امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 634 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۲ ساعت ۴:۴۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

هفته بیستم لیگ برتر فوتبال؛

پیروزی پرسپولیس بر ملوان و ثبت رکورد جدید/ فرار دایی از دست مدعیان!

خبرایران : تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد با پیروزی مقابل ملوان بندر انزلی جایگاه خود را در صدر جدول رده‌بندی تثبیت کند. این پیروزی در شرایطی برای سرخپوشان تهرانی رقم خورد که رقابت نزدیکی در صدر جدول وجود دارد و علی دایی با پیروزی تیمش برابر ملوان موقتا از دست مدعیان فرار کرد.
پیروزی پرسپولیس بر ملوان و ثبت رکورد جدید/ فرار دایی از دست مدعیان!

به گزارش خبرایران، هفته بیستم لیگ برتر فوتبال از امروز سه شنبه آغاز شد که در یکی از مسابقات این هفته، تیم پرسپولیس از ساعت 14:30 در ورزشگاه تختی انزلی به مصاف تیم ملوان رفت که این مسابقه با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید. محمدرضا خلعتبری در دقیقه 10 برای پرسپولیس گلزنی کرد.

این مسابقه در حالی آغاز شد که تیم ملوان در دقایق ابتدایی به واسطه حمایت هوادارانش، روی دروازه پرسپولیس فشارهایی را وارد کرد. با وجود این، پرسپولیس با بستن بازی از زمین ملوان این فشارها را دفع کرد و  به تدریج بر بازی مسلط شد. در نهایت این محمدرضا خلعتبری بود که روی پاس بسیار زیبای پیام صادقیان در دقیقه 9 در موقعیت تک به تک قرار گرفت و اولین گل مسابقه را به ثمر رساند.

همانند مسابقات گذشته، خط حمله پرسپولیس تحرک زیادی داشت و پیام صادقیان و محسن مسلمان مدام جای خود را با همدیگر عوض می‌کردند. این برنامه باعث شد تا سرخپوشان یکی، دو بار دیگر صاحب موقعیت گلزنی شوند که این فرصت‌ها از دست رفت.

در حالی که پرسپولیس بیشتر توپ‌های خود را از خط دفاع به صورت مستقیم به زمین حریف می‌فرستاد، این بازیکنان ملوان بودند که در دقیقه 27 می‌توانستند گل تساوی را به ثمر برسانند ولی محسن بنگر توپ را از روی خط دروازه پرسپولیس بیرون کشید و مازیار زارع در برگشت هم نتوانست برای ملوان گلزنی کند.

ملوانی‌ها سه دقیقه بعد می‌توانستند با ضربه سنگین سعید یوسف‌زاده دروازه نیلسون کوریا را باز کنند ولی این شوت هم با فاصله کم از بالای دروازه بیرون رفت. در ادامه مسابقه تلاش بازیکنان هر دو تیم برای گلزنی با حملات پراکنده بی ثمر ماند تا بازی در نیمه نخست با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس تمام شود.

بازی در نیمه دوم هم پر افت و خیز بود. در دقایقی از مسابقه، بازی سرعت زیادی داشت و در بعضی دقایق، بازی از جریان می‌افتاد. اولین موقعیت جدی نیمه دوم در دقیقه 49 توسط پیام صادقیان خلق شد. صادقیان که پاس گل اول را داده بود، اینبار توپ را به تیرک ملوان کوبید تا تیم میزبان از دریافت گل دوم در امان بماند. همچنین محمدرضا خلعتبری در دقیقه 62 می‌توانست با یک ضربه فنی دروازه ملوان را باز کند که این توپ به گل تبدیل نشد.

10 دقیقه بعد و با افزایش دامنه حملات ملوان روی دروازه پرسپولیس، امیرحسین فشنگچی در محوطه جریمه سرخپوشان صاحب فرصت خوبی شد ولی این بازیکن روی زمین افتاد و به خاطر مصدومیت امکان ادامه مسابقه را از دست داد.

دقایق پایانی مسابقه تحت تاثیر اعتراضات متوالی بازیکنان به تصمیمات داور بازی قرار داشت. به خاطر حساسیت سه امتیاز این دیدار، بازیکنان دو تیم مدام به قضاوت و سوت‌های محمدرضا اکبریان انتقاد می‌کردند.

دفع توپ‌های بی هدف و پاس‌های زیاد اشتباه در نهایت باعث شد تا با وجود چند موقعیت نصفه و نیمه در 10 دقیقه پایانی، بازی با همان یک گل محمدرضا خلعتبری به پایان برسد.

پرسپولیس با این پیروزی 39 امتیازی شد و جای خود را در صدر جدول تثبیت کرد. ملوان هم با این شکست 27 امتیازی باقی ماند.

محمدرضا اکبریان داور در این بازی به مهدی سید صالحی و محسن بنگر از پرسپولیس و مازیار زارع از ملوان کارت زرد نشان داد. همچنین قاسم دهنوی قصد داشت در دقایق پایانی به میدان بیاید که به خاطر ممانعت ناظر بازی، این بازیکن شانس بازی در این مسابقه را از دست داد. به همین خاطر فرزاد حاتمی به جای سید صالحی وارد زمین شد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب