امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 64163 تاریخ انتشار: شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

غلامعباس حسینی نشست خبری اعلام کرد؛

ماموریت اصلی شرکت انتقال گاز ایران رساندن پایدار، ایمن و بهره‌ور گاز به مبادی مصرف است/ درهای شرکت انتقال گاز بر روی شرکت‌های دانش‌بنیان باز است

خبرایران : مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران گفت : ماموریت اصلی این شرکت رساندن پایدار، ایمن و بهره‌ور گاز به مبادی مصرف است و به‌ این منظور تعمیرات اساسی ایستگاه‌ها وخطوط انتقال در فصل گرم سال انجام می‌شود تا ظرفیت کاملی برای گازرسانی در روزهای سرد سال داشته باشیم.
ماموریت اصلی شرکت انتقال گاز ایران رساندن پایدار، ایمن و بهره‌ور گاز به مبادی مصرف است/ درهای شرکت انتقال گاز بر روی شرکت‌های دانش‌بنیان باز است

به گزارش خبرنگارخبرایران ، نشست خبری «شرکت انتقال گاز ایران» امروز شنبه  22 اردیبهشت ماه 1403 با حضور«غلامعباس حسینی» مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران و اصحاب رسانه در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزارو دراین نشست خبری«غلامعباس حسینی» مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران اظهارداشت : شرکت انتقال گاز ایران یکی از شرکت‌های فرعی شرکت ملی گاز با دارا بودن 10 منطقه عملیاتی است که 11 هزار نفر در این مجموعه مشغول کار هستند.


وی تصریح کرد :  مأموریت اصلی این شرکت پس از بخش بالادست و پالایشگاه‌ها، انتقال گاز به ورودی شهرها، صنایع و مصرف‌کنندگان کل کشور است و همکاران من گاز طبیعی را از 22 پالایشگاه گازی، مناطق نفت‌خیز و دو مخزن ذخیره‌سازی تحویل می‌گیرند و از طریق بیش از 39 هزار کیلومتر خط  فشار قوی و 91 ایستگاه تقویت فشار به 2 هزار و 200 نقطه ورودی تحویل می دهند.


حسینی عنوان داشت : ماموریت اصلی این شرکت رساندن پایدار، ایمن و بهره‌ور گاز به مبادی مصرف است و به‌ این منظور تعمیرات اساسی ایستگاه‌ها وخطوط انتقال در فصل گرم سال انجام می‌شود تا ظرفیت کاملی برای گازرسانی در روزهای سرد سال داشته باشیم.


وی ادامه داد: پارسال 275 میلیارد مترمکعب گاز و 1.5 درصد بیشتر از سال 1401 گاز طبیعی تحویل مبادی مصرف شد، البته با وجود این افزایش حجم انتقال گاز، کاهش سه میلیارد مترمکعبی کاهش مصرف بخش خانگی بودیم که به‌دلیل اقدام‌های بهینه‌سازی مصرف و توجه مردم محقق شد.


مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران افزود: در دو سال گذشته حدود 2 هزار و 600 کیلومتر پیگرانی و 39 هزار و 500 کیلومتر هم نشت‌یابی خطوط انتقال گاز انجام شده است.


وی درخصوص ظرفیت انتقال گاز کشور وبیشترین حجم انتقال در سال 1402 هم ابرازداشت: ظرفیت انتقال روزانه گاز کشور با بهره‌برداری 6 ایستگاه تقویت فشار و حدود هزار کیلومتر خطوط جدید در سال 1402 به روزانه 950 رسید؛ 9 بهمن هم با انتقال 855 میلیون مترمکعب بیشترین حجم انتقال گاز پارسال ثبت شد.


حسینی با اشاره به وقوع عملیات تروریستی در سال 1402 تاکید کرد: آن عملیات طوری برنامه‌ریزی شده بود که بتوانند شریان‌های اصلی گاز را از کار بیندازند و جریان گاز استان‌های تهران، اصفهان و بخشی از غرب کشور قطع شود اما همکاران من در مناطق عملیاتی توانستند به‌سرعت این توطئه دشمن را خنثی کنند و کمتر از 32 ساعت خطوط آسیب‌دیده، عملیاتی شدند به‌طوری که بسیاری از مردم حتی متوجه وقوع این حادثه نشدند.


وی با اشاره به حمایت شرکت انتقال گاز ایران از دانش‌بنیان‌ها و ساخت بار اول خاطرنشان کرد: تعمیر و ساخت قطعات مورد نیاز از سوی شرکت‌های ایرانی انجام می‌شود و اکنون نیازی به واردات توربین از خارج کشور نداریم، در حالی که تعمیر توربین‌ها تا چند سال پیش خارج از کشور انجام می‌شد.


حسینی در پایان سخنان خود گفت: درهای شرکت انتقال گاز بر روی شرکت‌های دانش‌بنیان باز است و ما آماده همکاری همه‌جانبه با این شرکت‌ها و بخش خصوصی هستیم تا به رشد و بالندی خود ادامه دهیم.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب