امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 62144 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۸:۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مهندس امیر کاظمی درگفتگو با خبرایران اعلام کرد؛

نسیم صبح فردا تولید کننده و تامین کننده انواع گازهای صنعتی و ارائه مشاوره در زمینه ساخت و راه اندازی خطوط تولید گاز های صنعتی است/ گواهینامه دانش‌بنیان را دردو حوزه ساخت الکترولایزرهای تولید گازهیدروژن وحوزه پکیج‌های خالص‌سازی گازها را اخذ کرده ایم

خبرایران : رئیس هیئت مدیره شرکت نسیم صبح فردا گفت : شرکت نسیم صبح فردا تولید کننده و تامین کننده انواع گازهای صنعتی و ارائه مشاوره در زمینه ساخت و راه اندازی خطوط تولید گاز های صنعتی است و ساخت مواد اولیه این تجهیزات اکثراً وارداتی است و ارزش افزوده حاصله برای کشورمان مهمتر از هزینه‌کرد ارزی برای آن است.
نسیم صبح فردا تولید کننده و تامین کننده انواع گازهای صنعتی و ارائه مشاوره در زمینه ساخت و راه اندازی خطوط تولید گاز های صنعتی است/ گواهینامه دانش‌بنیان را دردو حوزه ساخت الکترولایزرهای تولید گازهیدروژن وحوزه پکیج‌های خالص‌سازی گازها را اخذ کرده ایم

مهندس امیر کاظمی رئیس هیئت مدیره شرکت نسیم صبح فردا درگفتگو با خبرایران اظهارداشت : کشور ایران توانسته به تکنولوژی ساخت پکیج‌های تولید گاز هیدروژن به روش الکترولیز آب دست پیدا کند و یکی از بیست شرکت تولیدکننده این سیستم‌ها در دنیا و تنها تولیدکننده این سیستم‌ها در خاورمیانه می‌باشیم.


مهندس کاظمی عنوان داشت : علاوه بر این، تنها تولیدکننده گاز هیدروژن بخش خصوصی کشور هستیم که این گاز را با خلوص بالا تولید وشارژ می‌کنیم و عملاً از۴ سال پیش که خلوص بالای این سیلندرها را شروع کردیم تا به امروز، کشور دیگر واردات گاز هیدروژن خلوص بالا نداشته است.


وی افزود: حوزه هیدروژن یکی از حوزه‌های دارای پتانسیل بالا و در حال پیشرفت در دنیا بوده که در حوزه انرژی بعنوان ذخیره‌سازی و ماده حامل انرژی مطرح بوده است. این حوزه یکی از اعضای چرخه انرژی‌های نو و سبز است که با استفاده از آن عملاً انرژی الکتریکی تولید شده بصورت گاز هیدروژن ذخیره‌سازی شده و قابلیت انتقال انرژی به انرژی الکتریکی را در نقاط دیگر دارد.


مهندس کاظمی ادامه داد: با توجه به وضعیت فعلی دنیای امروز، کشورهای غربی در تلاش هستند تا ظرف چندسال آینده خودشان را از سوخت‌های فسیلی جدا کنند و به دلیل اهمیت بالای انرژی هیدروژنی، سرمایه‌گذاری‌های بسیار بالایی در زمینه تولید این گاز ارزشمند در حال انجام است.


رئیس هیئت مدیره شرکت نسیم صبح فردا افزود: هم‌اکنون درخاورمیانه بالغ بر ۲۰۰ میلیارد دلار پروژه در زمینه هیدروژن تا سال ۲۰۵۰ تعریف شده و پروژه‌های موردنظر در این زمینه استارت خورده‌اند و ما مفتخریم که بتوانیم در این زمینه محصولات خود را به اقصی نقاط دنیا صادر کنیم.


وی با اشاره به اینکه شرکت نسیم صبح فردا تولید کننده و تامین کننده انواع گازهای صنعتی و ارائه مشاوره در زمینه ساخت و راه اندازی خطوط تولید گاز های صنعتی است، تاکید کرد: ساخت مواد اولیه این تجهیزات اکثراً وارداتی است و ارزش افزوده حاصله برای کشورمان مهمتر از هزینه‌کرد ارزی برای آن است، زیرا تکنولوژی حاصل از آن ارزآوری بالایی برای کشورمان دارد.


مهندس کاظمی ابرازداشت:ماکمترازیکسال است که توانسته‌ایم گواهینامه دانش‌بنیان را دردو حوزه ساخت الکترولایزرهای تولید گازهیدروژن وحوزه پکیج‌های خالص‌سازی گازها را اخذ کنیم. همچنین، تا به امروز کمک‌های شایانی را ازمعاونت علمی ریاست جمهوری، صندوق نوآوری شکوفایی و تجاری‌سازی برای شرکت در نمایشگاه‌های مختلف را دریافت کرده‌ایم.
 
وی خاطرنشان کرد : به عقیده بنده، زیرساخت‌های بسیار خوبی در بحث مسائل دانش‌بنیان فراهم شده، ولی بطور خاص می‌طلبد تا در زمینه سیستم‌های هیدروژنی با توجه به شرایط حال حاضر به سمت مسائل زیست محیطی و انرژی‌های نو و سبز حرکت کنیم.


رئیس هیئت مدیره شرکت نسیم صبح فردا افزود: یکی از اعضای مهم این چرخه پکیج‌های الکترولایزری است که ما تولید می‌کنیم و به همین جهت پتانسیل بالایی برای صادرات دارد، ولی متاسفانه اعداد و ارقام هزینه شده در حد میلیارد دلار بوده که در توان مالی شرکت‌ ما نیست، حتی این ارقام از کمک‌های روتینی که صندوق نوآوری شکوفایی و معاونت علمی شرکت‌های دانش‌بنیان هم خارج است و به همین جهت می‌طلبد که ارگان‌های متولی همچون وزارت صمت و نیرو هم‌افزایی لازم را برای پیشرفت در این زمینه داشته باشند.


وی تصریح کرد: با توجه به ارزان بودن انرژی‌های قدیمی و سوخت‌های فسیلی بحث انرژی‌های نو در کشورمان بسیار کند پیش‌رفته که در مقابل، دنیا با سرعت تمام در حال جدا کردن خود از انرژی‌های فسیلی است و به همین جهت این مسئله می‌تواند تهدید بسیار جدی برای کشورمان باشد که عمده درآمد خود را از سوخت‌های فسیلی تامین می‌کند.


مهندس کاظمی اضافه کرد: از سوی دیگر، کشورهای حوزه خلیج‌فارس همچون عربستان سرمایه‌گذاری‌های بسیار زیادی در حوزه هیدروژن داشته و در حال تبدیل شدن به هاب بزرگ انرژی هیدروژن در دنیا شده است.

وی درپایان سخنان خود گفت : پیشنهاد بنده به دولتمردان حاکمیت و فعالین اقتصادی این است که این قضیه را مدنظر داشته باشند که منابع انرژی در دنیا درحال تغییر است و متاسفانه ما در حوزه انرژی روی لبه تیز پرتگاه قرار گرفته‌ایم، زیرا کشورما همواره یکی ازمهمترین تامین‌کنندگان انرژی در دنیا بوده و اینکه با این وجود ما توانسته‌ایم این سیستم را در ایران بومی‌سازی کنیم، بسیار حائز اهمیت بوده، زیرا می‌توانیم در آینده در بازی انرژی‌های نو در سطح بین‌المللی حضور داشته باشیم.

 

آدرس کارخانه : تهران، پاکدشت ، شهرک صنعتی شنزار، میدان سوم، خیابان سرخس ، پلاک 284
 

تلفن:
3793 3642 21 0
ایمیل :
info@DawnBreeze.ir
سایت:
 
dawnbreeze.ir

اینستاگرام:
 dawnbreez@

 

محصولات:

 

خدمات فنی:

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب