امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 61654 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۹:۳۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

علی نصیری درگفتگو با خبرایران اعلام کرد؛

شرکت کک طبس یکی از مهمترین مصرف کننده زغال سنگ کشوراست/ کک متالورژی به مصرف کوره بلند و کوره‌های با قوس الکتریکی، رادیاژها و صنعت ریخته‌گری می‌رسد

خبرایران: مدیرعامل شرکت کک طبس گفت : در حال حاضر نزدیک به 3 الی 4 هزار تن صادرات به کشورهای عمان، ترکمنستان و افغانستان انجام می‌دهیم که در صنعت ریخته‌گری مصرف می‌شود.  
شرکت کک طبس یکی از مهمترین مصرف کننده زغال سنگ کشوراست/ کک متالورژی به مصرف کوره بلند و کوره‌های با قوس الکتریکی، رادیاژها و صنعت ریخته‌گری می‌رسد

علی نصیری مدیرعامل شرکت کک طبس درگفتگو با خبرنگار خبرایران اظهارداشت : کارخانه کک طبس در شهرستان طبس واقع شده و فعالیت ما تولید کک از زغال کک شو است و در چرخه بعد از زغال‌شویی در صنعت فولاد، بعد از اینکه زغال از معدن خارج شد، وارد مجموعه ما می‌شود و تبدیل به کک شده و کک متالورژی حاصله به صنعت فولاد می‌رسد.

وی تصریح کرد : 51 درصد سهامداری شرکت کک طبس متعلق به شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن)، 39 درصد متعلق به هلدینگ فلات ایرانیان و نزدیک به 10 درصد متعلق به سهامدار بخش خصوصی است.

نصیری افزود: کک متالورژی در تمامی سایت‌ها تولید شده که به مصرف کوره بلند و کوره‌های با قوس الکتریکی، رادیاژها و هم صنعت ریخته‌گری می‌رسد.

وی درخصوص میزان تولید شرکت تاکید کرد :  در حال حاضر نزدیک به 3  الی 4 هزار تن صادرات به کشورهای عمان، ترکمنستان و افغانستان انجام می‌دهیم که در صنعت ریخته‌گری مصرف می‌شود.

نصیری ادامه داد: نوسانات شدید نرخ ارز به دلیل خرید زغال سنگ و گران شدن آن، در نتیجه در خرید ماده اولیه دچار مشکل می‌شویم. به همین دلیل ما به عنوان یکی از مهمترین مصرف کنندگان زغال سنگ کشور، انتظار حمایت از وزارت صمت را داریم تا به تولید و مصرف داخلی عنایت ویژه داشته باشند.

مدیرعامل شرکت کک طبس درپایان سخنان خود گفت : علی رغم ذخایر بسیاری از زغال سنگ که در اختیار داریم، اما متاسفانه وارد کننده کک هستیم گا‌ها هم زغال سنگ هم وارد می‌شود. اما شرکتی مثل شرکت کک طبس می‌تواند با فول ظرفیت کار کردن این خلا را جبران کند تا ارز کمتری خارج شود.   

 آدرس کارخانه: طبس، کیلومتر 20 جاده طبس به یزد، کیلومتر 60 جاده معادن زغال سنگ پروده طبس
دفترمرکزی تهران، نلسون ماندلا(جردن)، کوچه ایرج ، پلاک 4 ، طبقه 5
تلفن:
  02126291074  / 02126207939
سایت:  coketabas.com
فکس، ۲۶۲۳۲۷۹۴_۰۲۱

 

 

 

 

کک سفارشی:

 با توجه به نیاز مشتری و با توجه به قابلیت تکنولوژی به کار رفته در کارخانه کک سازی طبس این امکان فراهم میباشد با ترکیب زغال های قابل تامین، کک مورد درخواست مشتری با کیفیت و دانه بندی مورد درخواست تولید شود.

شرایط سفارش

 

 

کک دانه بندی:

 از مصارف کک در صنایع فروآلیاژ و فولاد سازی به روش قوس الکتریکی میباشد. کک با دانه بندی 30-15 و 15-5 با کربن بالاتر از 80% به عنوان عامل احیا و تامین کننده انرژی در کوره های قوس الکتریکی استفاده میشود.

مشاهده محصول

 

 

کک ریخته گری:

 از کک میتوان در ریخته گری نیز استفاده نموده، زیرا باعث ذوب بهتر و سریع تر فولاد می گردد. کک ریخته گری می تواند ناخالصی های موجود در فولاد را به سرباره مذاب در کوره های ریخته گری انتقال داده، از این رو وجود آن در کوره های ریخته گری ضروری میباشد. کک مورد استفاده در صنایع ریخته گری دارای ابعاد بزرگتر و عمدتا سایز 140-80 میلیمتر میباشد.

مشاهده محصول

 

 

کک متالورژی:

یکی از مواد اولیه مورد استفاده در صنایع فولاد و آلومینیوم، کُک است که خود از زغال سنگ به دست می‌آید. کُک ماده ای متخلخل است، که کاربرد آن در کوره بلند و صنایع متالورژیکی است. کاربرد کُک در کوره بلند به عنوان تأمین انرژی، احیاء کانه‌های آهن، ایجاد تخلخل برای عبور گازهای احیاء کننده و کربوره کردن چدن است. کک مورد استفاده در کوره بلند در دانه بندی 80-25 میلیمتر تولید میشود.

مشاهده محصول

 

 

 
 
 
 
 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب