امروز: یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6635 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱:۴۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان جمعیت داوطلبان هلال احمر اعلام کرد؛

طرح سفرنامه سلامت و امید از 27 مهر ماه اجرا می‌شود/ راه اندازی خانه تخصصی سلامت و امید/ اعزام کاروان سلامت در راستای سفرنامه سلامت و امید/ راه اندازی بانک امانات و تجهیزات پزشکی

خبرایران : فرحناز رافع رئیس سازمان جمعیت داوطلبان هلال احمر از اجرای طرح سفرنامه سلامت و امید از 27 مهر ماه خبر داد و گفت: در حقیقت خانه تخصصی سلامت و امید همزمان با اجرای سفرنامه را‌ه اندازی خواهد شد.
طرح سفرنامه سلامت و امید از 27 مهر ماه اجرا می‌شود/ راه اندازی خانه تخصصی سلامت و امید/ اعزام کاروان سلامت در راستای سفرنامه سلامت و امید/ راه اندازی بانک امانات و تجهیزات پزشکی

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری تشریح اقدامات طرح سفرنامه سلامت و امید صبح امروز با حضور«فرحناز رافع» رئیس سازمان جمعیت داوطلبان هلال احمر و اصحاب رسانه برگزار و دراین نشست خبری رئیس سازمان جمعیت داوطلبان هلال احمراظهارداشت: سفرنامه سلامت از 27 مهر در 12 استان و 48 شهرستان اجرا خواهدشد، به طوری که استارات این کار از استان گلستان آغاز و تا خوزستان ادامه پیدا خواهدکرد. در حقیقت  بیش از 4 هزار پزشک و پیراپزشک برای همکاری در این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند، این در حالی است که برآورد ما 720 پزشک و پیراپزشک برای اجرای طرح بود که مورد تایید نیز قرار گرفته‌اند.

رئیس سازمان جمعیت داوطلبان هلال احمرتصریح کرد: استان های گلستان، مازندران، اصفهان، آذربایجان شرقی، کرمان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، مرکزی، کهکیلویه و بویر احمد، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و خوزستان استان هایی هستند که این طرح در آن‌ها به صورت پایلوت اجرا خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که این طرح در راستای پیشگیری و آموزش در حوزه سلامت اجرا می شود، تصریح کرد: ارائه خدمات درمانی، مشاوره تغذیه، پیشگیری از سرطان‌های شایع زنان، ویزیت رایگان، اهدای خون، آموزش خودمراقبتی، اعزام کاروان‌های سلامت، ارائه خدمات سلامت به سالمندان، راه اندازی خانه داوطلب تخصصی سلامت و... در 12 استان کشور اجرا می‌شود.

رافع همچنین از اجرای طرح غربالگری سرطان‌های شایع زنان در 12 استان و 48 شهرستان خبر داد و افزود: در هر استان 4 شهر برای اجرای طرح غربالگری انتخاب شده اند.

وی به اعزام کاروان سلامت در راستای سفرنامه سلامت و امید اشاره کرد و گفت: این کاروان‌ها با ورود به شهرستان‌ها، روستای محروم را شناسایی و خدمات درمانی و بهداشتی ارائه می‌کنند.

رئیس سازمان جمعیت داوطلبان هلال احمر با بیان این مطلب که اعزام کاروان‌های سلامت به مناطق محروم، حاشیه شهرها و مناطق کم برخوردار طی یک تا  دو سال اخیر با افزایش روبه‌رو شده است، اظهار کرد: درحقیقت این برنامه از سال 85 کلید خورد و تاکنون بیش از 5 هزارو 806 کاروان سلامت به مناطق مختلف اعزام شدند، به طوری که می‌توان گفت در نیمه اول امسال بیش از یک هزارو 170 کاروان سلامت اعزام شده است.

وی به خانه تخصصی سلامت و امید اشاره کرد و گفت:در حقیقت این خانه  با مشارکت صدا و سیما و مردم این خانه‌های تخصصی سلامت در 12 استان راه‌اندازی می‌شوند که هر استان صاحب چهار خانه‌ سلامت خواهد شد.

رافع هدف از ایجاد خانه‌های داوطلب امید را ترویج فرهنگ داوطلبی و نوع‌دوستی بین اقشار مختلف جامعه، آموزش و توان‌افزایی جامعه، افزایش مشارکت مردمی در فعالیت‌های سلامت و اجرای سیاست‌های ابلاغی نظام سلامت از سوی مقام معظم رهبری و تحول نظام سلامت عنوان کرد.

رئیس سازمان جمعیت داوطلبان هلال احمر از راه اندازی بانک امانات و تجهیزات پزشکی خبر داد و افزود: از طریق این بانک نیازمندان درمانی از تجهیزاتی همچون تشک مواج و ... به صورت رایگان بهره‌مند می‌شوند.

بنابراین گزارش؛ طرح سفرنامه سلامت و امید در ۱۲ استان و تاریخ از ۲۵ مهر در ۴۸ شهر برگزار می شود.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب