امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6634 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲:۲۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

المپیادهای درون مدرسه‌ای ۲۶ مهرماه آغاز می شود / 50 میلیارد ریال اعتبار به المپیاد‌های ورزشی درون مدرسه‌ای اختصاص یافت/ هیچ تفاوتی بین دختران و پسران قائل نشدیم

خبرایران: دکتر مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: المپیادهای درون مدرسه‌ای از ۲۶ مهر با حضور ۳ میلیون دانش‌آموز کشور آغاز و تا اسفندماه ادامه خواهد داشت.
المپیادهای درون مدرسه‌ای ۲۶ مهرماه آغاز می شود / 50 میلیارد ریال اعتبار به المپیاد‌های ورزشی درون مدرسه‌ای اختصاص یافت/ هیچ تفاوتی بین دختران و پسران قائل نشدیم

به گزارش خبرنگارخیرایران، نشست خبری نخستین المپیاد درون مدرسه‌ای صبح امروز با حضور «دکتر مهرزاد حمیدی» معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش و اصحاب رسانه در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار و دراین نشست خبری «مهرزاد حمیدی» معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ساعت درس تربیت بدنی 2 ساعت در هفته برای دانش‌آموزان پیش بینی شده است، اظهار داشت: برخلاف گذشته‌ها محتوای درس تربیت بدنی و راهنمای کتب معلم تدوین شده و با توجه به رشد و توسعه فناوری‌های نوین و زندگی آپارتمان نشینی، زنگ تربیت بدنی کفایت تحرک را برای جوانان و نوجوانان ندارد و باید برنامه‌های تکمیلی با رویکرد فراگیرانه داشته باشیم تا دانش‌آموزان بیش از 2 ساعت به فعالیت ورزشی بپردازند.

حمیدی تصریح کرد: المپیادهای درون مدرسه‌ای همسو و هم امتداد برنامه‌های درسی در قالب فوق برنامه فراگیر است و تلاش می‌کنیم تا دانش‌آموزان فعالیت‌های حرکتی بیشتری داشته باشند و 2 ساعت ورزش برای الگوهای حرکتی خوب است و آثار فیزیولوژیک بر روی دانش آموزان تحرک بیشتری را طلب می‌کند و به همین دلیل همسو با برنامه‌های درسی در قالب برنامه ریزی فوق برنامه‌ای فراگیر این طرح را پیش بینی کردیم تا دانش آموزان فعالیت‌های حرکتی بیشتری در مدارس داشته باشند.

وی با بیان این که المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای از 26 مهر ماه در همه مدارس کشور آغاز می‌شود و تا اسفند ماه نیز ادامه دارد، گفت:‌ محتوای این المپیادها منطبق با برنامه‌ی درسی ابتدایی و متوسطه ی اول و دوم است و به دلیل این که هیچ منعی برای دانش آموزان نباشد الگوهای ساده حرکتی برای آن‌ها مطرح شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: این طرح شامل همه رشته‌هایی که در مدرسه قابلیت اجرای آن وجود دارد هست رویکرد اصلی ما در اجرای این طرح این است که تعداد تماشاچی کمتر و تعداد شرکت کننده بیشتر باشد و رویکرد المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای این نیست که فقط به جسم بپردازد بلکه در کنار فعالیت های حرکتی، آموزش مهارت‌های اجتماعی، بهبود کسب زندگی، تقویت هویت ملی و اسلامی، مسئولیت پذیری، حضور در فعالیت‌های عمومی و مشارکت جویی را به همراه دارد. وی با اشاره به طراحی سرود المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای و در سال آ‌ن به همه مدارس کشور گفت:‌ در این طرح ثبت نام سرپرستی تیم، داوری و تبلیغات با دانش آموزان است و به دنبال اجرای این طرح بعد اجتماعی دانش آموزان به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

وی از رونمایی تمبر و آرم‌ المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای در26مهر ماه خبر داد و افزود: ارتقا مدیریت مدرسه و مدرسه محوری یکی از سیاست های آموزش و پرورش است و به دنبال این نگاه ابتدا المپیادهای درون مدرسه‌ای و پس کانون‌های درون مدرسه تعریف می‌شود.

حمیدی با بیان این که مدرسه مایه اصلی هرم رویدادهای ورزشی است، عنوان کرد:مشارکت در این عرصه فقط به حضور دانش آموزان ختم نمی‌شود بلکه مشارکت یک واژه بسیار وسیع است و یک بعدی نیست و تمرکز زدایی و تعویض اختیار رویکرد دیگر مدنظر است، این طرح در 105 هزار مدرسه اجرا می‌شود و اگر مقرر بود برای این تعداد مدرسه یک الگوی واحد در نظر گرفته شود مسلما طرح با شکست مواجه خواهد بود.

 وی عنوان داشت: نگاه ما به المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای باید ساده و بی آلایش باشد و کم هزینه برگزار کردن المپیاد و تکیه بر کسب خدمات مشارکتی مباحثی است که این المپیادها را برای سال های آینده نهادینه می‌کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان این که المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای زمینه کار داوطلبانه در کشور را آموزش می دهد، گفت: ما با اجرای این طرح در صدد هستیم انس به فعالیت‌های ورزشی، چشیدن لذت ورزش و رقابت کردن را در مدرسه برای دانش آموزان فراهم کنیم.

وی با اشاره به این که کانون‌های درون مدرسه‌ای حلقه بعدی المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای به شمار می‌آید، افزود: 33هزار دبیر ورزش در مدارس دانش آموزان را تحت پوشش قرار می‌دهد و پس از ارزیابی دانش آموزان قوی‌تر را در سال‌های آینده کانون‌های درون مدرسه ای ارجاع می‌دهند.

حمیدی در خصوص حضور دانش آموزان استثنایی در این طرح، عنوان کرد: مدارس استثنایی نیز در حد رشته‌های مربوط به خود باید این طرح را اجرا کنند و زمان اجرای این طرح را در مدارس در اختیار مدارس گذاشتیم که به تناسب زمان خود این طرح را اجرا کنند اما مطمئنا این طرح بر ساعت درسی لطمه‌ای وارد نمی‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای دانش آموزان دختر در این طرح توجه ویژه قائل شده‌ای، اظهار داشت: هیچ تفاوتی بین دختران و پسران قائل نشدیم و مخاطب ما همه مدارس کشور و همه دانش آموزان هستند و 50میلیارد ریال برای اجرای این طرح به استان‌ها ابلاغ شده است هر چند که این مبلغ بسیار کم است اما در مقایسه با اعتبارات تربیت بدنی سال گذشته این میزان 5.5 برابر شده است.

 

بنابراین گزارش؛ المپیادهای درون مدرسه‌ای از ۲۶ مهر با حضور ۳ میلیون دانش‌آموز کشورآغاز و تا اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب