می کند با پاسخ هایی مایوس کننده ای مواجه می شود . پاسخ هایی مثل، فعلا بودجه نداریم، تا رسیدن بودجه صبر داشته باشید. در کل به نظرم باید از فیلمسازان و هنرمندان جوان حمایت بیشتری شود تا شاهد شکوفا شدن سینما کشورمان باشیم.

 

 عوامل فیلم کوتاه «مونس» به شرح زیر می باشند؛

تهیه کننده، نویسنده و کارگردان؛ ایمان ذوالفقاری راد

تصویر بردار؛ عارف نامور

دستیار تصویر و نورپرداز؛ مهدی شیردل

مدیر تولید؛ سعید دارچینیان

مدیرمالی؛ مجید مرادی

دستیار تولید؛ مجید اسکندرنسب

مدیر صحنه؛ قادر اسدزاده نوشهر

صدابردار؛ حامد بابائی پویا

صدا گذار؛ عباس ذاکری

و با بازی، سید عباس حسینی، سیده طوبی حسینی

دوبله و زیرنویس؛ عبدالرضا  مرآتی

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب