امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6602 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۳:۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نوبل اقتصادی 2014 به یک فرانسوی رسید

خبرایران: درحالی که از سال 1999 از 31 برنده نوبل اقتصادی 29 نفر آمریکایی بودند، این جایزه در سال 2014 به یک فرانسوی رسید.
نوبل اقتصادی 2014 به یک فرانسوی رسید
 

به گزارش خبرایران، جایزه 1.1میلیون دلاری نوبل اقتصادی آکادمی سلطنتی علوم سوئد به یک فرانسوی رسید. جین تیرول از دانشگاه «تولوز یک کاپیتال» فرانسه برای تحقیقی با موضوع «تحلیل قدرت و قوانین بازار» به عنوان برندگان نوبل اقتصاد 2014انتخاب شد.به گزارش خبرایران، جایزه 1.1میلیون دلاری نوبل اقتصادی آکادمی سلطنتی علوم سوئد به یک فرانسوی رسید.

سال گذشته یکی از کاندیداهای دریافت این جایزه؛ محمد هاشم پسران اقتصاددان ایرانی مقیم آمریکا بود؛ وی برای تحقیقات در «معیارهای اقتصاد سنجی در سری زمانی» به عنوان یکی از نامزدهای دریافت این جایزه در سال جاری معرفی شده بود.

جین تیرول، روز 9 آگوست 1953 میلادی در شهر تروا در فرانسه متولد شد.

وی در حال حاضر مدیر هیئت مدیره مدرسه اقتصادی تولوز و مدیر علمی موسسه اقتصادهای صنعتی در دانشگاه تولوز و عضو موسس، موسسه مطالعات پیشرفته در این شهر است.

این اقتصاددان فرانسوی بر روی تشکیلات صنعتی، نظریه بازی، بانکداری و سرمایه گذاری و علم اقتصاد و روان شناسی فعالیت های تحقیقاتی انجام می دهد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب