امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 62143 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سید محمود مرعشی درگفتگو با خبرایران اعلام کرد؛

مجموعة نفت، گاز و پتروشیمی شرکت فکور صنعت، با بهره‌مندی از تجارب نخبگان و متخصصان صنعت نفت، راه‌اندازی شده است / سابقة درخشان و توانمندی بالای شرکت فکور صنعت، پشتوانة ورود ما به صنعت نفت است

خبرایران : معاون نفت، گاز و پتروشیمی شرکت مهندسی فکور صنعت گفت : شرکت مهندسی فکور صنعت، در طی سی سال گذشته، پروژه‌های متعددی از صنعت فولاد را در سطح کشور به سرانجام رسانده است. بخش نفت و گاز، یک مجموعة جوان در این شرکت است و با بهره‌گیری از تجارب متخصصان فعال در حوزة صنعت نفت، راه‌اندازی شده است.
مجموعة نفت، گاز و پتروشیمی شرکت فکور صنعت، با بهره‌مندی از تجارب نخبگان و متخصصان صنعت نفت، راه‌اندازی شده است / سابقة درخشان و توانمندی بالای شرکت فکور صنعت، پشتوانة ورود ما به صنعت نفت است

سید محمود مرعشی، معاونت نفت، گاز و پتروشیمی شرکت مهندسی فکور صنعت، در گفتگو با خبرایران در حاشیه نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی اظهارداشت : بخش نفت و گاز در شرکت فکور صنعت، یک بخش جوان است؛ زیرا عمدة فعالیت‌های صنعتی این شرکت در گذشته، در بخش فولاد و صنعت و معدن بوده و در طی سی سال گذشته، پروژه‌های متعددی در سطح کشور توسط این شرکت به سرانجام رسیده است. در طی دو سال اخیر و با توجه به تصمیماتی که در سطح مدیریتی مجموعه گرفته شد، تصمیم بر این شد که وارد عرصة نفت، گاز و پتروشیمی شویم.
وی با تشریح اهداف شرکت فکور صنعت در خصوص این تصمیم، افزود: با توجه به عملکرد و توانمندی سیستم و نیروهای شرکت، به این نتیجه رسیدیم که توانایی و امکان لازم برای حضور در پروژه‌های بزرگ صنعت نفت را داریم و به دنبال این هستیم که جایگاه خوبی را در این بخش کسب نماییم. با توجه به تصمیمات اتخاذ شده، سیستم و فضاهای مورد نیاز برای ورود به عرصة نفت و گاز فراهم شد. و دستورالعمل‌های فعالیت در این صنعت نیز تهیه شدند و نیروهای فنی مورد نیاز را نیز گرد هم آوردیم که اغلب متخصصان و افراد تأثیرگذار در صنعت نفت هستند.

تأسیس پالایشگاه چهل هزار بشکه‌ای در عسلویه از اولین اهداف ما برای فعالیت در صنعت نفت است
مرعشی با اشاره به شروع فعالیت‌های شرکت فکور صنعت در بخش نفت، گاز و پتروشیمی، اظهار نمود: ما سال 1400 را به تهیه و جمع‌آوری ساختارهای مورد نیاز برای ورود به صنعت نفت اختصاص دادیم. با توجه به اینکه این اطلاعات، با فعالیت اسبق شرکت تفاوت داشتند، ما این مجموعه را از پایه و با بهره‌گیری از تجارب متخصصان فعال در این صنعت، بنیان نهادیم. در ادامه، با شرکت‌های نفتی باتجربه و بنام نیز مذاکره کردیم و قرارداد ساخت یک پالایشگاه میعانات گازی به ظرفیت چهل هزار بشکه‌ در روز در عسلویه را با یکی از شرکت‌ها منعقد نمودیم.


وی افزود: عملیات اجرایی ساخت پالایشگاه، در سال 1401 شروع شد و قرار بر این شد به‌صورت زودهنگام فعالیت درآمدزایی این پروژه را شروع کنیم تا از نظر تأمین مالی برای ادامة کار، دچار مشکل نشویم و پروژه زودتر به سرانجام برسد.


معاونت نفت، گاز و پتروشیمی شرکت مهندسی فکور صنعت، با اشاره به چشم‌انداز توسعه‌ای این پروژه، عنوان نمود: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که برای این پروژه انجام شده است، قرار بر این شد در طی سال‌های آینده، در پروژه‌های بزرگ صنعت نفت شرکت کنیم و به همین منظور مشخص کردیم که در هر سال، چه تعداد پروژه را اخذ کرده و به نتیجه برسانیم.


وی ابرازداشت: عمدة مذاکرات ما با شرکت‌های نفتی صنایع پایین‌دستی و حول فعالیت در حوزه پالایش است و در حدود یک سال است که این مذاکرات شروع شده‌اند و امیدواریم امسال، حداقل دو پروژه را آغاز کنیم.


سید محمود مرعشی در پایان سخنان خود با اشاره به هدف این شرکت برای حضور در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، گفت: با توجه به اینکه مجموعة صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در شرکت فکور صنعت، یک بخش جوان است و با توجه به اینکه این شرکت سابقة درخشانی از حضور در پروژه‌های بزرگ دارد، به همین منظور تصمیم گرفتیم در این نمایشگاه حضور داشته باشیم و با سایر شرکت‌ها تعامل نماییم و این مجموعة جدید را به همکاران و فعالان این حوزه معرفی کرده و برای همکاری در اجرا و به نتیجه رساندن پروژه‌های بزرگ صنعت نفت، اعلام آمادگی کنیم.

آدرس

دفتر مركزی:

خیابان قائم مقام فراهانی، پایین تر از مطهری، خیابان خدری، پلاك 35

آزمایشگاه:

سعیدآباد شهریار، دوربرگردان پل بادامك، كوچه وحید یك ، پلاك ۱۰

سایت : 

fstco.com

 

تماس ها

تلفنخانه: 021-84081000

دورنگار: 021-84081900

كدپستي: 1586633118

پست الكترونيكي:info@fstco.com

 

درباره فکور صنعت تهران:

شركت مهندسی فكور صنعت تهران با هدف تحقق خودباوری و رشد صنایع ایران، از طریق انتقال دانش فني و بومي‌سازي تکنولوژی روز دنيا در سال 1372 تاسیس گردید.

این شرکت با سه دهه فعالیت درخشان و هدفمند ، در مسير توسعه و تكميل صنايع بالا‌دستي و پايين‌دستی صنایع مختلف نقش بسزایی را ايفا نموده است.

شرکت مهندسی فکور صنعت تهران در سال 1401، از لحاظ رتبه‌بندی IMI100 در میان 100 شرکت برتر کشور دارای رتبه 67 و از لحاظ بهره‌وری کل مفتخر به حضور در زمره 10 شرکت پیشرو ایران می‌باشد.

شرکت مهندسی فکور صنعت تهران با پشتوانه سه دهه فعالیت موفق، درطول 10 سال گذشته بیش از 30 پروژه در صنایع مختلف را با روش‌های تامین مالی  از قبیل EPCC ، EPC+F ،EPCF ، BOO، BOT و با استفاده از زنجیره شرکت‌های همکار داخلی و بین‌المللی به انجام رسانیده یا در حال اجرا دارد.

 

پروژه پالایشگاه میعانات گازی فرزانگان

انجام خدمات مهندسی، تأمین کالا، احداث و راه‌اندازی پروژه پالایشگاه میعانات گازی فرزانگان با ظرفیت 40 هزار بشکه در روز

  • کارفرما: شرکت فرزانگان انرژی پارس
  • محل اجرا: عسلویه

 

قابلیت طراحی، تامین کالا، اجرا، مدیریت و تامین مالی پروژه‌های بزرگ صنعتی با روش‌هایEPCC, EPC+F, EPCF, BOO, BOT

توانمند در طراحی پایه (Basic) و طراحی تفصیلی (Detail) ، تامین کالا، اجرا و راه‌اندازی واحد‌های

  • صنایع بالادستی نفت و گاز
    •  ايستگاه‌هاي تراكم گاز و تلمبه خانه‌هاي نفت
    • واحد‌های بهره‌برداری و  نمك‌زدايي نفت
    • خطوط لوله انتقال نفت و گاز
    • مخازن استراتژیک نفت و گاز
    • پايانه‌هاي بارگيري نفت و گاز 
    • سكوهاي نفتي دريايي 
    • حفاری چاه‌های نفت و گاز و تاسیسات سرچاهی

 

  • صنـایع  پتروپالایشی
    • ایشگاه‌های نفت، گاز و میعانات گازی
    • واحدهای  پتروشیمی
    • واحدهای تولیدی صنایع پایین‌دستی پتروشیمی

گواهینامه ها :

دریافت پروانه پژوهش و سایر گواهینامه‌های داخلی و بین‌المللی از سوی سازمان‌ها، موسسات و ارگان‌های ذیربط مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان برنامه و بودجه، سازمان مدیریت صنعتی و موسسه MTI Intercert در زمینه‌های طراحی، احداث، اجرا و بهره‌برداری کارخانجات و واحدهای صنعتی از جمله:

  • عضویت در انجمن پیمانکاران صنعت نفت APEC
  • گواهینامه‌های سیستم جامع مدیریت کیفیت
  • گواهینامه‌های رضایتمندی کارکنان
  • گواهی‌های تحویل قطعی پروژه‌ها
  • گواهینامه‌های عضویت در مجامع و انجمن‌های تخصصی

 

دامنه خدمات FST

 

 

 

پروژه های در دست انجام:

 

 
 

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب