امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6165 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱:۵۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

علیرضا قزوه خبرداد؛

برگزاری همایش «آسمان بچه‌ها» در آبادان و برج‌میلاد تهران /گل‌باران اروند توسط۵۰مهمان خارجی/بزرگداشت سمیح‌القاسم

خبرایران : علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری گفت: همایش «آسمان بچه‌ها» پس از آبادان و اروند در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.
برگزاری همایش «آسمان بچه‌ها» در آبادان و  برج‌میلاد تهران /گل‌باران اروند توسط۵۰مهمان خارجی/بزرگداشت سمیح‌القاسم

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری همایش بین‌المللی آسمان بچه‌ها صبح امروز با حضور «حجت‌الاسلام زم» ، «علیرضا قزوه» مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و اصحاب رسانه در دبیرخانه شورای مناطق آزاد برگزار و دراین نشست خبری «حجت‌الاسلام زم» با اشاره به اینکه از 5 مهرماه به مناسبت شکست حصر آبادان تا 9 مهر روز همبستگی ملت ایران و فلسطین این همایش برگزار خواهد شد، افزود:‌هفته دفاع مقدس و تقارن این همایش را با آن تبریک می‌گویم.

وی در ادامه به اعطای نشان صلح داده شده به وی اشاره و عنوان کرد: موضوع صلح، اصلاحات و مصلحین واژگانی است که تماماً ریشه‌ای منشعب از صلح دارد بیش از 194 مرتبه در قرآن به آن اشاره شده ولی متأسفانه واژه صلح از واژگان غریب و مهجور است که در سرزمین کمتر پیرامون آن صحبت شده است اما جایی که نمی‌گذارند و نمی‌توانیم از صلح صحبت کنیم و از مزیت صلح بهره‌مند شویم باید از مقاومت حرف زد در حالی که فرهنگ مردم ما به صورت الهی و فطری فرهنگ صلح است. خداوند نیز بارها از صلح سخن به میان آورده است و عنوان کرده که در آن برای نوع بشر خیر نهفته است و نیز عنوان کرده که انسان‌ها باید با خود آشتی کنند تا بتوانند با دیگران رابطه اجتماعی و در میان خود انسجام ملی برقرار کنند.

زم با بیان اینکه ریشه تمامی اصلاحات فردی درآدمی صلح است و تا زمانی که آدمیان در میان خود صلح برقرار نکنند نمی‌توانند مصلح باشند. مصلح شدن خود نیز مقدمه صالح شدن است، خاطرنشان کرد: خداوند وعده داد که جامعه‌ای به اصلاح دست پیدا خواهد کرد که مردان و زنانش به مقام صالح بودن برسند و وعده داده که اجر مردمی که به صلح می‌اندیشند را فراموش نخواهد کرد.

وی ادامه داد: با این حال آنجا که نگذارند اهل صلح اندیشگی خود را دنبال کنند و بر آنها داعش و طالبانیزم و منافق و جنگ تحمیل کنند طبیعی است که معنای صلح به شکل دیگری خواهد شد. به همین دلیل به باور من مردمان باید ابتدا ریشه مفاسد را بخشکانند تا بتوانند صلح را برقرار کنند و ما همواره در معرض رخدادهای منفی از سوی مستکبران جهان هستیم اما در پرتو همین صفات است که به نوعی  شناخت و معرفت روح در حال شکل‌گیری در درون ماست که اگر با معرفت دینی ما آمیخته شود آنگاه ما امتی یکپارچه و واحد خواهیم شد.

در ادامه این نشست «علیرضا قزوه»مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری به تشریح برنامه‌ها پرداخت و ابراز داشت: همزمان با هفته صلح و دفاع مقدس این همایش برگزار می‌‌شود 5 مهرماه مصادف با شکست حصر آبادان طلیعه همایش آسمان بچه‌ها خواهد بود.

دبیر این جشنواره ضمن بیان اینکه هنوز تلاوت و شیرینی پیروزی مردم غزه در برابر اسرائیل همراه‌مان است، گفت: با وجود این شیرینی اما هنوز در بعد فرهنگی کار جدی صورت نگرفته است تا اصحاب ادب و هنر کشورها زیر یک سقف جمع شده و این پیروزی را جشن بگیرند اما در همایش آسمان بچه‌ها بخشی به این موضوع اختصاص یافته است.

قزوه با بیان اینکه این همایش با حضور هنرمندان داخلی و خارجی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم طی سال‌های آینده در سایر مناطق آزاد شاهد استمرار این همایش باشیم فکر ایده این کار متعلق به حجت‌الاسلام زم است که امیدواریم این سرآغاز به شکل منظم در سال‌های آتی اجرا شود.

وی با بیان اینکه 50 مهمان خارجی در این همایش حضور خواهند داشت، گفت: از 15 کشور 50 مهمان خارجی دعوت شده‌اند هنرمندانی در حوزه‌های شعر، نویسندگی، کارگردانی، مستندسازی، موسیقی، کاریکاتور و جمعی از فعالان فرهنگی در آبادان حضور خواهند داشت و این هنرمندان از کشورهایی چون جمهوری آذربایجان، آرژانتین، آلمان، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکیه، ایران، ژاپن، سوریه، عراق، فلسطین، لبنان، مصر و هند خواهند بود و مهمانان طی روزهای سوم و چهارم مهر وارد ایران می‌شوند 5 مهر به منطقه آزاد اروند رفته و افتتاحیه عصر همان روز برگزار می‌شود اما یکی از ویژگی‌های این همایش این است که تلاش شده قشر جوان و نوجوان اعم از دانش‌آموزان و دانشجویان مخاطبان آن باشند ضمن اینکه در کنار همایش و در بخش جمعی نمایشگاه کتاب، کاریکاتور، نقاشی و کارگاه‌ها را خواهیم داشت و کودکان این منطقه از کشورمان به کودکان جهان نامه نوشته و در نهایت جوایزی به آنها اهدا می‌‌شود.

قزوه افزود: گروه موسیقی صدای قدس از فلسطین مهمان همایش هستند همچنین در روز 7 مهر که مصادف با سالگرد ارتحال شیخ مصطفی رهنما یکی از چهره‌های خوش‌نام و مبارز ایرانی که 50 سال مبارزه برای فلسطین داشته بزرگداشتی برگذار خواهد شد.

وی در پایان ضمن اشاره به اینکه سمیح القاسم یکی از شاعران مشهور همایش که چند ماه پیش درگذشته برایش یادبودی برگزار خواهد شد، گفت: این بزرگداشت در 6 مهرماه برگزار می‌شود ضمن اینکه پس از آبادان طی 2 روز هنرمندان در برج میلاد برنامه‌هایی را خواهند داشت. دیدار با رئیس حوزه هنری، ضیافت شام، نمایش خیابانی و گل‌باران اروند از دیگر بخش‌های این همایش هستند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب