امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 62712 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

علیرضا جعفری درنشست خبری اعلام کرد؛

شهرجدید خلیج‌فارس در 20 هزار هکتار احداث می‌شود/ داشتن نگاه هویتی به شهرهای جدید ازسیاست‌های ما دربخش مسکن است/ قیمت ساخت مسکن تا 10 روزآینده نهایی می‌شود/ قیمت واحدهای مسکن مهر پردیس تا 800 میلیون تومان کاهش یافته است

خبرایران : مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت : براساس دستور وزیر راه و شهرسازی، قیمت ساخت نهضت ملی مسکن تا 10 روزآینده نهایی و درقالب سه بسته ابلاغ می شود.
شهرجدید خلیج‌فارس در 20 هزار هکتار احداث می‌شود/ داشتن نگاه هویتی به شهرهای جدید ازسیاست‌های ما دربخش مسکن است/ قیمت ساخت مسکن تا 10 روزآینده نهایی می‌شود/ قیمت واحدهای مسکن مهر پردیس تا 800 میلیون تومان کاهش یافته است

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری « شرکت عمران شهرهای جدید» بعد ازظهر امروز چهارشنبه اول شهریورماه 1402 با حضور«علیرضا جعفری» مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید،«محمد نظری» مدیر روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید واصحاب رسانه در ساختمان مرکزی شرکت عمران شهرهای جدید برگزار ودراین نشست خبری « علیرضا جعفری» مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اظهارداشت : از 4 میلیون واحد مسکونی تعهد دولت، 600 هزار واحد مسکونی توسط شرکت عمران ساخته می‌شود که هم اینک 120 هزار واحد در دست ساخت است.


جعفری تصریح کرد : درمجموع در طرح نهضت ملی مسکن 300 هزار نفر ثبت‌نام کردند که از این میزان ثبت نامی 177 هزار نفر واجد شرایط شدند و عملیات ساخت 120 هزار واحد در حال انجام است و ساخت واحدهای مسکونی به تعداد 600 هزار واحد نیازمند 18 هزارهکتار اراضی است از تامین 10 هزار هکتار تاکنون و برنامه‌ریزی برای تامین حدود 7 هزار هکتار زمین حداقل تا پایان سال جاری خبر داد.


وی عنوان داشت: با تعیین تکلیف اراضی کارهای ساخت واحدها آغاز خواهد شد تا بتوانیم در دولت سیزدهم به تعهدات خود در ساخت مسکن در شهرهای جدید جامه عمل بپوشانیم و احداث 27 شهرک نوار ساحلی با رویکرد اقتصاد دریاپایه برای فعال شدن سرمایه‌گذاری در این مناطق در دستور کار است. در کنار آن احداث 50 شهرجدید نیز در برنامه است که با رویکرد ایجاد اشتغال و هویت بخشی به شهرها و شهرک‌های جدید این موضوع پیگیری می‌شود.


معاون وزیر راه و شهرسازی افزود : در6 شهر جدید پرند، صدرا ، بهارستان ، گلبهار،سهند و فولاد شهر بیشترین تقاضا را داشتند و ساماندهی  آنها برای نهضت ملی مسکن  ضروری بود که با تامین زمین برای متقاضیان مسکن در شهرهای جدید به نیاز مردم پاسخ داده خواهد شد.


وی ادامه داد: برای اولین بار ایجاد پارک‌های پتروشیمی را درنوار ساحلی جنوب و این مناطق در نظر گرفته‌ایم. همچنین ایجاد شهر جدید خلیج فارس دراستراتژیک ترین نقطه کشور را در دستورکار داریم که یک شهر بین المللی در بندرعباس با 20 هزار هکتار اراضی ویژه و فوق‌العاده با جمعیت استاندارد 30 نفر در هکتار خواهد بود.


جعفری درمورد افتتاح‌های هفته دولت ابرازداشت: تعهدات باقی‌مانده از 10 سال گذشته بردوش دولت بوده و شرکت عمران شهرهای جدید تلاش کرد تا به این تعهدات در توان خود جامه عمل بپوشاند. با همین رویکرد درهفته دولت 20 هزار و 228 واحد مسکن که بخش عمده ای از آنها مسکن مهر است  به متقاضیان تحویل داده  می‌شود. ازاین تعداد 981 واحد نهضت ملی در شهر جدید اندیشه است و مابقی واحدهای باقیمانده مسکن مهر است که تحویل متقاضیان خواهد شد.


وی تاکید کرد: 10 هزارمسکن مهر پردیس 3 هزارمسکن مهر پرند ، 1400 مسکن مهر هشتگرد درهفته دولت به بهره برداری می رسد همچنین 981 واحد در شهراندیشه است در قالب نهضت ملی مسکن است و 1460 واحد نهضت ملی مسکن  در پرند آماده تحویل  داریم اما به دلیل کم کاری متقاضیان درآورده امکان تحویل آنها وجود ندارد بنابراین باید هرچه سریعتر متقاضیان آورده های خود را تکمیل کنند.


معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: 60 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید باقی مانده بود  که در دولت سیزدهم 40 هزار واحد آنها تکمیل و تحویل شده و 20 هزار واحد باقیمانده با پیش بینی سرمایه گذاری 19 همت درهفته دولت سال آتی تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد و درهفته دولت جشن پایان مسکن مهر پرند را خواهیم گرفت و تست  گرم متروی پرند هم با پیگیری مدیرعامل شهر جدید پرند و شهرداری تهران در پایان شهریورماه انجام می شود و از سیاست‌های بخش مسکن داشتن نگاه هویتی به شهرهای جدید است و قرارگاه هویت بخشی به شهرهای جدید تشکیل شده است و طرح باغ کتاب را در شهرهای جدید اجرایی کرده ایم همچنین طراحی بازارهای ایرانی اسلامی را در تمامی شهرهای جدید انجام داده ایم.


مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درمورد تکمیل نشدن آورده برخی از متقاضیان و تعیین تکلیف این عده تاکید کرد: در صورتی که متقاضیان پروژه های نهضت ملی مسکن در مرحله اول آورده خود را پرداخت نکنند از سامانه حذف نمی‌شوند بلکه به پروژه های با پیشرفت فیزیکی کمتر متصل می شوند و در مرحله دوم اگر مجدد تکمیل نکنند به پروژه های با پیشرفت فیزیکی کمتر  متصل می‌شوند. در مرحله سوم نیز به متقاضیان فرصت داده می شود و در نهایت اگر تکمیل نکنند از سامانه حذف خواهند شد.


وی خاطرنشان کرد: بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی، قیمت ساخت نهضت ملی مسکن تا 10 روزآینده نهایی و ابلاغ می‌شود. این قیمت‌ها درقالب سه بسته ابلاغ میشود. برای ساختمان‌های 3 طبقه به پایین،ساختمان‌های 3 تا 6 طبقه و ساختمان‌های 6 طبقه به بالا مبتنی بر دو مرحله یعنی اتمام سفت‌کاری و اتمام نازک‌کاری محاسبه خواهد شد.


جعفری بیان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده قیمت‌ ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن 5/7 میلیون تا 8 میلیون تومان است. به این قیمت هزینه‌های آماده‌سازی و محوطه‌سازی اضافه می‌شود، از این رو محاسبه آورده نهایی متقاضی بر اساس سه شاخص هزینه ساخت، هزینه‌های آماده‌سازی و محوطه‌سازی است که درمجموع  10 میلیون تومان می شود.


وی درمورد اینکه آیا در بحث واحدهای اعلام شده از سوی شرکت‌های عمران برای افتتاح، راستی آزمایی صورت می‌گیرد با توجه به این‌که سال گذشته اعلام شد 10 هزار واحد مسکن مهر پردیس افتتاح می‌شود اما در ادامه به اردیبهشت ماه و الان هم به هفته دولت موکول شده و افزود:  دولت سیزدهم در انجام تعهدات و ارائه گزارش‌ها بر یک اصل پایبند است و آن اصل صداقت است.


مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درپایان سخنان خود گفت : با شناسایی خانه‌های خالی وهمچنین جمع آوری مشاوران املاک متخلف قیمت واحدهای مسکن مهردرپردیس 700 تا 800 میلیون تومان کاهش یافته و قیمت آنها به میانگین 2 میلیارد تومان رسیده است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب