امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6348 تاریخ انتشار: سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲:۲۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

شهرام کرمی اعلام کرد؛

اضافه شدن 12 سالن نمایش به سالن های تئاتری شهر تهران تا پایان سال / حمایت از 40 نمایش برای اجرای عمومی / افزودن بخش تئاتر دینی «باران»

خبرایران: شهرام کرمی دبیر سومین جشنواره تئاتر شهر از اضافه شدن 12 الی 13 سالن نمایش به سالن های تئاتر شهر تهران خبر داد و گفت: قرار است تا پایان امسال از این سالن ها بهره برداری شود.
اضافه شدن 12 سالن نمایش به سالن های تئاتری شهر تهران تا پایان سال / حمایت از 40 نمایش برای اجرای عمومی / افزودن بخش تئاتر دینی «باران»

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرایران، نشست خبری سومین جشنواره تئاتر شهر با حضور «امیر عبدالحسینی » معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «شهرام کرمی» دبیر سومین جشنواره تئاتر شهر و اصحاب رسانه صبح امروز سه شنبه هشتم مهر در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزارو دراین نشست، امیر عبدالحسینی، معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهارداشت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران سه کلیدواژه اصلی دارد اول فرهنگ دیگری هنر و سومی شهر یعنی رویدادها باید به گونه ای طراحی شود که ابتدا فرهنگساز باشد و از زبان هنر استفاده کند و مخاطب شهر را مدنظر قرار دهد. بر این اساس جشنواره تئاتر شهر قرار است فرهنگساز باشد و در قالب نمایش از مضامین شهری استفاده کند.

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تصریح کرد:  محتوای تئاتر از لحاظ شهروندی تمرین زندگی است و می توانیم بگوییم تئاتر عین زندگی و تمرین سبک زندگی است. هنر تئاتر بهترین و موثرترین هنر است که هنرهای دیگر مثل ادبیات، موسیقی، تجسمی در ذیل آن تعریف می شوند و از آنها در این هنر استفاده می شود.

وی با اشاره به ویژگی های سومین دوره جشنواره تئاتر شهر اظهار داشت: حضور هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر در کنار جوانان، حضور افرادی مثل شهاب مرادی، علی نصیریان، شهرام کرمی، حسین پارسایی، حسین مسافر آستانه در شورای سیاستگذاری جشنواره و استقبال گروه های مختلف از جوانان از این جشنواره از جمله ویژگی های این دوره از جشواره است.

عبدالحسینی با اشاره به موضوع سومین جشنواره تئاتر شهروندی اظهار داشت: حقوق و اخلاق شهروندی و هویت ایرانی اسلامی از موضوعات اصلی این جشنواره هستند.

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به بخش های جشنواره اظهار داشت: سومین جشنواره تئاتر شهروندی در هفت بخش تئاتر صحنه ای، خیابانی، کودک و نوجوان، نمایشنامه نامه نویسی، بخش تئاتر دینی یا باران، نمایشنامه خوانی، کارگاه آموزشی و مسابقه عکس و پوستر از روزهای 11 تا 18 مهرماه در 11 مرکز و فرهنگسرای شهر تهران برگزار خواهد شد.

عبدالحسینی با اشاره به اهداف جشنواره تئاتر شهر گفت: هدف از جشنواره تئاتر شهر فقط برگزاری جشنواره نیست بلکه تحقق اهداف اعلام شده در فراخوان جشنواره است و در همین راستا حمایت از گروه های جوان و بهره گیری از ظرفیت های مراکز فرهنگی، هنری شهر تهران و توسعه نمایش امکان حضور و تجربه و دانش هنرمندان و گروه ها در جهت کشف استعدادها برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست، شهرام کرمی، دبیر سومین جشنواره تئاتر شهر با تقدیر از حمایت رسانه ها در حمایت از جشنواره تئاتر شهر در سه دوره برگزاری گفت: جشنواره تئاتر شهر به سومین دوره رسید و هر سال نسبت به سال قبل رشد کرد و امسال سومین دوره با شرکت گروه های تئاتری بیشتر بهتر از قبل برگزار خواهد شد. در 2 دوره گذشته جشنواره تلاش کردیم با برنامه ریزی پیش برویم که ماحصل آن  به جشنواره سوم رسید.

وی با تقدیر از رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای برگزاری جشنواره تئاتر شهر از علی نصیریان به عنوان رییس سومین جشنواره تئاتر شهر تقدیر کرد و گفت: حضور پیشکسوتان هنر تئاتر در کنار هنرمندان جوان نعمت بزرگی است. علی نصیریان علیرغم همه مشکلات و گرفتاری ها و مشغله هایی که داشتند به شکل مستمر در ستاد این جشنواره حضور داشتند و به ما کمک کردند.

شهرام کرمی از مسئولان نمایش حوزه هنری و تالار محراب برای برگزاری جشنواره تئاتر شهر تقدیر کرد و گفت: امسال ما سعی کردیم سالن های فرهنگسراها را درگیر جشنواره کنیم و 11 مرکز با جشنواره مشارکت دارند از جمله سالن استاد سمندریان دانشکده هنرهای زیبای تهران، رویکرد ما در این دوره گروه تئاتری جوان به معنی کسانی که کمتر فرصت حضور در جشنواره ها را داشتند. مهترین ویژگی این جشنواره این است که ما بتوانیم بر اساس تعهدات مان از خروجی جشنواره حمایت کنیم و در همین راستا 40 نمایش برای اجرای عمومی حمایت می شوند و بودجه مصوبی برای آنها در نظر گرفته شده است و در طول سال به اجرای عمومی می روند.

دبیر سومین جشنواره تئاتر شهر اظهار کرد: بیشترین فعالیت ما در حوزه نمایش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بر تئاتر کودک و نوجوان است که در این دوره از جشنواره 17 نمایش در این بخش داریم که از تمامی این نمایش ها حمایت خواهد شد که در طول سال در فرهنگسراهای تهران به نمایش در می آید.

شهرام کرمی با اشاره به اضافه شدن بخش تئاتر دینی باران به سومین دوره جشنواره تئاتر شهر اظهار داشت: در دوره اول این جشنواره تئاتر بانوان و در دور دوم تئاتر شورایی و محیطی را داشتیم و تاکید و تمرکزمان در دوره سوم بر تئاتر دینی بود که در این دوره استقبال خوبی از این بخش شد و 10 گروه در این بخش حضور خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ضعف های ما در حوزه فعالیت در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران این است که فعالیت چندمنظوره سالن هاست که در نشستی که با حضور شهرداری تهران در این سازمان برگزار شد قرار شده است تا سال آینده 12 تا 13 سالن تئاتری به مجموعه سالن های تئاتری شهر تهران اضافه شود.

کرمی یادآور شد: در مرحله فراخوان جشنواره تئاتر شهر قرار بر این بود که این جشنواره در پایگاهی مثل پردیس خاوران به صورت متمرکز برگزار شود اما به دلیل اینکه این سالن افتتاح نشد این جشنواره در فرهنگسراها برگزار خواهد شد.

گفتنی است، در این دوره از جشنواره 1266 هنرمند در مرحله فراخوان متقاضی شرکت در جشنواره تئاتر شهر بودند که از این تعداد  69 گروه نمایشی در بخش های مختلف به اجرا خواهند رفت.

بنابراین گزارش، در این نشست خبری همچنین از پوستر سومین جشنواره تئاتر شهر که توسط  مازیار تهرانی طراحی شده بود رونمایی شد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب