امروز: یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 62559 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰:۵۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

لذت سفر را با اقامت در خانه تاریخی نعمت زاده (وتدی) تبریز تجربه کنید

خبرایران : خانه تاريخي نعمت زاده از جمله خانه هاي تاريخي زيباي قاجاري در تبريز است که در طول سال هاي گذشته مورد مرمت قرار گرفته و حالا به عنوان اولين هتل سنتي تبريز از آن بهره برداري مي شود.اين بنا يكي از خانه هاي زيباي تبريز و معروف به خانه نعمت زاده مي باشد.
لذت سفر را با اقامت در خانه تاریخی نعمت زاده (وتدی) تبریز تجربه کنید

خانه تاريخي نعمت زاده از جمله خانه هاي تاريخي زيباي قاجاري در تبريز است که در طول سال هاي گذشته مورد مرمت قرار گرفته و حالا به عنوان اولين هتل سنتي تبريز از آن بهره برداري مي شود.اين بنا يكي از خانه هاي زيباي تبريز و معروف به خانه نعمت زاده مي باشد. با توجه به شواهد معماري ( پلان معماري و نماي ساختمان ) مربوط به دوره پهلوی اول مي باشد.

خانه نعمت زاده (وتدی) یکی از آثار ملی ثبت شده ایران در تبریز است که قدمت آن مربوط به قاجاریه می باشد و در تاریخ ۱۳۸۳/۰۷/۱۱ به شماره ثبت 11170 در مجموعه آثار تاریخی ایران ثبت شده است.

این بنا در دو طبقه همكف و اول بنا شده است ، خانه شامل یك هشتی ورودی كه دسترسی حیاط را ممكن می سازد . بنا در دو ضلع شمالی و شرقی احداث شده است كه طبقه همكف در ضلع شرقی شامل ورودی اصلی به خانه ، هشتی ورودی به ساختمان ، راه پله دسترسی به طبقه اول و دو اتاق است و در ضلع شمالی طنبی ، راه پله دسترسی به طبقه اول و دو گوشوار در طرفین طنبی می باشد . طبقه اول نیز دارای یك طنبی ، سرسرا و دو گوشوار در گوشه های ضلع شمالی ساختمان و چهار اتاق در ضلع شرقی بنا است . نمای ساختمان شامل ایوان با دو جفت ستون و پنجره های ارسی و آجركاری و گچبری است .

نشانی این اثر ملی ثبت شده تبریز تبریز، خیابان مقصودیه، بن بست نعمت زاده، پلاک ۴۲ می باشد.

 

خانه نعمت زاده تبریز-dvjDK1AUhl

 

https://api.bezanimbiroon.ir/_uploads/Pic/%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%86%D8%B9%D9%85%D8%AA-%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9%87-(%D9%87%D8%AA%D9%84-%D8%B3%D9%86%D8%AA%DB%8C-%D8%AA%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%B2)-1470314127.jpg

 

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب