امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 64133 تاریخ انتشار: جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

امضا تفاهم نامه همکاری بین شرکت زاگرس جنوبی و یک شرکت دانش بنیان با حضور مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران

خبرایران : با حضور مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران تفاهم نامه همکاری با موضوع رسوب زدایی لخته گیرهای منطقه عملیاتی پارسیان بین شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی و شرکت دانش بنیان کاوش مکانیزه فن آور امضا شد.
امضا تفاهم نامه همکاری بین شرکت زاگرس جنوبی و یک شرکت دانش بنیان با حضور مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران

 به گزارش خبرایران از پایگاه اطلاع رسانی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ، در راستای استفاده از توانمند شرکت های دانش بنیان داخلی جهت رفع چالشهای عملیاتی شرکتهای بهره بردار، در سومین روز نمایشگاه بین الملی نفت و گاز ، تفاهم نامه همکاری شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی با شرکت دانش بنیان کاوش مکانیزه فن آور امضا شد.
 
بر اساس این گزارش لخته گیرها در مجموعه های پالایشی جهت تفکیک فاز گاز از فاز مایع خروجی چاه مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به ویژگی های مخزن گاز مورد استحصال در هنگام جداسازی فازهای گاز ، مواد معلق همراه گاز از آنها جدا شده و در قسمت زیرین لوله های لخته گیر رسوب می کند ، اما ذرات معلق یا رسوبات جداره لوله را رفته رفته پر کرده و باعث کاهش سطح مقطع لوله لخته گیر و کارایی آن و بروز آسیب های دیگر در جداره لوله می شود تا جایی که لوله را مسدود می کند.
 
این گزارش می افزاید شرکت دانش بنیان کاوش مکانیزه فن آور برای نخستین بار اقدام به ارائه راه حل جدید نموده است که صنعت گاز کشور پیش از بروز انسداد لوله های لخته گیر بتواند با انجام عملیات رسوب زدایی دوره ای و همچنین بازرسی منظم ، ضمن افزایش عمر تاسیسات خود نسبت به ارتقا سطح ایمنی آن نیز گامی رو به جلو بردارد و از سوی دیگر حتی پس از ایجاد انسداد نیز امکان رفع انسداد و رسوب زدایی وجود دارد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب