امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 61825 تاریخ انتشار: شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱:۱۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

بیان مسائل اجتماعی و زیست‌محیطی شهر تهران در یک کتاب شعر؛

«فردا پلاک‌ فرد» سروده حسین تولایی منتشر شد

خبرایران : کتاب شعر «فردا پلاک فرد» سروده حسین تولایی و تصویرگری هما اسحاقی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.
«فردا پلاک‌ فرد» سروده حسین تولایی منتشر شد

به گزارش خبرایران از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب که برای گروه سنی ۱۲ سال به بالا (نونهال) مناسب است به مسائل و مشکلات شهری، اجتماعی و زیست‌محیطی شهر تهران پرداخته شده است.

تولایی، این کتاب را به شهر تهران تقدیم کرده و در مقدمه آن آورده است: تهران، شهری که سرفه می‌کند/ خسته است/ اما هنوز درخت و پرنده دارد.

کتاب «فردا پلاک فرد» در بردارنده ۱۵ قطعه شعر شامل «مهمانی کوچک، سوغات، فردا پلاک فرد، تعارف، یک اتفاق روشن، دل‌خوشی، روزهای کوچه‌ای، ملاقات، کوله‌ی پارکی، دنیای کوچک من، پاییز، زمستانی، رعایت ادب، ناگهان و نشانی روز» است.

در شعر «رعایت ادب» این کتاب می‌خوانیم: آن درخت گفت:/ «وقتی ما نهال بودیم/ جرئت نمی‌کردیم شاخه‌هامان را/ جلوی درختان دراز کنیم!»/ این درخت گفت:/ «اما امروز گل‌ها و بوته‌ها/ از دیوار راست می‌روند بالا!»/ درخت‌ها خیره شدند/ به دیوار آن سوی بزرگراه؛/ به باغچه‌ی عمودی.

این کتاب در ۲۴ صفحه رنگی با قطع خشتی و با شمارگان ۲هزار و ۵۰۰ نسخه از سوی کانون پرورش فکری منتشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند کتاب شعر «فردا پلاک فرد» را با قیمت ۲۲هزار تومان از فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور و همچنین پایگاه فروش محصولات کانون به نشانی digikanoon.ir خریداری کنند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب