امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6364 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱:۴۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیر عامل بنیاد بین‌المللی غدیراعلام کرد؛

لبیک یا رسول الله(ص)» شعار دهه امامت و ولایت / 110 هزار برنامه برای گرامیداشت غدیر برپا می شود / ارسال 247 شعر به دبیرخانه کنگره شعر غدير

خبرایران : حسین ظریف‌منش گفت: در استان‌های مختلف کشور برنامه‌های متعددی برگزار می‌شود که از آن جمله می‌توان به کتابت خطبه غدیر در استان مرکزی، همایش بررسی خطبه غدیر در منابع اهل سنت در استان بوشهر، بزرگداشت علامه امینی، علامه طباطبایی و علامه جعفری در استان تبریز و ... اشاره کرد.
لبیک یا رسول الله(ص)» شعار دهه امامت و ولایت / 110 هزار برنامه برای گرامیداشت غدیر برپا می شود / ارسال 247 شعر به دبیرخانه کنگره شعر غدير

به گزارش خبرنگار خبرایران ، نشست خبری بنیاد بین‌المللی غدیر صبح امروز با حضور «حسین ظریف‌منش» مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر و اصحاب رسانه در اين بنیاد برگزار و دراین نشست خبری «حسین ظریف‌منش» مدیر عامل بنیاد بین‌المللی غدیر اظهارداشت: طی سه سال گذشته با الهام از فرمایش مقام معظم رهبری، ایام بین عید سعید قربان تا عید غدیر را دهه امامت و ولایت نامگذاری کردیم و به دنبال این هستیم که فضای گفتمانی برای ترویج و تبیین فلسفه غدیر و ترویج آموزه‌های علوی ایجاد کنیم و عید غدیر افضل اعیاد اسلامی است و در احادیث آمده که این عید اکبر است و برای این برتری نیز دلایلی ذکر شده است. اهمیت عید غدیر در این است که امامت و ولایت و فلسفه پیام غدیر نیاز دیروز، امروز و فردای جامعه بشری اسلامی است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر تصریح کرد: غدیر روز استمرار  رسالت به امر خدای تعالی با دست پیامبر اکرم (ص) و روز طرح امیرالمومنین (ع) به عنوان اسوه و نمونه انسانی است و مسئولان ما باید آموزه‌های علوی را در همه شئون زندگی خود حاکم کنند و غدیر به مهم‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین مساله هر جامعه پرداخته است. غدیر طرح اسلام برای چگونگی تشکیل حکومت و اداره ملت‌هاست و در جهان اسلام مهم‌ترین مساله اداره حکومت است.

وی خاطرنشان کرد: عید غدیر آمده است تا به دو سوال اساسی پاسخ دهد. نخست این‌که حکومت چگونه باید باشد که در پاسخ می‌گوید باید مبتنی بر ارزش‌های الهی و یا حداقل ارزش‌های انسانی و دینی باشد و سوال دومی که غدیر به آن پاسخ می‌دهد این است که حاکم چه کسی باید باشد؟ غدیر تنها مفهومی متعلق به شیعه نیست و مفهوم غدیر متعلق به همه جهان اسلام است و برادران اهل سنت نیز باید این عید بزرگ  را جشن بگیرند چرا که پیام غدیر می‌تواند پیام نجات‌بخش برای بشریت باشد.

ظریف منش ابرازداشت: آیاتي از قرآن کریم و احادیث متعدد بر اعتبار عید غدیر صحه گذاشتند و شیعه هم به عنوان یک ارزش، آن را حفظ کرده است و کتاب «الغدیر» علامه امینی نمونه ارزشمند اثبات عید غدیر برای اهل سنت است. غدیر مفهومی قطعی است که به زبان‌های مختلف اثبات شده و تاریخ به آن گواهی داده و نیازی به اثبات مجدد ندارد و بنیاد بین‌المللی غدیر به دنبال اثبات کارآمدی فلسفه غدیر است و فلسفه غدیر برای بازسازی مبانی فکری و سیاسی دولت‌ها و تشکیل حکومت اسلامی میان ملت‌های مسلمان به کار گرفته می‌شود. از سوی دیگر کارآمدی فلسفه غدیر در طول انقلاب اسلامی به اثبات رسیده است.

وی ادامه داد: تبیین فلسفه غدیر و آموزه‌های غدیر ضرورتی است که باید در داخل و خارج کشور به آن پرداخته شود. امروز هجمه‌های عظیمی که علیه مقدسات اسلام شکل گرفته  و امروزه با دلارهای نفتی، طراحی سرویس اطلاعاتی و بازی‌خوردن فریبخوردگان، وهابیت شکل گرفته و  تنها راه مبارزه با آن تبیین فلسفه غدیر و طرح امیرالمومنین(ع) به عنوان عامل وحدت است. همان‌گونه که شهید مطهری می‌گوید «الغدیر» می‌تواند عامل وحدت باشد و باید به جهان اسلام امیر‌المومنین (ع) را بشناسانیم و اگر آموزه‌های امیرالمومنین (ع) امروز پرچم در دست نیروها و سازمان‌های فرهنگی جهان اسلام باشد وحدت در جهان اسلام بیشتر شکل می‌گیرد و غدیر، امروز نیاز مردم ماست چرا که شبهات زیادی درباره دین مطرح است و غدیر باطل‌کننده فلسفه جدایی دین از سیاست است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر درخصوص برنامه‌هایی که در دهه ولایت و امامت برگزار می‌شود هم عنوان داشت: برنامه‌ها در دو بخش برنامه‌های گرامیداشت که ناظر به جشن، سرور و تکریم است و برنامه‌های فرهنگساز که ناظر به درک فلسفه غدیر و تبیین حقیقت آن و ایجاد گفتمان علوی در کشور است، برگزار می‌شود و مجموعه‌ای از برنامه‌ها در داخل و خارج از کشور با همکاری دستگاه‌‌های اجرایی مختلف برگزار می‌شود و 22 وزارتخانه، سازمان بسیج، سپاه پاسداران، شهرداری، ارتش و ... در آن همکاری دارند.

وی با بیان این که در دهه امامت و ولایت 110 هزار برنامه در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود، گفت: این برنامه‌ها شامل جشن‌های متعدد، همایش‌های ملی، هزاران کلاس و جلسه آموزش و پرسش و پاسخ، طرح اطعام، انتشار ویژه‌نامه‌های مختلف در 20 نشریه کشور، بازسازی غدیر در 122 نقطه کشور و ... خواهد بود و برگزاری سومین جشنواره ملی آثار دانشجویی در حوزه غدیر را نیز ما داریم و این جشنواره با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی در 20 مهرماه سال جاری در حوزه‌هایی مانند کتاب، مقاله، ترجمه، پایان‌نامه، نشریات و ... برگزار خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر همچنین با اشاره به سومین كنگره شعر غدیر در این دهه یادآور شد: این کنگره نیز در تالار حافظیه شهر شیراز و در 15 مهرماه سال جاری برگزار می‌شود. 247 شعر به دبیرخانه این کنگره واصل شده که 18 شعر برگزیده در قالب کتابی نفیس منتشر خواهد شد و در استان‌های مختلف کشور برنامه‌های متعددی برگزار می‌شود که از آن جمله می‌توان به کتابت خطبه غدیر در استان مرکزی، همایش بررسی خطبه غدیر در منابع اهل سنت در استان بوشهر، بزرگداشت علامه امینی، علامه طباطبایی و علامه جعفری در استان تبریز و ... اشاره کرد.

ظریف‌منش همچنین برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ایرانیان خارج از کشور را تشریح کرد و گفت: در برگزاری این برنامه‌ها وزارت امور خارجه، مجمع جهانی اهل بیت (ع) و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همکاری دارند و 350 فعال فرهنگی در 89 کشور مسئولیت برگزاری این جشن‌ها را برعهده خواهند داشت.

وی بر ترویج نهج‌البلاغه در کشور تاکید کرد و گفت: این کتاب بزرگ، برادر قرآن کریم است و ما در نظر داریم تا کتاب نهج‌البلاغه را در این ایام در سطح کشور ترویج و مبانی آن را تبیین کنیم و پیامبر اکرم (ص) در روز غدیر فرمودند که پیام غدیر را تا روز قیامت پدران به فرزندان و حاضران به غائبان بگویند. شعار محوری ما نیز در سال جاری «لبیک یا رسول‌الله» است چرا که غدیر سند حقانیت است و بر اساس آن می‌توان به قرائت نادرست وهابیان از اسلام پاسخ گفت.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب