امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6694 تاریخ انتشار: شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۹:۲۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

به میزبانی منطقه 21 انجام شد ؛

تشکیل اولین جلسه ارتقاء فرهنگ ترافیک با محوریت نماد خط سفید

خبرایران : اولین جلسه ارتقاء فرهنگ ترافیک با محوریت نماد خط سفید ، بین مناطق 21 و 22 شهرداری تهران و به میزبانی منطقه 21 ، در محل سالن کنفرانس شهرداری این منطقه تشکیل شد .
تشکیل اولین جلسه ارتقاء فرهنگ ترافیک با محوریت نماد خط سفید

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 21 ، در این جلسه که با حضور مهندس بهروز ، قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ، حجت الاسلام والمسلمین جعفرپور مشاور فرهنگی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ، مهندس وزیری مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک ، قائم مقامان ، معاونین ، مدیران ارشد و شهرداران نواحی مناطق 21 و 22 ، برگزار گردید ، در ابتدا حجت الاسلام جعفرپور به توضیح رویکردهای 18 گانه محوری در برنامه ریزیهای اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ، پرداخت و در حین آن به نحوه مواجهه با معضلات ترافیکی شهر تهران و عوامل فنی و زیرساختی مؤثر در بروز معضلات ترافیکی ، اشاره نمود .

همچنین وی اهداف اجرای طرح نمادسازی خط سفید را تحت عنوانهای : کاهش ترافیک با محوریت کاهش آلودگی هوا ، ارتقای فرهنگ نظم و انضباط و قانونگرایی و گسترش فرهنگ حلم ، صبر ، آرامش و مهربانی نام برد .

در ادامه این نشست ، قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ، ابراز داشت : طرح نمادسازی خط سفید به عنوان اساسی ترین رویکرد برای دستیابی به ارتقاء فرهنگ ترافیک میباشد و با توجه به اینکه در حال حاضر مشکل ترافیک و آلودگی هوا جزء بزرگترین معضلات شهر تهران است ، لذا در برنامه دوم پنج ساله شهرداری تهران ، تغییر فرهنگ ترافیک و مقابله با مشکل آلودگی هوا جزء سیاستهای مهم این سازمان قرار گرفت .

این مقام مسئول با تأکید بر فرمایشات شهردار تهران مبنی بر اینکه اگر مردم یک عادت خوب را کسب نمایند در پی آن عادتهای پسندیده ای را یکی پس از دیگری فرا می گیرند ، تصریح کرد : تأسیس پل طبقاتی صدر و رعایت اصول فنی در آن ، نشان واضح از این است که با رعایت قوانین مربوطه و وجود زیرساختهای مناسب ، میتوان ارتقای فرهنگ ترافیک را در میان مردم مشاهده نمود .

مهندس بهروز در ادامه سخنان خود به اهمیت نظارت بر معابر شهر تهران اشاره کرد و وجود زیرساختهای مربوط به معابر و تردد اشخاص پیاده را یکی از ملزومات اجرای طرح نمادسازی خط سفید دانست .

شایان ذکر است قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ، با ابراز خرسندی و رضایت از اجرای این طرح در مناطق  6 و 8 ، اجرایی کردن آنرا در مناطق 21 و 22 با همکاری معاونت اجتماعی و ترافیک شهرداری تهران ، خواستار شد و مساعدت این سازمان را در جهت رفع کمبودها و نواقص موجود در این مناطق اعلام نمود .

مهندس بهروز همچنین در خاتمه سخنان خود ، اولویت اجرای این طرح را در بزرگراههای شهید بابایی ، شهید همت و آزادگان یادآور شد و پایان اسفند 93 را زمان اتمام اجرای این طرح در مناطق 22 گانه شهرداری تهران ابلاغ نمود .

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب