امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6728 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۸:۴۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

ايوبي در آيين پایانی جشنواره فيلم كوتاه مطرح کرد؛

ديده شدن سينماي كوتاه تنها به عهده سازمان سينمايي نيست/ ازهمه دولتمردان مي خواهم با سينما آشتي كنند

خبرایران: مراسم پایانی سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران برگزار شد.
ديده شدن سينماي كوتاه تنها به عهده سازمان سينمايي نيست/ ازهمه دولتمردان مي خواهم با سينما آشتي كنند

 

به گزارش خبرایران، آيين اختتاميه جشنواره فيلم كوتاه تهران با حضور حجت ا... ايوبي رئيس سازمان سينمايي ، محسن مومني شريف رئيس حوزه هنري، محمد احساني معاون نظارت و ارزشيابي ، محمد طباطبايي نژاد مدير عامل مركز گسترش سينماي مستند و تجربي و جمعي از ميهمانان خارجي و هيات داوران به ميزباني حبيب ايل بيگي دبيرجشنواره فيلم كوتاه تهران در تالار وحدت برگزار شد.

 در ابتداي اين مراسم حبيب ايل بيگي دبير سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران ضمن خوشامدگويي به ميهمانان حاضر در مراسم اختتاميه اين جشنواره گفت: خدا را شاكرم كه توفيق خدمتگزاري سي و يكمين جشنواره فيلم كوتاه را نصيبم كرد. همچنين از برادر عزيزم جناب دكتر ايوبي رئيس سازمان سينمايي به خاطر اعتمادي كه به اينجانب كرده اند و مسئوليت دبيري اين دوره از جشنواره را به بنده سپردند ، كمال تشكر را دارم.

دبير جشنواره فيلم فجر با اشاره به ماهيت اين دوره از جشنواره فيلم كوتاه گفت: در اين دوره از جشنواره شاهد نمايش آثاري بوده ايم كه بذر آنها در جشنواره هاي منطقه اي و استاني و نيز در دوره هاي آموزشي انجمن گذاشته شده بود. كيفيت آثار و محتواي فيلمها چيزي نيست كه يك شبه بتوان آن را در فيلم ها تزريق كرد.

وي افزود: اگر انتظار داريم جشنواره بعدي به لحاظ كيفيت آثار رشد قابل توجهي نسبت به توليدات امسال داشته باشند بايستي شرايط توليد فيلم كوتاه را در كشور بهبود بخشيم. ما معتقديم از كشت ناكرده، نمي توان انتظار درو داشت.

دبير جشنواره فيلم كوتاه تهران در ادامه با اشاره به اين مطلب كه جشنواره فيلم كوتاه تهران  كارنامه اي 2 ساله براي اين عرصه است گفت: اين دوره از جشنواره فيلم كوتاه تهران را مي توان عرصه اي براي بررسي كارنامه 2 ساله فيلم كوتاه تهران دانست.

ايل بيگي در ادامه تصريح كرد: در اين دوره از جشنواره آثاري به نمايش درآمد كه چهره مقاومت در منطقه و ارزشهاي دفاع مقدس را به زيباترين شكل ممكن به نمايش كشيد و از طرفي آثاري كه مستندسازان جوان از جغرافياي طبيعي و تنوع فرهنگي كشور به تصوير كشيدند ظرفيت فرهنگي كشور را براي مخاطب غيرايراني به خوبي نشان مي دهند.

 دبير سي و يكمين جشنواره فيلم كوتاه در پايان صحبتهاي خود گفت: عليرغم مشكلات اجرايي ، پروژه نگران سازي و بي اعتماد كردن مسئولان نسبت به فيلمسازان جوان كشور كه توسط برخي از افراد مغرض بنا بود اجرا شود، نتوانست گردي بر دامن اين جشنواره بيفشاند و به حمد ا... قاطبه شركت كنندگان در جشنواره رضايت نسبي از برگزاري مناسب از جشنواره را ابراز داشتند.

در ادامه اين مراسم هيئت داوران بخش بين الملل سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران بيانيه هيئت داوران را قرائت كردند و پس از آن فرشته طائر پور به عنوان تهيه كننده سينماي ايران كه در هيئت داوري بخش بين الملل نيز حضور داشت صحبتهايي را ارائه كرد.

طائرپوردر بخشي از صحبتهاي خود گفت: نمايش و تماشاي فيلمهاي كوتاه اين نكته را به ياد مي آورد كه هيچ محفلي جز جشنواره هايي از اين دست براي ديدن اين فيلم ها وجود ندارد.

اين تهيه كننده سينما خطاب به رئيس سازمان سينمايي گفت:من تشكر مي كنم كه گروه  هنر و تجربه تشكيل شد كه اين اتفاق مهمي است اما جا دارد براي اين همه پتانسيل موجود در فيلم كوتاه محفلي فراهم شود .وي افزود اي كاش بعضي از دوستان فيلم كوتاه را مي ديدند تا بدانند هر نوع مسئله اي سياه نمايي نيست بلكه حساسيت اجتماعي است.

پس از پايان صحبتهاي طائرپور مراسم تجليل از فرهاد مهرانفر و شهرام مكري برگزار شد و در ادامه حجت ا... ايوبي رئيس سازمان سينمايي سخن گفت.

رئيس سازمان سينمايي گفت: فيلمسازان فعال در عرصه فيلم كوتاه آينده سينماي ايران هستند من هر بار كه به انجمن سينماي جوان مي آيم شهرام مكري و مكري هاي فراوان را مي بينم كه چشم و چراغ سينماي ايران هستند.

ايوبي گفت: يكي از مشكلات انجمن سينماي جوان ديده نشدن آثار فيلمسازان فيلم كوتاه است . بنده هم از همان روز اول بر اين نكته تاكيد داشته ام اما چه كنيم كه  تعداد اندكي از سالنها را مي توانيم به هنر و تجربه اختصاص دهيم.

وي ادامه داد: خوشحالم هنر و تجربه شروع خوبي داشت و اميدوارم با حمايت همه مديران اين گروه سينمايي به خوبي فعاليت كند.

ايوبي در ادامه افزود: ديده شدن سينماي كوتاه تنها به عهده سازمان سينمايي نيست بلكه ما همچنان دستمان به سوي صدا و سيما دراز است تا در اين عرصه فعاليتهاي جدي انجام دهد.

رئيس سازمان سينمايي متذكر شد : امروز زبان تصوير بهترين زبان براي نشان دادن فرهنگ و هنر و شعر و ادب فارسي است. من مطمئنم  زبان تصوير مي تواند سرزمين ايران به خوبي به دنيا معرفي كند.

ايوبي در پايان ادامه داد: امروز از همه مسئولان ، دولتمردان و مجلس مي خواهم با سينما آشتي كنند و اين هنر صنعت را حمايت كنند. همه ما بايد به كمك سازمان سينمايي بياييم تا بهترين بهره را از خلاقيت جوان ببريم.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب