امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 63804 تاریخ انتشار: شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

بازديد معاون وزير ورئيس سازمان شيلات ايران از مجموعه پرورش ماهي در قفس درنيكا//تكميل ذخيره سازي مجموعه هزارتني و تاكيد بر افزايش ظرفيت ۱۰۰۰تن قفس هاي جديد

خبرایران : معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران به همراه، رئيس سازمان اوقاف كشور و جمعي از مسئولين، اتحاديه تعاوني هاي صيادي و جمعي از جامعه صيادي غرب استان از مجموعه پرورش ماهي در قفس شركت درنيكا بازديد كردند.
بازديد معاون وزير ورئيس سازمان شيلات ايران از مجموعه پرورش ماهي در قفس درنيكا//تكميل ذخيره سازي مجموعه هزارتني و تاكيد بر افزايش ظرفيت ۱۰۰۰تن قفس هاي جديد

به گزارش خبرایران از روابط عمومي شيلات ايران، معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران در اين بازديد با اشاره به اهميت پرورش ماهيان دريايي در قفس در تحقق اشتغال زايي، رونق توليد و كاهش فشار بر ذخاير آبزيان گفت: خوشبختانه در دولت مردمي گام هاي بسيار موثري در تمامي زمينه هاي شيلاتي به ويژه پرورش ماهيان دريايي در قفس برداشته شده است به طوري كه تنها در استان هرمزگان  ظرفيت ايجاد  شده توليد ماهيان دريايي در قفس حدودا بيش از دو برابر شده است.

سيد حسين حسيني با اشاره به  وجود بيش از  ۵۸۰۰ كيلومتر نوار ساحلي در كشور تصريح كرد: در نظر است از اين نوار ساحلي به عنوان يك پايه زيستي براي توليد پروتئين آبزيان استفاده شود كه استان هرمزگان در اين امر و  پرورش ماهي در قفس و پرورش ميگو از جايگاه ويژه اي برخوردار است.

وي اظهار داشت: با عنايت ويژه دولت مردمي به فعاليت هاي شيلاتي و برنامه ريزي ها و تلاش هاي بعمل آمده، بي شك شاهد ارتقا و افزايش  در توليدات و اقدامات شيلاتي كشور خواهيم بود.

معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در مجموعه پرورش ماهي در قفس درنيكا گفت: اين مجموعه به عنوان يكي از مجموعه هاي بزرگ پرورش ماهي در قفس استان و كشور مي تواند نقش بسزايي در توليدات شيلاتي داشته باشد.

رئيس سازمان اوقاف كشور نيز در اين بازديد گفت:  در اين مجموعه در فاز نخست ۱۰ قفس پرورش ماهي در دريا با سرمايه گذاري بالغ بر ۱۲۵ميليارد تومان نصب شده است.

  حجت الاسلام خاموشي افزود: در اين مجموعه در فاز نخست بالغ بر ۷۳۰ هزار قطعه بچه ماهي دخيره سازي شده است و اين روند با توجه به پيشرفت خوب پروژه تا رسيدن به ظرفيت كامل مجموعه ادامه خواهد داشت.

وي با اشاره به ذخيره سازي بيش از ۳۳۰ هزار قطعه بچه ماهي سي باس از تكميل ظرفيت هزار تني مجموعه پرورش ماهي در قفس مجموعه درنيكا خبر داد.

همچنين مديركل شيلات هرمزگان با اشاره به رشد چشمگير فعاليت هاي شيلاتي در دولت مردمي گفت:بومي‌سازي قفس‌هاي دريايي را مورد توجه قرار داديم و در همين راستا از قفس‌هاي ساخته شده در شركت‌هاي داخلي بهره‌برداري مي شود كه گام مطلوبي براي تداوم توسعه پرورش ماهيان دريايي در قفس است.

مسعود باراني با بيان اينكه استان هرمزگان با ظرفيت افزون بر ۱۱۳ هزار تن توليد ماهي در قفس بزرگ‌ترين و مهم‌ترين استان شيلاتي كشور است گفت: پرورش ماهي در قفس در استان هرمزگان با نوار ساحلي گسترده  و ۱۴ جزيره در سال هاي اخير به عنوان سرمايه گذاري با سود مناسب با استقبال صيادان و ساحل‌نشينان روبرو شده، و مجموعه شيلات در مسير كاهش فشار بر ذخاير طبيعي آبزيان از اين مهم حمايت مي كند.

وي با بين اينكه مجموعه پرورش ماهي در قفس درنيكا در منطقه گرزه شهرستان بندر لنگه واقع شده است گفت: اين مجموعه با سرمايه گذاري سازمان اوقاف كشور باظرفيت توليد پنج هزار تن براي بيش از ۱۵۰ نفر بصورت مستقيم اشتغال ايجاد مي كند.

در اين بازديد معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران و هيئت همراه مذكور از روند ذخيره سازي بچه ماهي در قفس هاي اين مجموعه و سايت پشتيباني و دريايي آن بازديد كرد.

گفتني است  هرمزگان با توليد بيش از۳۵۰هزار تن انواع نشان  جايگاه نخست در فعاليت هاي شيلاتي كشور دارد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب