امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6322 تاریخ انتشار: دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۳:۴۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

پایان خوش توسط آزادکاران رقم خورد؛

کشتی گیران ایران طلاهای روز دوم را درو کردند/ ایران امیدوار به تکرار چهارمی بازیهای اینچئون شد

خبرایران: تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با کسب 4 مدال طلا و یک نقره به کار خود در بازی‌های آسیایی پایان داد.
کشتی گیران ایران طلاهای روز دوم را درو کردند/ ایران امیدوار به تکرار چهارمی بازیهای اینچئون شد
به گزارش خبر ایران ، در پایان رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های آسیایی نمایندگان کشورمان موفق به کسب 4 مدال طلا و یک نقره در 7 وزن شدند که طلاهای کسب شده توسط آزادکاران، کاروان ورزشی کشورمان را برای ادامه کار و تکرار عنوان چهارمی دوره گذشته امیدوار کرد.شاگردان خادم که با شکست رحیمی و حسین‌خانی در روز اول شروع خوبی در این مسابقات نداشتند در روز پایانی از 4 طلای ممکن 3 طلا و یک نقره کسب کردند تا پایان خوشی توسط آزادکاران رقم خورده باشد.
 

مسعود اسماعیل‌پور، میثم مصطفی‌جوکار، رضا یزدانی و پرویز هادی در اوزان 61، 86، 96 و 125 کیلوگرم کشتی آزاد به مدال طلا دست یافتند و عزت‌الله اکبری در 74 کیلو به مدال نقره رسید. بدین ترتیب تیم ملی کشتی آزاد با کسب 4 مدال طلا و یک نقره به کار خود در این مسابقات پایان داد. آزادکاران در دوره قبل موفق به کسب 3 مدال طلا، یک نقره و یک برنز شده بودند.

* نتایج آزادکاران کشورمان در روز پایانی به شرح زیر است:

61 کیلوگرم:

مسعود اسماعیل‌پور در وزن 61 کیلوگرم پس از پیروزی 11 بر یک در دور نخست مقابل جمشید کنجائف از ازبکستان، در دور دوم هم با نتیجه 7 بر 2 از سد لی سئونگ چول، نفر سوم آسیا از کره جنوبی گذشت و گام به نیمه نهایی گذاشت. وی در این مرحله نیز با نتیجه 8 بر 3 مقابل دولت نیازبیکوف، دارنده مدال برنز جهان و نفر پنجم المپیک لندن از قزاقستان به پیروزی رسید و فینالیست شد.

اسماعیل‌پور در فینال با نتیجه 6 بر 4 از سد باجرانگ، دارنده برنز جهان و نایب قهرمان آسیا از هند به پیروزی دست یافت و صاحب مدال طلا شد. در این وزن 15 کشتی‌گیر وزن کشی کرده بودند.

 

74 کیلوگرم:

عزت الله اکبری در وزن 74 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه 10بر صفر مقابل محمد اسد بات از پاکستان به پیروزی رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. وی در این مرحله نیز با نتیجه 4 بر 3  لی سانگ‌کیو از کره‌جنوبی را شکست داد و جواز حضور در دیدار پایانی را کسب کرد.

اکبری در فینال با نتیجه 3 بر 2 مقابل رشید قربان‌اف، دارنده برنز جهان و قهرمان آسیا از ازبکستان شکست خورد و از کسب مدال طلا بازماند.

 

86 کیلوگرم:

میثم مصطفی‌جوکار در 86 کیلوگرم در مرحله اول با نتیجه 11 بر یک مقابل ژانگ فنگ، نفر سوم آسیا از چین به برتری دست یافت و راهی یک‌چهارم نهایی شد. وی در این مرحله نیز با نتیجه 10 بر صفر از سد پاوان کومار از هند گذشت و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. جوکار در این مرحله هم با نتیجه 4 بر یک مقابل کیم گان یوک از کره‌جنوبی به پیروزی دست یافت و جواز حضور در فینال را کسب کرد.

وی در فینال با نتیجه 14 بر 4 از سد یسبولات نورژام‌بایف از قزاقستان گذشت و مدال طلا را بر سینه آویخت. در این وزن 16 کشتی‌گیر به روی باسکول رفته‌ بودند.

 

125 کیلوگرم:

پرویز هادی در وزن 125 کیلوگرم در مرحله اول با نتیجه 11 بر صفر از سد دنگ ژی وی، نفر سوم آسیا و نفر پنجم رقابت‌های جهانی از چین گذشت و راهی یک‌چهارم نهایی شد. وی در دور دوم نیز با نتیجه 10 بر صفر مقابل جارگال سای‌خان، نفر دوم بازی‌های آسیایی گوانگجو از مغولستان به پیروزی دست یافت و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. هادی در این مرحله نیز با نتیجه 9 بر یک از سد نام کونگ جین از کره‌جنوبی گذشت و فینالیست شد.

وی در فینال با نتیجه 6 بر یک مقابل دولت شابان‌بای، نفر پنجم المپیک لندن و دارنده 3 مدال برنز قهرمانی آسیا از قزاقستان به برتری رسید و مدال طلا را بر گردن آویخت. در این وزن 10 کشتی‌گیر حضور داشتند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب