امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 62010 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲:۲۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکترعلی خسروی در نشست خبری اعلام کرد؛

بیمه آتیه سازان حافظ تنها بیمه تکمیلی تخصصی درمان محسوب می شود/7 میلیون بازنشسته راتحت پوشش خود قراردادیم/ دربخش سرپایی اسناد به صورت الکترونیکی دریافت ، رسیدگی و پرداخت می شوند/ 23 استان در سال گذشته به بیمه اکمل پیوستند

خبرایران : مدیرعامل بیمه آتیه سازان حافظ گفت : بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ 7 میلیون بازنشسته را تحت پوشش خود قرار داده و به همین علت در تلاشیم خدمات و شمار مراکز تحت پوشش را ارتقاء دهیم و از آن سو به اعضای تحت پوشش درباره نوع و نحوه دریافت خدمات آگاهی دهیم.
بیمه آتیه سازان حافظ تنها بیمه تکمیلی تخصصی درمان محسوب می شود/7 میلیون بازنشسته راتحت پوشش خود قراردادیم/ دربخش سرپایی اسناد به صورت الکترونیکی دریافت ، رسیدگی و پرداخت می شوند/  23 استان در سال گذشته به بیمه اکمل پیوستند

به گزارش خبرایران ، نشست خبری «بیمه آتیه‌سازان حافظ » صبح امروز دوشنبه 11اردیبهشت ماه 1402 با حضور«دکترعلی خسروی» مدیرعامل بیمه آتیه سازان حافظ  ، «احسان بیگ زاده» مدیر فناوری اطلاعات شرکت بیمه آتی‌سازان حافظ و اصحاب رسانه در ساختمان مرکزی بیمه آتیه‌سازان حافظ برگزار ودراین نشست خبری «دکترعلی خسروی» مدیرعامل بیمه آتیه سازان حافظ  اظهاداشت : بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ 7 میلیون بازنشسته را تحت پوشش خود قرار داده است.


دکتر خسروی تصریح کرد : بازنشستگان اکثربیماران مراجعه کننده به بیمارستانها برای خدمات بستری و جراحی هستند و به همین علت در تلاشیم خدمات و شمار مراکز تحت پوشش را ارتقاء دهیم و از آن سو به اعضای تحت پوشش درباره نوع و نحوه دریافت خدمات آگاهی دهیم.


وی عنوان داشت: بیمه آتیه سازان حافظ تنها بیمه تکمیلی تخصصی درمان محسوب می شود . به همین دلیل ما در این مجموعه کار تجاری انجام نمی‌دهیم و برحسب قانون و اساسنامه خدمات درمان ارائه می‌کنیم.


مدیرعامل بیمه آتیه سازان حافظ  ادامه داد : آتیه سازان مطابق قوانین بالادستی تصویب شد که در حیطه هماهنگی‌ها، برخی اجرا و برخی اجرا نشد تا به سمت تجمیع بیمه‌های تکمیلی حرکت کنیم. اگر تجمیع بیمه‌های پایه و تجمیع بیمه‌های تکمیلی انجام شوند، یک بیمه قوی خواهیم داشت که نقش بسزایی در کاهش مشکلات درمانی مردم خواهد داشت.


وی با اشاره به اینکه بیمه آتیه سازان حافظ بیشتربه دنبال ایفای مسئولیت اجتماعی است، ابرازداشت: درحال حاضر 90 درصد آنژیو و اعمال جراحی قلب از سوی بیمه‌شدگان آتیه سازان انجام شده و بخش قابل توجهی از اعمال جراحی در بخش خصوصی توسط آتیه سازان پوشش داده می‌شود .


دکتر خسروی خاطرنشان کرد: هیچ وقت به دنبال سود نبودیم و تاجایی که ما در اسفند 1401 و فروردین ماه1402 مبلغ 2500 میلیارد تومان به مراکز طرف قرارداد خودمان پرداخت کردیم ، به همنین دلیل امروز خوشبختانه رضایت از سوی مراکز طرف قرارداد وجود دارد.


وی اضافه کرد: تا تاریخ یکم اردیبهشت ماه 1402 در تمام قراردادهای آتیه سازان، همه خسارات متفرقه را پرداخت و به روزکرده ایم و امروز اسناد خسارات درمان به صورت الکترونیک از طریق سامانه‌ای دریافت می‌شوند و نیازی به مراجعه حضوری برای ارائه مدارک وجود ندارد.


مدیرعامل بیمه آتیه سازان حافظ تاکید کرد: در حوزه سرپایی مراکز طرف قرارداد به طور کامل الکترونیک شده‌ایم. در بخش بستری نیز یک ماه است کار آغاز شده تا بتوانیم در بخش بستری نیز اسناد را به صورت الکترونیک دریافت و رسیدگی پرداخت کنیم.


وی افزود : به منظورپرداخت های الکترونیکی اپلیکیشنی راه‌اندازی شده و امکان ارسال اسناد از این طریق نیز به وجود آمده است. این اقدام هم کاهش مراجعه حضوری بیمه شدگان رابه دنبال دارد و هم به تدریج به سمت کاهش پرونده‌های کاغذی می‌رویم.


دکترخسروی عنوان داشت: از مهرماه سال 1401  تاکنون یک میلیون و 800 هزار نسخه دریافت شده که یک میلیون از سمت سامانه‌های الکترونیکی تامین اجتماعی و 800 هزار نسخه از سوی سامانه‌های سازمان بیمه سلامت برای ما ارسال و رسیدگی و قراردادهای خوبی منعقد شده که مهمترین آنها قرارداد بازنشستگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بوده است.


وی ادامه داد : در این حوزه خلائی وجود داشت و از هیچ‌گونه بیمه تکمیلی برخوردار نبودند. متولی اصلی، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان است که مناقصه‌ای برگزار و آتیه سازان انتخاب شد و سه استان پایلوت شدند و قرار است صندوق که 2 میلیون و 800 هزار عضو دارد همه این افراد را تا پایان خرداد زیرچتر بیمه تکمیلی بیاورد.


مدیرعامل بیمه آتیه سازان حافظ خاطرنشان کرد: اگر روستاییان همه تحت پوشش قرار گیرند درمان آنها به بهترین شکل انجام خوهد شد و این قشر زحمت کش هم دچار فقر نخواهند شد و سرمایه خود را از دست نخواهند داد.


وی بیان داشت: از سال گذشته در حوزه بازنشستگان کشوری طرحی به نام اکمل طلایی را آغاز کردیم که در 23 استان اجرا شده و دریافت برخی خدمات که در فهرست تعهدات بیمه گذار وجود ندارد را می‌توانند با پرداخت حق بیمه مجزایی دریافت کنند.


مدیرعامل بیمه آتیه سازان حافظ تصرح کرد: معرفی نامه آنلاین را 80 درصد مراکز طرف قرارداد ما صادرمی‌کنند و احتیاجی به مراجعه به نمایندگی ها وجود ندارد . ازطرفی سال 1401 تمام هدف خود را معطوف به افزایش مراکز طرف قرارداد کردیم و به همنین دلیل از 4200 به 6400 مرکز طرف قرارداد رساندیم.


وی با اشاره به اینکه بیشترین اعضای تحت پوشش ما بازنشستگان تامین اجتماعی هستند ، افزود : خوشبختانه 68 درصد رشد پرتفو در سال 1401 نسبت به یک سال قبل از آن یعنی1400 داشتیم.


دکترخسروی در خصوص بیمه اکمل نیز ابرازداشت : قرارداد ما با صندوق بازنشستگی حق العمل کاری است و از ماه گذشته برای یکسال دیگر تمدید شد. ما برای بازنشستگان کشوری یک بیمه اکمل هم داریم و مواردی که در تعهدات بیمه تکمیلی شان نبوده را در بیمه اکمل طلایی قرار دادیم که نرخ‌های متفاوتی بر حسب نوع و میزان تعهدات دارد و در هر استان از زمان آغاز اجرای طرح تا دوماه فرصت ثبت نام داده می‌شود.

وی ادامه داد : 23 استان در سال گذشته به بیمه اکمل پیوستند و امسال تمام استان‌ها افزوده می‌شوند تا بازنشستگان بتوانند تعهداتی که بیمه تکمیلی صندوق ندارد را از طریق بیمه اکمل دریافت کنند. 


دکترخسروی در پایان سخنان خود گفت : حق بیمه اکمل را 100 درصد بازنشستگان عزیز خودشان پرداخت می کنند و  کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی نیز از این طرح استقبال کرده و قرار است این خدمت برای بازنشستگان تامین اجتماعی نیز درآینده نزدیک ارائه و ماهم در این خصوص اماده هستیم.

 

بیگ زاده : شرکت بیمه آتی‌سازان حافظ 10 میلیون بیمه‌شده شامل 7 میلیون بازنشسته و 3 میلیون از اقشار دیگر را تحت پوشش خود قرار داده است


احسان بیگ زاده مدیر فناوری اطلاعات شرکت بیمه آتی‌سازان حافظ نیز در ادامه این نشست خبری اظهارداشت : شرکت بیمه آتی‌سازان حافظ درمجموع حدود 10 میلیون بیمه‌شده شامل 7 میلیون بازنشسته و 3 میلیون از اقشار دیگر را تحت پوشش خود قرار داده است.


بیگ زاده ابرازداشت : یک شرکت بیمه‌ای به‌طور معمول در سه دسته پرداختی خواهد شد، که هر کدام از اینها دارای سازوکارهای گوناگونی هستند . این سه دسته عبارتند از :
 1 - پرداختی به شرکت‌های طرف قرارداد (غیرمستقیم)
 2 - خسارت‌های مستقیم
 3- دسته پرونده‌های بیمارستانی و بستری   


مدیر فناوری اطلاعات شرکت بیمه آتی‌سازان حافظ درادامه سخنان خود عنوان داشت : در موضوع مراکز طرف قرارداد باید به این موضوع توجه شود که هرکدام از بیمه‌شدگان باید دارای یک بیمه پایه باشند تا ما بتوانیم به آنها خدمات تکمیلی ارائه کنیم. ما در سال گذشته سامانه نسخه‌های الکترونیکی تامین اجتماعی و بیمه سلامت را به سامانه این شرکت وصل کردیم و این خدمات را در حال حاضر به بیمه‌شدگان این دو سازمان ارائه می‌دهیم.


وی خاطرنشان کرد: در بحث پرداخت غیرمستقیم بیماران ما در گذشته برخی از بیماران را داشتیم که حتی در استانی مانند سیستان و بلوچستان 200 کیلومتر را باید می‌پیمودند تا اسناد این مراکز را به ما تحویل می‌داند و این دردناک بود، اما ما امروز یک نرم‌افزار موبایل را طراحی کرده‌ایم که دارای نسخه‌های مختلف برای دسترسی آسان بیمه‌شدگان و بیماران است که این می‌تواند به ارسال سریع این اسناد کمک کنند.


بیک‌زاده درپایان سخنان خود گفت : در نرم افزاری که طراحی شده تلاش شده تا سوابق درمانی ارائه اسناد و افراد تحت تکلف در برخی دیگر از خدمات ارائه شود و از طرفی اسناد مراکز بیمارستانی در کشور از طریق سامانه سپاس وزارت بهداشت جمع‌آوری و بعداً برای بیمه‌ها ارسال می‌شود که برخی از سازمان‌ها مانند تامین اجتماعی دارای این قابلیت نخواهند بود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب