امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 62028 تاریخ انتشار: جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۶:۵۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

طی عملیات گسترده در بامداد پنج شنبه انجام شد؛

۴۵ باب واحد تجاری غیر مجاز به مساحت بیش از ۴ هزار متر مربع و ۶ هزار و ۳۰۰ متر مربع سوله غیر مجاز در منطقه ۱۹ رفع تخلف شد

خبرایران : شهردار منطقه ۱۹ از رفع تصرف و آزاد سازی ۶ هزار و ۳۰۰ مترمربع سوله و ۴۵ باب واحد تجاری به مساحت  ۴۱۷۰ متر مربع در اراضی ناحیه سه طی عملیات گسترده در بامداد پنج شنبه به منظور صیانت از حقوق عامه که با سودجویی احداث شده بودند خبر داد.
 ۴۵ باب واحد تجاری غیر مجاز به مساحت بیش از ۴ هزار متر مربع و ۶ هزار و ۳۰۰ متر مربع سوله غیر مجاز در منطقه ۱۹ رفع تخلف شد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی با اشاره به شناسایی، پیشگیری و جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز به طور جد در اراضی این منطقه افزود: در همین راستا و به منظور برخورد قانونی با سوداگران زمین که اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز می کنند ۳۴ باب تجاری ۱۰۰ مترمربعی،۲ باب سوله ۲۰۰ مترمربعی،۳ باب سوله ۳۰۰ مترمربعی، ۶ باب سوله ۵۰۰ مترمربعی، ۲ باب سوله ۱۰۰۰ مترمربعی در بلوار شقایق ناحیه سه رفع تصرف شد.

ضمن اینکه نسبت به رفع خلاف از ۶ چهار دیواری با متراژ میانگین هر کدام ۱۰۰۰ مترمربع و ۱۱ باب تجاری ۷۰ مترمربعی در این محور اقدام شد.

فرهادی با اشاره به اینکه فضاهای بی دفاع شهری و عرصه های رها شده در این محدوده نابسامانی های شغلی و اجتماعی ایجاد کرده است افزود: سوداگران زمین از این موقعیت سوء استفاده و بناهایی را که بدون هیچ مجوز، عدم رعایت اصول شهرسازی، فنی، عدم استحکام و ایمنی ساخته می شوند را اغلب به شهروندان کم برخوردار می فروشند که باعث بحران و پیامدهای ناگواری برای این افراد و مدیریت شهری در زمان حال و آینده خواهد شد.

شهردار منطقه بیان کرد: به منظور حفظ حقوق شهروندان با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه مطابق قانون برخورد خواهد شد و شهروندان باید قبل از هرگونه ساخت و ساز با مراجعه به شهرداری نسبت به نوع کاربری زمین و دریافت مجوز پروانه ساخت و ساز اقدام کنند.

براساس این گزارش این عملیات با حضور مشاور و رییس دفتر شهردار منطقه،معاون خدمات شهری و محیط زیست، سرهنگ حسنه معاون خدمات ایمنی و انتظامی یگان حفاظت شهرداری تهران،شهردار ناحیه سه،۱۳۰ نفر از نیروهای شهربان و کارکنان نواحی و منطقه، ۸۰ نفر از نیروهای یگان حفاظت شهرداری تهران همراه بود.

همچنین تجهیزاتی چون سه دستگاه لودر، یک دستگاه بیل مکانیکی، یک دستگاه کفی کمر شکن به محل ساخت و سازهای غیر مجاز واقع در ناحیه ۳ منطقه ۱۹ بلوار شقایق به منظور رفع خلاف اعزام شده بود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب