امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 63786 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۵:۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با حضور خبرنگاران در هتل اسپیناس تهران ؛

نشست خبری انجمن ساختمان تهران برگزار شد/ جوزی : ساخت مسکن ۲۵ متری اصلا معنی ندارد/ برای مشارکت و کمک در ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده است

خبرایران : اولین نشست خبری انجمن ساختمان صبح امروز با حضور رئیس و اعضا هیات رئیسه این انجمن در محل هتل اسپیناس تهران برگزار شد.
نشست خبری انجمن ساختمان تهران برگزار شد/ جوزی : ساخت مسکن ۲۵ متری اصلا معنی ندارد/ برای مشارکت و کمک در ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده است

به گزارش خبرایران، اولین نشست خبری «انجمن صنعت ساختمان تهران» امروز 15 اسفند ماه  1402   با حضور «پژمان جوزی» رئیس انجمن صنعت ساختمان تهران و دیگر اعضای هیات مدیره این انجمن و اصحاب رسانه در محل هتل اسپیناس تهران برگزار و دراین نشست خبری «پژمان جوزی» رئیس انجمن صنعت ساختمان اظهارداشت: می توانیم باعث پیشبرد اهداف حوزه مسکن، ساخت و ساز و ارز آوری برای کشور شویم و بخش مسکن به دومین صنعت کشورهای نفت‌خیز تبدیل شده است لذا صنعت ساختمان نقش بی‌بدیلی در اشتغال و تولید ناخالص داخلی دارد.


جوزی تصریح کرد: بخش ساختمان به طور مستقیم حدود ۵ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را در بر گرفته و هر زمان این بخش رونق بگیرد شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود و رونق بخش مسکن و ساخت و ساز به شکوفایی اقتصادی منجر می‌شود. لذا دولتها باید صدای صنعت ساختمان را بشنوند و با آغوش باز پذیرای رفع مشکلات آنها باشند.


وی عنوان داشت: امروزه صنعت ساختمان در ایران و جهان، پرچمدار صنایع جهان با قدمت هزاران سال است و صنعت ساختمان در کشورهای نفت‌خیز دومین صنعت پیشران اقتصاد و نخستین صنعت در اشتغال است. به همین دلیل برخی کشورهای منطقه سعی دارند صنعت ساختمان را به صنعت اول در اقتصاد کشور خود تبدیل کنند.


رئیس انجمن صنعت ساختمان تاکید کرد: اگر بخواهیم به ریز در مورد بخش مسکن و صنعت ساخت و ساز در این روزها صحبت کنیم باید اینطور اعلام کنیم که به مدد فناوریهای نوین همچون پرینترهای سه‌بعدی و صنعتی‌سازی، بخش مسکن مدام در حال پیشرفت است پس همانطور که به مزیت های آن اشاره کردم دولت و مجلس باید نگاه ویژه ای به بخش مسکن و صنعت ساختمان داشته باشند.


وی ادامه داد: اگر به حوزه مسکن و صنعت ساختمان توجه نشود، هم خود و هم بخشهای وابسته را به رکود می کشاند و دولت باید راهکارهای خرید مسکن را تسهیل و این راه پرسنگلاخ را هموار کند. با توجه به سیاست افزایش جمعیت، دولت باید بخش خصوصی را کنار خود ببیند نه اینکه تصور کند بخش خصوصی رقیب او است.


جوزی اضافه کرد: بخش خصوصی این آمادگی را دارد که بدون هیچگونه درخواستی مثل تسهیلات یا دریافت زمین دولتی در طرح نهضت ملی مسکن با دولت همکاری کند. اما معتقد است که باید نقش تسهیل گری در بخش مسکن را برای بخش خصوصی به خوبی ایفا کند.


وی ابرازداشت: برای مشارکت و کمک در ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده است، بدون اینکه از دولت زمین یا تسهیلات بخواهد. فقط دولت راه را هموار کند و عوارض نابخردانه از یخش خصوصی دریافت نشود.

رییس هیات مدیره انجمن صنعت ساختمان در پاسخ به این پرسش که موضوع ورود چینی ها به شدت از سوی شهرداری تهران دنبال و پیگیری می شود. آیا با ورود چینی ها به بخش مسکن موافق هستید؟ گفت: در صورت تزریق منابع مالی و ارز و ورود تکنولوژی ساخت به ایران توسط کشور چین خوشحال می‌شویم و آمادگی همکاری با آنها را داریم. تاکید ما در ارتباط با حضور چینی‌ها در بخش ساخت و ساز مسکن، ورود فناوری و جذب سرمایه‌گذاری است و از این بابت خوشحالیم.


وی خاطرنشان کرد: حضور پیمانکار و نفرات چینی در ایران نیازمند نظرات کارشناسی است و هدف اصلی ایجاد انجمن صنعت ساختمان در جهت ارتقای علمی و فناوری در صنعت ساختمان بود. در خصوص تزریق منابع مالی و ارز به کشور توسط کشور چین خوشحالیم و می‌توانیم در این زمینه به آنها متصل شویم اما اینکه پیمانکار چینی و افراد چینی در این کشور مشغول کار شوند نیازمند کارشناسی است. به هر حال با ورود تکنولوژی ساخت و ساز توسط چین به ایران کاملا موافق هستیم.


جوزی در خصوص ساخت مسکن 25 متری نیز گفت: کشور به دنبال افزایش جمعیت است پس ساخت مسکن ۲۵ متری اصلا معنی ندارد و باید به دنبال صنعتی‌سازی، ارزان‌سازی و مسکن اجتماعی همانند آنچه کشورهای توسعه یافته انجام داده‌اند باشیم. قیمت مسکن اساسا الگوی جهانی دارد و قطعا با نرخ هایی ساخته شود که بتوان به صورت آبرومند در آن زندگی کرد و در زلزله خوی ساختمان هایی بود که می‌توانستیم با دست میلگردهای آن را خم کنیم. اگر قرار است مسکنی که ساخته می‌شود خراب شود بهتر است ساخته نشود.


رییس هیات مدیره انجمن صنعت ساختمان درپایان سخنان خود گفت : حدود 10 سال است که پیگیر استیفای حقوق صنفی و مطالبات حقوقی بخش ساختمان هستیم. در این راستا نیز با وزارت راه و شهرسازی به عنوان عالی‌ترین مرجع دولتی در بخش مسکن، تعاملاتی از قبل داشته ایم و از این به بعد هم خواهیم داشت. صنعت ساختمان کشور متولی ندارد و در جلسات تخصصی به صورت خردمندانه آنرا آسیب شناسی خواهیم کرد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب