امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6368 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۴:۴۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

انتشار كتاب«فرهنگ اصطلاحات نظامي و استراتژيك» در پاكستان

خبرایران : كتاب«فرهنگ اصطلاحات نظامي و استراتژيك»تاليف دكتر مهر نور محمد خان با حمايت مركز تحقيقات فارسي ايران و پاكستان در اسلام آباد چاپ و منتشر شد.
انتشار كتاب«فرهنگ اصطلاحات نظامي و استراتژيك» در پاكستان

به گزارش خبرایران به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، دكتر مهر نورمحمد خان مدير و استاد گروه زبان و ادبيات فارسي دانشگاه ملي زبانهاي نوين (نمل)، دانش آموخته دانشگاه تهران است. وي پس از سال ها تلاش و تجربه در حوزه زبان فارسي پي به نياز دانشجويان گروه زبان و ادبيات فارسي دانشگاه نمل مي برد بدين منظور براي كمك به اين دانشجويان كه عموماً وابسته به نيروهاي مسلح هستند به فكر تاليف فرهنگ اصطلاحات مي افتد تا نياز دانشجويان را به خصوص براي ترجمه مرتفع نمايد. بنابراين با حمايت مركز تحقيقات فارسي « فرهنگ اصطلاحات نظامي و استراتژيك » را در سال 1393 به دو زبان فارسي - انگليسي و بالعكس به چاپ مي رساند.

از ويژگي هاي اين فرهنگ به كارگيري اصطلاحات نظامي كاربردي، همراه با اصطلاحات سياسي، اقتصادي، تجاري و مطبوعاتي با درج ترجمه آن در مقايل يكديگر مي باشد. در اين زمينه قبلاً فرهنگ اصطلاحات نظامي تاليف گرديده، اما اصطلاحات آن دچار مرور زمان و كهنگي گشته است.

بيش از سي سال پيش نيز در گروه فارسي موسسه ملي زبان هاي نوين ،جزوه اي تدوين كرده بود كه با توجه به گسترش دايره اصطلاحات جوابگوي نياز دانشجويان نيست.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب