امروز: یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 63544 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۵:۵۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با حضور شرکتهای دانش بنیان، مسئولان وزارت صمت، وزارت کار و معاونت علمی؛

نخستین همایش ملی توانمندی ها و چشم انداز شرکت های دانش بنیان برگزار شد

خبرایران : نخستین همایش ملی توانمندی ها و چشم انداز شرکت های دانش بنیان با حضور تعدادی از شرکت های دانش بنیان، مسئولان وزارت صمت، وزارت کار و معاونت علمی برگزار شد.
نخستین همایش ملی توانمندی ها و چشم انداز شرکت های دانش بنیان برگزار شد

به گزارش خبرایران، همچنین در حاشیه این همایش تعدادی از شرکت ها محصولات دانش بنیان خود را عرضه کردند. این همایش از سوی انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های دانش بنیان برگزار شد و هدف از آن بررسی چالش های دانش بنیان ها بود.
لیلا سعیدی، دبیر علمی کمیته ها و پنل های علمی این همایش در گفتگو با خبرنگاران هدف از برگزاری این همایش را مطرح کردن چالش های دانش بنیان ها در نشست های علمی دانست و ابرازداشت : ما می خواهیم بین شرکت های دانش بنیان با صنعت، بازار و سیاستگذاران ارتباط برقرار کنیم تا موانع موجود برطرف شود و شرکت های دانش بنیان ایده دارند، اما ممکن است به فناوری تبدیل نشود.
وی با اشاره به اینکه ۲ چالش عمده در اینجا وجود دارد، عنوان داشت : بعضی از دانش بنیان ها اعتماد نمی کنند، چراکه ممکن است مالکیت معنوی آنها مخدوش شود و حمایت های بیمه ای باعث می شود که که سرمایه گذاران و دانش بنیان ها به یکدیگر نزدیک شوند.
دبیر علمی کمیته ها و پنل های علمی این همایش همچنین مسئله مهاجرت نخبه ها را چالش دیگر می داند و عنوان می کند:  شرکت های دانش بنیان ظرفیتی عظیم برای جذب جوانان صاحب ایده هستند. انجمن می تواند دانشجویان و فارغ التحصیلان را به شرکت های دانش بنیان معرفی کند تا هم جوانان در جای واقعی و درست خود مشغول به کار شوند و هم دانش بنیان ها و کشور از وجود آنها بهره مند شود.
وی افزود : همچنین می توانیم دانش بنیان ها را در دانشگاه ها معرفی کنیم تا شکاف بین صنعت، شرکت های دانش بنیان، بازار و سرمایه گذاران داخلی و خارجی کم شود.
بنابراین گزارش، در حاشیه نخستین همایش ملی توانمندی ها و چشم انداز شرکت های دانش بنیان تعدادی از شرکت ها هم حاضر شده و محصولات دانش بنیان خود را در معرض نمایش گذاشته بودند. یکی از این شرکت ها با یک نوآوری عجیب، ماستی تولید کرده بود که نشان می داد این محصول لبنی می تواند «سیاه» هم باشد.
مدیرعامل این شرکت در پاسخ به پرسش خبرنگاران درخصوص اینکه چرا ماست شما سیاه است، اظهارداشت : برای اینکه سابقه 1200 ساله ماست سفید را با رنگ مشکی تغییر دهیم و اشاره ای هم به اصطلاح «غیر ممکن بودن ماست سیاه» داشته باشیم.  ویژگی این ماست، فقط رنگ سیاه آن نیست واین محصول هیچ گونه رنگ شیمیایی خوراکی ندارد و کاملا طبیعی است.
 وی ادامه داد: به جز طعم خاص و خوشمزه آن، این ماست بدن را سم زدایی می کند. یعنی همه املاح بدن از طریق معده و روده جذب ماست سیاه می شود و سپس از طریق دفع از بدن خارج می شود و حدود 2  سال دنبال ثبت اختراع این محصول بودیم. بعد از اخذ تاییدیه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران حدود یک ماه پیش گواهینامه سازمان مالکیت فکری را گرفتیم و آن را ثبت اختراع کردیم و اکنون نمونه های این محصول عرضه شده و برای تولید انبوه در سطح کشور تلاش می کنیم.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب