امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6276 تاریخ انتشار: یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان بهزیستی کشور خبرداد؛

نوسازی سند ملی سالمندان با مشارکت دستگاه‌ها، NGOها / حمایت 30 درصد از سالمندان توسط نهادها

خبرایران: رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه باید شرایط مطلوبی را برای زندگی سالمندان فراهم کنیم، گفت: هم اکنون 30 درصد از سالمندان تحت حمایت دستگاه‌های حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد قرار دارند.
نوسازی سند ملی سالمندان با مشارکت دستگاه‌ها، NGOها / حمایت 30 درصد از سالمندان توسط نهادها
به گزارش خبرنگار خبرایران، همایون هاشمی در نخستین جلسه شورای ملی سالمندان در دولت تدبیر و امید که صبح امروز با حضور ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولان دستگاه‌های مربوطه برگزار شد، اظهار داشت: موضوع سالمندی چالش اساسی در کشور تلقی می‌شود و باید برنامه‌ریزی صحیحی را در این زمینه انجام دهیم.
 
وی با اشاره به اینکه 9 مهر ماه روز جهانی سالمندان نامگذاری شده است، گفت: متأسفانه عملا اقدامات اجرایی در این زمینه شاهد نیستیم.
 
رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: در سال 83 و در برنامه سوم توسعه بر تشکیل شورای ملی سالمندان تأکید شد که از آن زمان تا به امروز تنها 3 جلسه با حضور وزرای گذشته تشکیل شده است.
 
دبیر شورای ملی سالمندان با اشاره به تأکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص راه‌اندازی دبیرخانه شورای ملی سالمندان گفت: این دبیرخانه به دستور ربیعی فعال شده است و از زمان فعال شدن این دبیرخانه 10 جلسه در حد مدیران و کارشناسان اقدام شده است و نخستین اقدام این دبیرخانه نوسازی سند ملی سالمندان بوده است و  نوسازی سند ملی سالمندان با مشارکت دستگاه‌ها، NGOها بوده است ضمن اینکه در این زمینه از ظرفیت سازمان‌های بین‌المللی نیز استفاده شده است.
 
وی با اشاره به اینکه سند ملی سالمندان در حال حاضر آماده است، گفت: این سند به زودی به دستگاه‌ها ارائه خواهد شد و دستگاه‌های مربوطه می‌توانند نظرات و پیشنهاد خود را به دبیرخانه شورای ملی سالمندان ارائه کنند.
 
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه هم اکنون 6 میلیون سالمند در کشور وجود دارد، گفت: از این تعداد یک میلیون و 500 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد و 500 هزار نفر نیز تحت حمایت بهزیستی قرار دادند و در واقع 30 درصد از جمعیت سالمندی تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند.
 
مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب