امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6671 تاریخ انتشار: جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۳:۵۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

شهردار تهران اعلام کرد؛

خیلی ها می گویند که به نحوی فرزند من را در شهرداری استخدام کن/ حتما کارشکنان و افرادی هستند که مال حرام می‌خوردند/هرکس دزدی کند از شهرداری اخراجش می‌کنم

خبرایران: محمدباقر قالیباف شهردار تهران گفت: ما هر چه در توان داریم را انجام خواهیم داد اما حتما کارشکنان و افرادی هستند که مال حرام می‌خوردند. خدا از من نگذرد و در آخرت من را مورد بخشش خودش قرار ندهد اگر برایم مشخص شود که کسی در شهرداری تهران دزدی کرده است اما او را از شهرداری بیرون نکنم.
خیلی ها می گویند که به نحوی فرزند من را در شهرداری استخدام کن/ حتما کارشکنان و افرادی هستند که مال حرام می‌خوردند/هرکس دزدی کند از شهرداری اخراجش می‌کنم
به گزارش خبر ایران، محمدباقر قالیباف در مراسم بزرگداشت سی و دومین سال شهادت چهارمین شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی و شهدای والامقام منطقه دو طی سخنانی، با اشاره به پیام حضرت امام (ره) در ارتباط با شهید آیت الله اشرفی اصفهانی گفت: شهید اشرفی اصفهانی مظهر یک عالم عامل بود. هر آنچه که می گفت خودش عمل می کرد و کسی نبود که برای دیگران نسخه بپیچد و دیگران را نصیحت کند اما خودش از این نصیحت بهره ای نبرده باشد. وقتی زندگی شهید اشرفی اصفهانی و بسیاری از شهدا را نگاه می کنیم، شاهد هستیم که آن ها عامل بوده و در یک فرهنگ قرآنی تربیت شده بودند. آن ها باورشان این بود که خداوند تبارک و تعالی بر اساس تربیت قرآنی هرگز به حرف خوب به کسی پاداش نمی دهد، بلکه به عمل صالح پاداش می دهد.

شهردار پایتخت با بیان اینکه  برگزاری این مراسم و دیگر مراسم ها در اقصی نقاط کشور در عین اینکه یاد شهدا را زنده می کند، به معنی انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به نسل های دیگر است ادامه داد: این شهدا در عین اینکه حرف خوب می زدند، عمل صالح نیز داشتند؛ شهدای ما جزو کسانی بودند که صالح مصلح بودند به نحوی که خودشان صالح بودند و برای اصلاح جامعه هم حرکت می کردند؛ در این شرایط دادن جان هم برای آن ها راحت است. آن ها وقتی بر اساس فرهنگ قرآنی تربیت شدند، این فرهنگ را بیان کرده و آن را در عمل خود نیز پیاده کردند.

وی با تاکید بر اینکه بین گفتار و کردار شهدا تفاوتی وجود نداشته است، اظهار داشت: این شهدا در زندگی خود ساده زیست و مقاوم بودند و در مقابل سختی ها مقاومت می کردند؛ همانطور که مرحوم دکتر جعفری نماینده مردم کرمانشاه در دوره اول مجلس می گفت من تحت تاثیر و تربیت شهید اشرفی اصفهانی به اینجا رسیدم. من در دوره جنگ با مرحوم جعفری آشنا شدم و ایشان قبل از انقلاب یک پزشک ارتش بود اما یک فرد انقلابی بود و می گفت من تحت تاثیر آیت الله اشرفی اصفهانی قرار دارم. وقتی که رفتار و گفتار منطبق با یکدیگر و منطبق بر فرهنگ قرآنی است، این آثار را به دنبال دارد.

شهردار تهران گفت: اگر این انقلاب به پیروزی رسید به برکت چنین مردان بزرگی بود و اگر تشیع این افتخار را پیدا کرد که بعد از بیش از هزار سال در سایه یک نظام اسلامی و ولایی باشد، به برکت امام راحل (ره) است. این مرد الهی که جز برای خدا کلامی نگفت و گامی بر نداشت و این چنین در مقابل ظالمین ایستاد؛ خداوند نیز چنین عزتی به او داد و این نعمت بزرگ جمهوری اسلامی را به ما عطا کرد اما گاهی در گیرودار مسایل مادی و زندگی و در سختی ها و مشکلات روزمره عظمت انقلاب اسلامی از یاد ما می رود.

قالیباف با اشاره به دیدار اخیر خود با یکی از چهره های برجسته علمی و اسلامی تشیع، گفت: ایشان من را نصیحت می کرد و می گفت با همه اشکالات و انتقاداتی که امروز به کار ما در این وضع کشور وارد است ولی یقین بدان که در این کره خاکی اگر حکومت، دولت و ملتی باشد که مورد توجه خاص حضرت ولی عصر (عج) باشد، این حکومت، ملت و جامعه است؛ اما باید تلاش کنیم و باورمان شود که این جامعه، حکومت، نظام و قدرت متعلق به محرومان و فقرا است. یادمان باشد امام خمینی (ره) با افتخار فرمودند که یک موی کوخ نشینان را به کاخ نشینان نمی دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مردم شناسی و مردم داری را از ویژگی های آیت الله اشرفی اصفهانی توصیف کرد و گفت: روحانیت در هیچ شرایطی از مردم جدا نشدند، آن ها حاضر شدند که منافقین آنان را به شهادت برساند اما از مردم جدا نشوند چرا که اگر در درون مردم باقی بمانند و ولو اینکه به شهادت برسانند، باعث افتخار نظام اسلامی و تداوم راه شهدا می شوند بنابر این باید امشب از فرهنگ شهدا درس بگیریم.

شهردار تهران گفت: این علمای بزرگوار، امام (ره) و شهدا به ما یاد دادند که زهد اسلامی در بطن مردم و امت است و نه در یک عزلت نشینی، حاشیه نشینی و صرف عبادت خشک و خالی از سر تکرار و عادت انجام دادن. این فرهنگ جهاد و شهادت است که باید در این نشست ها بیان شود؛ اینجا است که عنوان می شود یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست تا آن ها برای ما متذکر شود که چه امانتی در دست ما است و این امانت را فراموش نکنیم.

وی با ذکر خاطره ای از شهید آیت الله اشرفی اصفهانی گفت: من هیچ آشنایی با این شهید نداشتم البته همسر یکی از دوستان ارتباط نزدیک خانوادگی با بیت معظم آیت الله اشرفی اصفهانی در کرمانشاه داشت و من نیز از این منظر شناخت پیدا کرده بودم. هنگامی که دو شهید محراب به شهادت رسیده بودند، سردار رضایی در جبهه جلسه ای گذاشتند و بررسی می کردند که ممکن است حوادث برای چه افراد دیگری اتفاق بیفتد؛ در آن جلسه یکی از موضوعاتی که بحث شد شهید اشرفی اصفهانی بود که ممکن است ایشان هم مورد هجوم منافقین قرار گیرند. یکی از دوستان عزیز ما به خاطر شرایطی که منزل ایشان داشت و یکی دوبار مورد هجمه و تهدید قرار گرفته بودند، به دنبال جا به جایی منزل شهید اشرفی اصفهانی بود. وقتی خدمت ایشان آمدند، آیت الله اشرفی اصفهانی خیلی راحت گفتند این منزل متعلق به من نیست و متعلق به همسر من است، اگر ایشان راضی است و زحمتی برای ایشان نیست، این کار انجام شود در غیر این صورت راضی نیستم برای امنیت خودم باری را بر خانواده و همسرم وارد کنم. این بزرگ ترین درس اخلاقی ما در رابطه همسرداری است. از دیگر سو وقتی با همسر شهید صحبت شد، مشاهده کردند خانه ای که برای آن ها تدارک دیده شده است مقداری مرتب تر و منظم تر بود؛ بنابر این ایشان گفتند اجازه دهید در آشپزخانه خودمان، زندگی خودمان را داشته باشیم. اما وقتی به ایشان گفته شد جان حاج آقا در خطر است، همسر شهید اشرفی اصفهانی نیز گفت همین الان می توانیم از اینجا برویم. آن ارادت آیت الله اشرفی اصفهانی نسبت به همسر خود بود و این هم انجام وظیفه همسر نسبت به شوهر.

قالیباف به ذکر خاطره دیگری از شهید اشرفی اصفهانی پرداخت و گفت: اولین باری که خودم مستقیم با ایشان روبرو شدم و آن چهره معنوی و الهی را دیدم، اثر عمیقی در چهره این شهید بود که وقتی آدم نگاه می کرد، به تمام معنی تحت تاثیر روحی قرار می گرفت. در عملیات مسلم بن عقیل در منطقه سومار استان کرمانشاه، دو سه یگان از جمله لشکر سید الشهدا (ع)، لشکر امام رضا (ع) و ... بودند که عملیات را انجام می دادیم و قرارگاهی به نام شهید بهشتی داشتیم؛ یک روز غروب که برای جلسه به قرارگاه آمده بودم، در بدو ورود به قرارگاه از ماشین پیاده شدم و از دور دیدم یک پیرمرد بسیار روحانی در سن و سالی که اصلا در تصور ما نبود که در این سن کسی به جبهه بیاید، با لباس نظامی و به زحمت راه می رفتند؛ ایشان آستین ها را بالا زده بودند و به لب تانکر می رفتند تا وضو بگیرند. این صحنه به حدی برای من جالب بود که قبل از اینکه وارد سنگر شوم، ایستادم و نگاه کردم. دیدم یکی - دو نفر از دوستان سپاهی ایستاده اند و مطمئن شدم همراه این پیرمرد هستند. در این لحظه جلو آمدم با دوستان سپاهی صحبت کردم، ایشان مشغول وضو گرفتن شده بودند و در همین حین دوستان سپاهی گفتند ایشان آیت الله اشرفی اصفهانی هستند. در این لحظه همه خاطراتی که شاید ایشان ممکن است یکی از شهدای محراب باشند را مرور کردم و هنگامی که وضو گرفتنشان تمام شد، خدمت آیت الله اشرفی اصفهانی رفتم؛ اولین بار دست ایشان و صورت خیس ایشان همراه با وضویی که گرفته بودند را بوسیدیم و واقعا یکی از لحظات زیبای زندگی من آن لحظه ای بود که ایشان را از نزدیک دیدم. سپس آیت الله اشرفی اصفهانی در جلسه حضور داشتند و این اولین و آخرین ملاقات من با این شهید عزیز بود.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود به مسایل مربوط به شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: با افتخار می گوییم که نوکری مردم را می کنیم و این حق مردم است که وقتی من را به عنوان شهردار می بینند، با هر سلیقه و گرایشی و حتی طلبکارانه با من صحبت کنند، اگر ثوابی هم برای آخرت ما باشد همین چیز ها است. همه سعی من نیز بر این است که بتوانم بخشی از مشکلات مردم را نسبت به توانی که دارم تا جایی که قوانین و مقررات اجازه می دهد، گره گشایی کنم.

وی گفت: بسیاری از افراد جلوی من را می گیرند و می گویند خانه بغل دستی ما در حال ساخت است، این در حالی است که اینجا فضای سبز و باغی بوده است. من نیز می گویم روزی که خودت خانه ات را ساختی آیا اینجا تماما آهک و بیابان بوده است؟ حالا شما منزلت را ساخته ای و تنها برای این بغل دستی باغ بوده است؟ این ملک شخصی او است و مالکیت خصوصی هم در فرهنگ اسلامی و قانون حرمتی دارد. البته که شهر ضوابطی دارد و باید طبق ضوابط پیش روید اما تو نمی توانی بگویی نساز! حتی اگر باغ هم باشد قانون 30 درصد سطح اشغال را اجازه داده است.

 شهردار تهران به بخشی از مشکلات موجود در دره اسلام آباد اشاره کرد و گفت: امام جماعت دره اسلام آباد بارها و بارها می گفت که این مردم مستضعف هستند، بعضی از آن ها غیر قانونی خانه خود را ساخته اند و سند ندارند اما تو را به خدا رسیدگی کنید و این مردم را از اینجا نجات دهید. با پیگیری های مجدانه توانستیم این محدوده را در طرح قرار دهیم و پس از تامین بودجه، این طرح را اجرا کنیم اما هم اکنون بعضی عنوان می کنند که زمین را از ما ارزان می خرند. این در حالی است که تا پیش از این برخی می گفتند قیمت زمین ها مهم نیست؛ ما در اینجا امنیت نداریم و بچه های ما بزرگ شده اند، تنها این محدوده را تعیین تکلیف کنید. این در حالی است که زمین در حاشیه رودخانه، بی سند و بدون پروانه ساخت است اما عده ای می گویند اینجا دیگر دره نیست بلکه سعادت آباد است و متری چند میلیون تومان ارزش دارد.

وی تاکید کرد: ما هر چه در توان داریم را انجام خواهیم داد اما حتما کارشکنان و افرادی هستند که مال حرام می خوردند. خدا از من نگذرد و در آخرت من را مورد بخشش خودش قرار ندهد اگر برایم مشخص شود که کسی در شهرداری تهران دزدی کرده است اما او را از شهرداری بیرون نکنم.

شهردار تهران مشکل اشتغال را درخواست اکثر قریب به اتفاق مردم عنوان کرد و گفت: بالای 95 درصد مردم کار را برای اشتغال و کسب درآمد می خواهند اما گاهی اوقات کار برای پول هم نیست؛ بلکه خانواده هایی هم هستند که از لحاظ مالی برخوردارند و می گویند نیاز مالی نداریم اما فرزند ما تحصیل کرده است و نمی تواند بیکار باشد. آن ها حتی می گویند که به نحوی فرزند من را در شهرداری استخدام کن و من پول حقوق او را به شما می دهم اما بچه ام نفهمد که من این پول را دادم تا احساس کند آخر ماه خودش این پول را کسب می کند. این مسئله تا مادری ادامه دارد تمامی دستانش رماتسیم گرفته است و در خانه مردم کار کرده تا فرزندانش در دانشگاه درس بخواند اما آن ها در خانه بیکار هستند.

به گفته دکتر قالیباف شهرداری تهران به صورت ویژه به امورات جانبازان و خانواده شهدا رسیدگی خواهد کرد و این موضوع را در اولویت کاری خود قرار داده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب