امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 61824 تاریخ انتشار: شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

جواد تقوی در گفتگو با خبرایران اعلام کرد؛

رستوران چارستون درشهر ساوه و مربوط به دوران قاجاریه است/ ساخت و سازهای غیرقانونی یکی از مهمترین مشکلات کافه رستوران چارستون است

خبرایران : مدیرعامل کافه رستوران چارستون گفت: قدمت و تاریخ رستوران چارستون سنتی بی‌نظیر که در شهر ساوه واقع شده، به دوران قاجاریه بازمی‌گردد که سابقاً در کنار کاروانسرایی قرار داشته و به ثبت آثار ملی رسیده است.
رستوران چارستون درشهر ساوه و مربوط  به دوران قاجاریه است/ ساخت و سازهای غیرقانونی یکی از مهمترین مشکلات کافه رستوران چارستون است

جواد تقوی مدیرعامل کافه رستوران چارستون در گفتگو باخبرنگارخبرایران اظهارداشت: قدمت و تاریخ رستوران چارستون سنتی بی‌نظیر که در شهر ساوه واقع شده، به دوران قاجاریه بازمی‌گردد که سابقاً در کنار کاروانسرایی قرار داشته و به ثبت آثار ملی رسیده است، ولی با این وجود هیچ‌گونه کمکی از سازمان میراث ملی دریافت نکرده‌ایم.

 

تقوی تصریح کرد : وجه تسمیه عمارت چارستون به دلیل وجود 4 ستون در نمای کلی ساختمان است که پس از بازسازی با حفظ شاکله اصلی و مساحت کلی عمارت 1530 متر مربع و با زیربنای حیاط 700 متر مربع در خردادماه 1400 افتتاح شد.

 

وی افزود: این مکان دل‌انگیز و نوستالژی در ابتدا  فقط یک کافه بود که چند ماه بعد رستوران نیز افتتاح گردید و خوشبختانه طی این مدت با استقبال فراوان مردم روبرو شده‌ایم.

 

مدیرعامل کافه رستوران چارستون تاکید کرد: متاسفانه بدلیل ساخت و ساز در پشت مجموعه و بخصوص واحد غربی رستوران، باعث شده راندمان موردنظر را نداشته باشیم، ولی با این وجود هنوز هم شاکله این بنا را حفظ کرده‌ایم.

 

وی ادامه داد : همچنین، این عمارت شامل مطبخ مبله، زیرزمین مبله، مهمان‌خانه در طبقات فوقانی، شاه‌نشین، کتابخانه، اندرونی و فضای باز می‌باشد و ما همواره تلاش کرده‌ایم تا بجای تبلیغات بیهوده، بر روی کیفیت غذاها تمرکز کنیم تا از این راه بر تعداد مشتریان افزوده شود.

 

تقوی ابرازداشت: در کنار مدیریت بخش رستوران و کافه، به کار فرهنگی هم اشتغال داریم و چند فروشگاه فرهنگی و گالری در زمینه مصنوعات و جواهرات در این عمارت دایر کرده‌ایم که توسط محمدرضا پرهیزکار اداره می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم تا بعد از مرمت نهایی، ساعت کاری مجموعه را افزایش داده و در کنار آن به ساخت هتل برای اسکان مهمانان اندیشیده‌ایم و همچنین، ما آماده برگزاری مهمانی‌ها، مراسمات مذهبی و آئینی، جشن‌ها و .... با ظرفیت بالغ بر 200 نفر با حفظ آرامش سایر مهمانان عمارت می‌باشیم.

 

تقوی در پایان سخنان خود گفت: یکی از مهمترین مشکلات عمارت، وجود ساخت و سازهای غیرقانونی برای مشتریان توسط همسایگان مجاورعمارت است.

 

ساعت کاری عمارت: ۱۶:۳۰  الی ۲۴

ساعت کاری در ماه رمضان: بعد از افطار

آدرس کافه رستوران: ساوه، خیابان طالقانی، بین طالقانی ۱۰ و ۱۲، عمارت چارستون

آدرس اینستاگرام:

@emarat_charsotoun

تلفن :

 08642237003

08642237007

 

 

عمارت چارستون | شماره تلفن، آدرس و نظرات کاربران درباره عمارت چارستون -  کجارو

 

عمارت چارستون | شماره تلفن، آدرس و نظرات کاربران درباره عمارت چارستون -  کجارو

 

کافه رستوران عمارت چارستون ساوه؛ آدرس، تلفن، ساعت کاری، تصاویر و نظرات  کاربران | نقشه و مسیریاب بلد

 

عمارت چارستون + شماره تلفن، آدرس، نظرات، تصاویر و... | بهترینو - اسفند 1401

عمارت چارستون + شماره تلفن، آدرس، نظرات، تصاویر و... | بهترینو - اسفند 1401

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب