امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 63043 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱:۱۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

عباس هاشمی درنشست خبری اعلام کرد؛

بیست وسومین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی (هامکس 1402) از ٣ تا ۶ آبان ماه برگزار می شود/ در مجموع 440 میلیون دلار سال گذشته صادرات لوازم خانگی داشته‌ایم/ ثبت شناسه کالا و کد رهگیری به جلوگیری از قاچاق کمک کرده است

خبرایران : دبیرانجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت : بیست وسومین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی (هامکس 1402) از سوم تا ششم آبان ماه سال جاری در محل دایمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران با حضور 309 واحد صنعتی داخلی و همچنین 12 شرکت نمایندگی خارجی ، 17 شرکت تولید کننده قطعه سازان خارجی از کشورهای چین و ترکیه برگزار می شود.
 بیست وسومین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی (هامکس 1402) از ٣ تا ۶ آبان ماه برگزار می شود/ در مجموع 440 میلیون دلار سال گذشته صادرات لوازم خانگی داشته‌ایم/ ثبت شناسه کالا و کد رهگیری به جلوگیری از قاچاق کمک کرده است

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «بیست وسومین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی (هامکس 1402) » صبح امروزیکشنبه 16 مهرماه 1402 باحضور«عباس هاشمی» دبیرانجمن صنایع لوازم خانگی ایران، «فرشاد براتی» معاون برنامه ریزی، اجرایی و مسئول روابط‌عمومی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران و اصحاب رسانه برگزار و دراین نشست خبری«عباس هاشمی» دبیرانجمن صنایع لوازم خانگی ایران اظهارداشت: بیست وسومین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی (هامکس 1402) ازسوم  تا ششم آبان ماه سال جاری در محل دایمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران با حضور  309 واحد صنعتی داخلی و همچنین 12 شرکت نمایندگی خارجی ، 17 شرکت تولید کننده قطعه سازان خارجی از کشورهای چین و ترکیه برگزار می شود.
هاشمی تصریح کرد : حضورهیات‌های تجاری، برگزاری نشست های تخصص، رویداد علمی، برگزاری تور دانشجویان و دانش آموزی، نخستین رویداد Ted Talk لوازم خانگی، نخستین رویداد Tech Tour لوازم خانگی، اجرای پویش «هر خانواده کالای ایرانی»، ارائه جایزه ملی نوآوری و خدمات پس از فروش و برپایی میز خدمت از جمله برنامه‌های مهم این نمایشگاه خواهد بود.
وی عنوان داشت : هر ساله 41 هزار متر مربع از نمایشگاه را به لوازم خانگی اختصاص می‌دادیم که امسال با توجه به فشردگی برنامه‌های تقویم نمایشگاهی، 20 هزار و 700 متر به نمایشگاه صنعت لوازم خانگی امسال اختصاص یافته است.
دبیرانجمن صنایع لوازم خانگی ایران ابرازداشت : 313 واحد صنعتی در گروه کالایی مختلف عضو انجمن صنایع لوازم خانگی ایران هستند و این نمایشگاه شامل تولیدکنندگان و کالاهای انرژی بر بوده وطبق برنامه ریزی که انجام شده نمایشگاهی هم با عنوان «خانه و آشپزخانه» در دهه اول آذرماه امسال برگزار خواهیم کرد که این روزها در حال دریافت مجوزها لازم برای برگزار آن هستیم.
وی افزود: امسال نمایشگاه در سه محور اصلی دانش بنیان، نقش بانوان و امنیت ملی، متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود. نقش بانوان در کمک به گردش اقتصادی صنعت لوازم خانگی محرزاست و امسال از حضور و تجارب بانوان نخبه در واحدهای تولیدی و صنعتی بهره‌مند، خواهیم شد.
هاشمی خاطرنشان کرد: تحریم های جهانی از سال 1397 در کشورمان برقرار شد که صنعت لوازم خانگی با تقویت ساخت داخل و شرکت های دانش بنیان کمترین آسیب را از تحریم‌ها را شاهد بودیم با افزایش کمی و کیفیت تولید و اشتغال ثابت در صنعت به دنبال تامین نیاز جامعه هستیم.
وی با اشاره به صادرات لوازم خانگی تاکیدکرد: یکی از دستاوردهای نمایشگاه سال گذشته امضای قرارداد صادرات 65 میلیون دلاری بود. این صادرات در کالاهای چینی، پلاستیک و لباسشویی‌های دوقلو بود و در مجموع 440 میلیون دلار سال گذشته صادرات لوازم خانگی داشته‌ایم.
دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی در خصوص قیمت گذاری بر لوازم خانگی هم اضافه کرد: مجوز رسمی برای افزایش قیمت در یکسال گذشته نداشته‌ایم. نظر وزیر صمت بر بحث مکانیزم عرضه و تقاضاست و اکنون به این سمت حرکت می‌کنیم اما در انتظار همراهی دولت برای تحقق شعار سال هستیم. از طرفی اداره کردن جزیره‌ای بخش صنعت و تولید درست نیست، این امر باعث سردرگمی تولیدکنندگان می‌شود از این رو باید قوانین شفاف و روشن باشد.
وی با اشاره به بحث قاچاق لوازم خانگی تصریح کرد: ثبت شناسه کالا و کد رهگیری به جلوگیری از قاچاق کمک کرده است، کالاهای قاچاق به خاطر نداشتن 30 درصد هزینه‌های عوارض و مالیات، ارزان تر عرضه می‌شود ضمن اینکه باید تولیدکنندگان داخلی با ارتقای کیفیت خدمات و قیمت مناسب سهم خود را در بازار حفظ کنیم.
هاشمی افزود : در نمایشگاه سال گذشته 65 میلیون دلار قرارداد صادراتی با عراق بسته شد و با اعلام پلیس در 10 روز اول مهر به خاطر بحث ترافیک، امکان برگزاری نمایشگاه نبود و در نتیجه نمایشگاه لوازم خانگی با برخی نمایشگاه‌های دیگر هم زمان و متراژ آن نسبت به پارسال نصف شده و عمده گروه کالایی که در این نمایشگاه عرضه می‌شود، کالاهای انرژی بر شامل کالاهای برقی بزرگ، برقی کوچک، گاز سوز و اجزا و قطعات هستند.
وی  با اشاره به ارسال جدول افزایش قیمت مواد اولیه به سازمان حمایت و تنظیم بازار تاکید کرد : همه مواردی که گفته شد، سیگنال افزایش قیمت رامی‌دهد. بنابراین افزایش قیمت وجود خواهد داشت، مگراینکه تولید به حاشیه ضرر برود یا اینکه برای مدت محدود ازافزایش قیمت جلوگیری کنند.این درحالی است که قیمت مواد اولیه در بورس رها شده ،هرچند شفاف است، اما به نوعی مزایده برگزارمی‌شود. در ماه‌‌‌های اخیر کمبود وکنسلی عرضه هم اتفاق افتاده است. اما تولیدکننده نمی‌تواند معجزه کند.
هاشمی درپایان سخنان خود گفت: سازمان حمایت هم این موارد را قبول دارد، اما می‌‌‌گوید نمی‌تواند کاری کند و اخیرا وزیر صمت خواسته ایرادات اعلام و روش عوض شود. اما در همین شرایط در مطبوعات می‌‌‌گویند افزایش قیمت خودسرانه بوده است. اما باید انصاف را رعایت کنند. تولیدکنندگان هر طور این روال را پیش بروند دچار مشکل هستند.


براتی : 300‌هزارنفربه صورت مستقیم ویک میلیون نفربه صورت غیرمستقیم درصنعت لوازم خانگی مشغول فعالیت هستند
فرشاد براتی معاون برنامه‌‌‌ریزی، اجرایی و روابط‌‌‌عمومی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران نیز در این نشست اظهارداشت: صنعت لوازم خانگی دومین صنعت بزرگ ایران است که 300‌هزار نفر به صورت مستقیم و یک میلیون نفر به صورت غیرمستقیم در آن مشغول فعالیت هستند.
وی تصریح کرد : انجمن صنایع لوازم خانگی ایران سابقه 41 ساله دارد همواره تلاش داشته تا نقش مثبتی در صنایع لوازم خانگی ایفا کند. خوشبختانه 85 ‌درصد سهم بازار تولید لوازم خانگی متعلق به این انجمن است که در تولید لباسشویی و تلویزیون 70 درصد، یخچال 85 درصد، پکیج 90 ‌درصد و سایر لوازم نیز ‌درصد بالایی از تولید را دارد.
براتی افزود : انجمن جایگاه مشورتی برای قوای سه‌گانه کشور دارد و با ظرفیت‌هایی که نزد انجمن وجود دارد 22 سال متمادی است که نمایشگاه صنعت لوازم خانگی را با موفقیت کامل برگزار می‌کنیم چرا که هامکس از بزرگ‌ترین رویدادهای نمایشگاهی کشور است. ضمن اینکه این صنعت پیشران عامل موثری برای اقتصاد بدون نفت در کشور است و سهم ارزش لوازم خانگی از کل تولیدات در کشور 8 ‌درصد است که تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت‌ها این میزان را بیشتر کنیم.
وی خاطرنشان کرد : صنعت لوازم خانگی کشور در کل سهم 7/ ۰ درصدی از صادرات غیرنفتی دارد و افزایش کمی و کیفی محصولات، ارتقای خدمات پس از فروش، جهت‌دهی ارتقای کیفی و برگزاری با کیفیت نمایشگاه‌های داخلی از مهم‌ترین اهداف این انجمن بوده است.
 

بنابراین گزارش، بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی (هامکس 1402) از 3  تا 6  آبان ماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب