امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 61841 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱:۵۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

وزیر جهادکشاورزی اعلام کرد؛

استفاده از ظرفیت آب سبز در طرح کاشت یک میلیارد درخت/ سنگ بنای طرح درختکاری همت مردمی است

وزیر جهادکشاورزی گفت: در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، از ظرفیت آب سبز و انتخاب گونه‌های بومی متناسب با اقلیم مناطق مختلف کشور استفاده می‌شود.
استفاده از ظرفیت آب سبز در طرح کاشت یک میلیارد درخت/ سنگ بنای طرح درختکاری همت مردمی است

به گزارش خبرایران از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سیدجواد ساداتی‌نژاد امروز به مناسبت روز درختکاری، در جنوبی‌ترین نقطه استان تهران حاضر شد و به اتفاق جمعی از اقشار مختلف مردم و قومیت‌های گوناگون ایرانی، تعدادی نهال غرس کرد.
وی با اشاره به حضور اقوام مختلف در این رویداد گفت: سنگ بنای این طرح عظیم، همت مردمی است و به همین دلیل جمعی از اقوام ایرانی برای کاشت درخت در این مراسم حضور دارند و امید است این طرح مایه اتحاد بیشتر شود.
ساداتی‌نژاد در ادامه افزود: در این طرح، یک میلیارد درخت با بکارگیری فناوری جی‌پی‌اس کاشته می‌شود و می‌توان هر درخت کاشته شده را در روی نقشه ایران جستجو کرد.
وی میزان کاشت امسال را ۴۰ میلیون درخت اعلام کرد و گفت: از سال آینده با توسعه ظرفیت نهالستان‌های سراسر کشور، سالانه ۲۵۰ میلیون درخت خواهیم کاشت که با جمعیت ۸۵ میلیونی و احتساب هر ایرانی ۳ درخت، این هدف قابل دستیابی است.
وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: با بازسازی نهالستان‌های کشور ایجاد ظرفیت ۴۰۰ میلیونی میسر است و در صورت تحقق شرایط، افزایش کاشت فراتر از یک میلیارد در دستور کار قرار می‌گیرد.
گفتنی است؛ در این مراسم اقوام ایرانی با پوشش سنتی به اجرای برنامه‌های محلی پرداختند و از میهمانان با غذاهای سنتی پذیرایی شد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب