امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 62153 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۴:۳۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رضا پورحسین در نشست خبری اعلام کرد؛

نشان عالی دانش به 12 استاد موثر و کارآفرین اعطا می‌شود/ به هیچ عنوان مسائل جناحی و سیاسی دخیل و ملاک هیات رئیسه در انتخاب 12 استاد برگزیده نیست

خبرایران : دبیرنشان عالی دانش دانشگاه تهران گفت: نشان عالی دانش هر ساله به 12 نفر در 6 شاخه علمی که هر شاخه 2 نفر است، اهدا و شامل شاخه‌های علوم اجتماعی و رفتاری، شاخه علوم انسانی و هنر، شاخه علوم کشاورزی و دامپزشکی، شاخه فنی و مهندسی، شاخه علوم پایه و شاخه علوم پزشکی و سلامت است .
نشان عالی دانش به 12 استاد موثر و کارآفرین اعطا می‌شود/ به هیچ عنوان مسائل جناحی و سیاسی دخیل و ملاک هیات رئیسه در انتخاب 12 استاد برگزیده نیست

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری«نخستین اعطای نشان عالی دانش» صبح امروز سه شنبه 2 خردادماه 1402 با حضور«رضا پورحسین» دبیر نشان عالی دانشگاه تهران و اصحاب رسانه در دانشگاه تهران برگزار ودراین نشست خبری «رضا پورحسین» دبیر نشان عالی دانشگاه تهران اظهارداشت : نشان عالی ازطرف دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران به برجستگان علم و فناوری اعطا می‌شود .

پورحسین تصریح کرد : نخستین اعطای نشان عالی دانش روز دوشنبه 8 خرداد 1402 در محل کتابخانه مرکزی دانشگاه سالن علامه امینی با حضور شخصیت‌ها و نهاد‌های علمی و روسای دانشگاه‌ها برگزار خواهد شد.

وی عنوان داشت : دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران برای تکریم علم و عالم، ارتقای روحیه‌ علم، محافل علمی، انگیزه سازی برای دانشجوبان، دانشجویان تحصیلات تکمیلی، استادان جوان، کمک به اعتدال گفتمان علمی کشور و تحقق چشم انداز‌های 1404 افق‌های علم و فناوری در کشور، کمک به تحقق تمدن نوین اسلامی که با حضور هیئت موسس شورای سیاست گذاری جایزه‌ای را تحت عنوان نشان عالی دانش طراحی و مصوب کردند.

دبیر نشان عالی دانشگاه تهران تاکید کرد : نشان عالی دانش هر ساله به 12 نفر در 6 شاخه علمی که هر شاخه 2  نفر است، اهدا و شامل شاخه‌های علوم اجتماعی و رفتاری، شاخه علوم انسانی و هنر، شاخه علوم کشاورزی و دامپزشکی، شاخه فنی و مهندسی، شاخه علوم پایه و شاخه علوم پزشکی و سلامت است .

وی اضافه کرد : امسال با توجه به فراخوان و درخواست اسامی استادان مورد نظر منطبق با ضوابط از دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی درخواست شد و بر همین اساس پیشنهاد‌ها در کارگروه‌های شش‌گانه متناظر با شش شاخه در شورای علمی مطرح شد این اسامی مجدد غربال شد و بالاخره ما در شورای سیاست‌گذاری به 12 نفر رسیدیم که اسامی آن‌ها در روز مراسم اعلام می‌شود.

پورحسین ابرازداشت : شاخص‌های در نظر گرفته شده برای اعطای نشان شامل حرکت در مرز‌های دانش و شاید فراتر از مرز‌های دانش، کمک به گفتمان علمی کشور در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی، کمک به تحقق چشم‌انداز1404 کمک به تحقق سند تحول و نقشه جامع علمی کشور، کوشش در جهت معرفی کشور درسطح بین‌المللی، توان شبکه سازی درعلم و ایجاد انگیزه هم‌افزایی در دانشمندان دیگر، جامعه‌نگری برگزیده است.

وی ادامه داد: توجه به نیاز‌های اساسی جامعه، شاگرد پروری و توجه به جنبه‌های فرهنگی و تربیتی دانشجویان، ایجاد و توسعه فضا وایجاد بسترکارآفرینی،نوآوری علمی وفناوری، همکاری و مشارکت مؤثر با دانشمندان ومحققان داخل و خارج کشور و دارا بودن شخصیت وارسته رشد یافته متین ومورد وثوق اساتید ومورد وثوق دانشجویان است که با اعلام بعضی فرهنگستان‌ها و دانشگاه‌ها و مراکز علمی انجمن‌های علمی انتخاب شدند.

پورحسین افزود: ‌این شاخص‌ها ضوابط متناظر ومنطبق با مواردی است که باید حتما استادان اعضای هیئت علمی یکی از دانشگاه‌های کشور باشند، دارای اثر یا آثار نوآوران برجسته علمی و پژوهشی و فناوری درسطح ملی وبین‌المللی درمرز‌های دانش، دارای اثر یا آثار نوآورانه‌ علمی پژوهشی و فناوری در سطح ملی و بین‌المللی در مرز‌های دانش و بلکه ایجاد موج نو باشند و بزرگانی در کشور که هم در مرز‌های دانش حرکت کرده و هم موج نو ایجاد می‌کنند. همچنین از ضوابط دیگر میتوان به گستره علم و فناوری که در داخل و خارج از کشور اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: موجودیت اثر یا آثار علمی فناوری و پژوهشی در جهت کمک به تحقق تمدن نوین اسلام، دارا بودن اثر یا آثار علمی فناوری و پژوهشی مرتبط با رشته نامزد در جهت پیشرفت ایرانی اسلامی کشور و تأسیس وهدایت شرکت‌های دانش بنیان در گستره ملی و بین‌المللی کارآفرینی در سطح ملی، شاگرد پروری وهدایت‌گری علمی فناوری و پژوهشی دانشجویان از دیگر ضوابط است.
دبیرنشان عالی دانشگاه تهران درپایان سخنان خود گفت : دارای شخصیت متین، رشد یافته و وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وترازعلمی به‌گونه‌ای که به این شخصیت فرد شهرت یافته باشد هم از دیگر ضوابط است.ضمن اینکه 6 نفر از اساتید منتخب از دانشگاه های تهران و علوم پزشکی تهران و مابقی از دانشگاه های شهید بهشتی، اصفهان، صنعتی شریف و ... هستند و  منتخبین همه از جمله استاد تمام‌های دانشگاه‌ها هستند و به هیچ عنوان مسائل جناحی و سیاسی دخیل و ملاک هیات رئیسه در انتخاب 12 استاد برگزیده نیست .
 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب