امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 61839 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱:۳۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

کاشت یک میلیارد درخت در ۴ سال اقدامی ارزنده در راستای حفظ محیط‌ زیست و توسعه پایدار کشور است/ قدردانی از دست‌اندرکاران باغ گیاه‌شناسی ملی برای اصلاح و ذخیره ژنتیکی گونه‌های مختلف گیاهی

خبرایران : رئیس‌جمهور طرح کاشت یک میلیارد درخت طی ۴ سال در سراسر کشور را از جمله اقدامات بسیار خوب و ارزنده در زمینه حفظ منابع طبیعی، غنی‌سازی جنگل‌ها و ایجاد پارک‌های جنگلی در راستای حفظ محیط زیست و توسعه پایدار در کشور دانست.
کاشت یک میلیارد درخت در ۴ سال اقدامی ارزنده در راستای حفظ محیط‌ زیست و توسعه پایدار کشور است/ قدردانی از دست‌اندرکاران باغ گیاه‌شناسی ملی برای اصلاح و ذخیره ژنتیکی گونه‌های مختلف گیاهی

به گزارش خبرایران ، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز دوشنبه در حاشیه مراسم روز درختکاری در باغ گیاه‌شناسی ملی ایران در سخنان کوتاهی حفظ منابع طبیعی، غنی‌سازی جنگل‌ها و ایجاد پارک‌های جنگلی را سه اقدام مهم در حفظ محیط زیست و توسعه پایدار در کشور خواند.

وی افزود: نهضت مردمی کاشت یک میلیارد درخت که آغاز شده باید مورد توجه تمام اقشار به ویژه نوجوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان قرار گیرد.

رئیسی عنوان کرد: طرح کاشت ۱ میلیارد درخت طی ۴ سال در سراسر کشور، از جمله اقدامات بسیار خوب و ارزنده در این زمینه است و بر اساس این طرح، هر ایرانی باید سه درخت بکارد.

وی ادامه داد: کشورهایی که آب و هوای ایران را ندارند تلاش میکنند که ۲ تا ۱۰ میلیارد نهال بکارند و ایران با این ظرفیت موقعیت خوبی برای کاشت نهال دارد.

رئیسی تاکید کرد: این کار به عزم ملی نیاز دارد و باید به یک اقدام فراگیر و گسترده تبدیل شود.

وی در رابطه با رونمایی از ۱۱۵ بذر اصلاح شده توسط سازمان تحقیقات گفت: اقدامات انجام شده در زمینه اصلاح بذر و نهال بسیار خوب بوده است، ما باید در تولید بذر و نهال به خودکفایی برسیم و این کار هم از نظر کیفی و هم کمی بسیار ارزشمند است.

رئیس‌جمهور همچنین اقدامات انجام شده در باغ گیاه‌شناسی ملی و اصلاح و ذخیره ژنتیکی گونه‌های مختلف گیاهی را از جمله اقدامات ماندگار و تاثیرگذار در افزایش تولید و ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی و دستیابی به خودکفایی کشور در زمینه بذر دانست و از پژوهشگران، محققان و متخصصان کشاورزی در این مرکز قدردانی کرد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب