امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6526 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱:۱۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اختتامیه ششمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران/4

مرادخانی: شهرداری تهران در دیپلماسی فرهنگی پیشقدم شده است

خبرایران: معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر از برگزاری سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی توسط سازمان زیباسازی شهر تهران از شهرداری خواست این اقدام پسندیده را به رغم همه سختی‌هایش تداوم بخشد
مرادخانی: شهرداری تهران در دیپلماسی فرهنگی پیشقدم شده است

به گزارش خبر ایران، علی مرادخانی در مراسم اختتامیه ششمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران که صبح امروز در تالار وحدت برگزار شد، ضمن تشکر از برگزاری این سمپوزیوم گفت: من از این سمپوزیوم در برج میلاد بازدید کردم و در کنار فضای زیبا و بانشاطی که بر کارگاه سمپوزیوم حاکم بود، فعالیت دقیق و شایسته ای را از سوی هنرمندان شاهد بودیم.

وی ادامه داد: یکی از مصادیق وظایف دولت که برقراری دیپلماسی فرهنگی است، توسط دوستان ما در شهرداری تهران به خوبی پیاده شده و هنرمندان ایرانی و خارجی حاضر در این سمپوزیوم در کنار هم به خوبی کار کردند و ما نیازمند این نوع تعاملات هستیم.

مرادخانی افزود: هنر مجسمه سازی بخشی از هویت هر جامعه است و به عقیده من بهترین و پراحساس ترین بخش هنرهای تجسمی است که شخص با تمام احساس خود در سخت ترین شرایط کاری، مفهوم مورد نظر خود را به نرمترین و زیباترین زبان ظهور و بروز می دهد.

معاون هنری وزارت ارشاد اضافه کرد: وقتی این آثار زیبا در شهر قرار می گیرد، زیبایی آنها مردم و شهروندان را هم باانگیزه کرده و به آنان امید زندگی می دهد.

وی تصریح کرد: شرایط برگزاری سمپوزیوم مجسمه سازی در آینده گشایش هایی را ایجاد می کند تا بتوانیم عرصه را باز نگه داریم تا از یک سو از وجود این هنرمندان در شهر استفاده بهینه کنیم و از سوی دیگر، اقتصاد هنر را رونق ببخشیم.

مرادخانی با اشاره به رونق اقتصاد هنر در سایر رشته های هنری گفت: حوزه مجسمه سازی نسبت به سایر هنرها نیازمند توجه و رسیدگی بیشتری از لحاظ اقتصادی است. با توجه به سختی کار و ضرورت تامین اقتصادی برای آفرینش هنری در این رشته نیازمند بود کسی دست بلند کند و پیشقدم فعالیت در این حوزه شود که سازمان زیباسازی شهر تهران این کار را انجام داد.

وی با تاکید بر ضرورت نصب تندیس و سردیس مشاهیر و مفاخر کشور در سطح شهر گفت: این کار از یک سو اجازه می دهد تا با یک نگاه به شهر، هویت خود را بازیابیم و تاریخ خود را مرور کنیم و از سوی دیگر، به ناگفته های شعور اجتماعی خود در زندگی شهری رجوع کنیم. در بسیاری موارد، فضای انتزاعی و فکری که بعضی احجام می توانند ایجاد کنند، مفاهیم زیبایی را به مخاطب شهری منتقل می کند.

معاون هنری وزارت ارشاد با اشاره به نصب مجسمه های ششمین سمپوزیوم مجسمه سازی در پارک ملت به مزاح افزود: خوشبختانه این مجسمه ها آنقدر سنگین هستند که دچار ربایش نشوند و مردم بتوانند از زیبایی آنها استفاده کنند!

مرادخانی تصریح کرد: امیدوارم در آینده به برخی مظاهر فرهنگ خودمان هم در سمپوزیوم مجسمه سازی تهران بتوانیم توجه کنیم. حجم حوزه پویایی است و مناره ها، گنبدها و سایر احجام معماری ما در گذشته، بخشی از هویت امروزی ما را تشکیل داده اند. بنابراین خوب است در هنر مجسمه سازی هم با رجوع به این عناصر هویتی بتوانیم برای آیندگان خود یادگارهای ارزشمندی فراهم کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد؛ از دستاوردهای سمپوزیوم مجسمه سازی برای آینده استفاده شود و تاکید کرد: معاونت هنری وزارت ارشاد با این اتفاقات هنری همراه و حامی آنها است و امیدوارم شهرداری نیز به رغم همه سختی های برگزاری این سمپوزیوم، آن را رها نکند و ادامه بدهد و ما نیز از این رویداد و بستر دیپلماسی فرهنگی حمایت می کنیم، زیرا به رغم سختی هایش خروجی بسیار خوبی دارد که برای آینده کشور موثر است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب