امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 62236 تاریخ انتشار: جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲:۱۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

محسن نوروزی درگفتگو با خبرایران اعلام کرد؛

آهک، کربنات کلسیم،مرمریت قومس و مرمریت کلکته محصولات شرکت صنعتی معدنی غدیر دامغان هستند/ ایران جایگاه قابل توجهی درتولید سنگ دارد / سنگ ایران توانایی ارزآوری به اندازه نفت برای کشورمان را دارد

خبرایران:مدیرعامل شرکت صنعتی معدنی غدیردامغان گفت:آهک(کلوخه/آهک هیدراته/صنعتی)،کربنات کلسیم،مرمریت قومس و مرمریت کلکته محصولات شرکت صنعتی معدنی غدیر دامغان هستند .
آهک، کربنات کلسیم،مرمریت قومس و مرمریت کلکته محصولات شرکت صنعتی معدنی غدیر دامغان هستند/ ایران جایگاه قابل توجهی درتولید سنگ دارد / سنگ ایران توانایی ارزآوری به اندازه نفت برای کشورمان را دارد

 محسن نوروزی مدیرعامل شرکت صنعتی معدنی غدیر دامغان درگفتگو با خبرایران اظهارداشت : شرکت صنعتی معدنی غدیر دامغان بهره بردار معدن فیخار دامغان است و این شرکت تولیدکننده تایل و اسلپ مرمریت، قومس و کلکته می‌باشد.


نوروزی تصریح کرد : از جمله مزیت‌های سنگ‌های مرمریت و قومس می‌توان به قابلیت جذب آب کم، مقاومت حرارتی بالا، عدم خلل و فرج، ساب پذیری عالی، مقاومت سایش فشاری و خمشی بسیار بالا، درصد کوب‌دهی بالا در استخراج سنگ و قابلیت برش اسلپ و تایل به دلخواه می‌باشد.


وی با اشاره به اینکه آهک(کلوخه/آهک هیدراته/صنعتی)،کربنات کلسیم،مرمریت قومس و  مرمریت کلکته محصولات شرکت صنعتی معدنی غدیر دامغان هستند، افزود: معدن دامغان با توجه به نزدیک بودن راه به سنگبری‌های تهران، سمنان و محمودآباد اصفهان و کم بودن هزینه حمل و نقل برای برشکاری‌ها بسیار استراتژیک است.


نوروزی عنوان داشت: این شرکت به جهت کاهش هزینه‌ها و اشتغالزایی تصمیم به ایجاد کارخانه سنگبری در ۱۵ کیلومتری دامغان گرفته‌ که در حال حاضر زمین مربوطه خریداری شده و در حال احداث کارخانه سنگبری هستیم.


وی ابرازداشت : همچنین، به دلیل عیار بالای کربنات کلسیم و عدم وجود خاک رس در این منطقه تصمیم به احداث کارخانه آهک هیدراته و کاغذ سنگی نیز گرفته‌ایم که به همین سبب مذاکراتی با اداره بازرگانی وحمل و نقل راه‌آهن رجا داشته‌ایم تا از این طریق سنگ‌ها را ازمعدن به سمت مناطق مرزی جنوب و یا مرز بازرگان جهت صادرات منتقل کنیم.


نوروزی ادامه داد: دولت می‌بایست دررابطه با کمک و کاهش هزینه‌ها دربخش ماشین‌آلات تمهیداتی اندیشه کند تا معدن‌داران بتوانند ماشین‌آلات موردنظر را با بهترین قیمت وارد کنند که این امر سبب کمک به امر تولید، اشتغالزایی وارزآوری برای کشور می‌شود.


وی خاطرنشان کرد:دربحث اشتغالزایی دراستخراج معدن ۵۰ نفر بطور مستقیم و ۱۵۰ نفر بصورت غیر مستقیم دراین پروژه خاص مشغول به کار هستند که البته پروژه‌های معدنی دیگری از جمله: احداث کارخانه مس و فرآوری آهن در دامغان، شرکت تعاونی چهار مس در منطقه کوه زر دامغان و پروژه‌های دیگری در کرمان و یزد داریم که هدف از ایجاد آن، اشتغالزایی و صادرات برای کشورمان است.


 مدیرعامل شرکت صنعتی معدنی غدیر دامغان درپایان سخنان خود گفت : ایران جایگاه قابل توجهی در تولید سنگ دارد و حتی می‌تواند به اندازه نفت برای کشورمان ارزآوری داشته باشد، ولی به دلیل مراودات کم با کشورهای دیگر به جهت تحریم‌ها، از سنگ ایران استقبال خوبی صورت نگرفته و همواره با ارزانترین قیمت از ما خریداری شده، در صورتی که همین سنگ در کشور چین به چندین برابر قیمت خریداری می‌شود.

ارتباط با ما:

 

محصولات:

 
 

 

کربنات کلسیم

 

مرمریت قومس

 

مرمریت کلکته

 

 

اهداف و چشم انداز :

 

این معدن تولید کوپ های مرمریت کلکته و مرمریت قومس را به صورت تک کوپ و دوکوپ و با قابلیت برش اسلب و تایل را در دستور کار دارد.
فاصله معدن از پایتخت تنها ۳۵۰ کیلومتر است که از نظر هزینه حمل نقل مقرون به صرفه نیز است.
برش کاری های تهران در شهر سنگ و شمس آباد است که از حسن های دیگر این مجموعه به حساب می آید.
نکته دیگر این است که با توجه به ذخیره بالای این معدن؛ سنگ بری ها؛فروشندگان و مصرف کنندگان این سنگ می‌توانند به صورت دائم و بلند مدت در این خصوص برنامه ریزی کنند.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب