امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 61576 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۶:۵۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

جشنواره سینمایی کشاورزی قاصدک برای نخستین بار در کشور رسما آغاز به کار کرد

خبرایران : امین صالحی مدیر اجرایی جشنواره سینمایی قاصدک گفت : جشنواره سینمایی کشاورزی قاصدک در ۷ بخش و درسطح ملی برگزار می‌شود. که آیین رونمایی و آغاز به کار آن همزمان با هفدهمین نمایشگاه کشاورزی درشیراز انجام شد .
جشنواره سینمایی کشاورزی قاصدک برای نخستین بار در کشور رسما آغاز به کار کرد
امین صالحی مدیر اجرایی جشنواره سینمایی قاصدک اظهارداشت : جشنواره سینمایی کشاورزی قاصدک در ۷ بخش و در سطح ملی برگزار می‌شود. که آیین رونمایی و آغاز به کار آن همزمان با هفدهمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز انجام شد .
 
صالحی عنوان داشت: این جشنواره با هدف معرفی و ترویج بخش‌های مختلف کشاورزی بالاخص بخش‌های باغبانی، گلخانه، گیاهان دارویی، تنوع محصولات  و همچنین معرفی  زحمتکش این بخش  طراحی شده که در قالب جشنواره  سینمایی قاصدک در سطح ملی برگزار می‌گردد.
 
مدیرعامل مجموعه پیام قاصدک ادامه داد: ما در نمایشگاه آیفارم تهران اولین سینما رویداد کشاورزی را در   در سطح ملی و بین‌المللی افتتاح کردیم که هدف از راه‌اندازی این سینما، تولید فیلم‌های سینمایی جهت هم‌افزایی، ترویج و شناسایی زحمتکشان این حوزه به منظور استفاده حداکثری از توان و پتانسیل آنها در سطح کشور و بین‌المللی‌ می باشد.
 
وی افزود؛ این سینما به عنوان تهیه کننده و حامی آثار ارزشمند کشاورزی  از افراد مستعدی که در جشنواره حضور پیدا میکنند حمایت خواهد کرد.
 
مشاور وزیر و مدیر روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی در آئین رونمایی از این جشنواره ملی اظهارداشت: چنین جشنواره‌هایی می‌تواند آغازگر جشنواره‌های مردمی در بخش کشاورزی بوده و محل مناسبی برای شکوفایی اقتصاد و فرهنگ بخش کشاورزی باشد .
 
رضازاده افزود: ما از بخش خصوصی که مجری این جشنواره در سطح کشور است حمایت می‌کنیم و امید داریم که این رویداد بتواند سبب ساز  هم‌افزایی، ترویج، توسعه و معرفی فعالان بخش کشاورزی باشد.
 
وی ابرازداشت : ما از طرح خوب و موثر سینما کشاورزی  قاصدک هم حمایت می‌کنیم و در حد توان تلاش می‌کنیم این رویدادها  در حد مطلوبی در بخش‌های کشاورزی و مردمی برگزار شود.
 
تقوی مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها هم در آیین رونمایی این جشنواره افزود: طرح اولیه این جشنواره در تعامل با مجموعه قاصدک در آیین رونمایی از سینما کشارزی قاصدک در آیفارم تهران ارائه شد ، در ابتدا  قرار بود این رویداد  در بخش دولتی برگزار شود که با ورود بخش خصوصی و حمایت‌های سینماقاصدک به عنوان مجموعه‌ای که می‌تواند آثار جشنواره را حمایت، تولید و پخش کند، قرار بر این شد که در سطح ملی و مردمی توسعه پیدا کند.
 
تقوی تاکید کرد: این گونه جشنواره‌ها می‌تواند بستر مناسبی برای تامین زیرساخت‌های مناسب جهت تولیدات  کشاورزی باشد و استعدادهای فعال در این حوزه که تولیدات خوبی داشته باشند را کشف و به جامعه   و بالاخص  سینما کشاورزی معرفی کند.
 
دبیر محتوایی و هنری جشنواره هم در خلال این برنامه گفت: طی پژوهش‌های مختلف که در حوزه‌های کشاورزی داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که در این حوزه فیلم‌ها و آثار ارزشمندی موجود است که آنطور که باید دیده نشده اند و  این جشنواره می‌تواند مرکز ثقل این آثار بوده و آنها را بصورت پویا و زنده جاری کند و به بهره‌برداری چند بعدی برساند .
محمدرضا حق نگهدار اظهارداشت :  ایجاد تاریخ شفاهی در این بخش جهت  انتقال  تجربیاتی  از حال و گذشته به آیندگان  بسیارمهم است. و این امر یکی از لازمه های پیشرفت جوامع بشری در هر بخش است.
وی افزود: ما در نظر داریم تا خانواده‌هایی را که همگی در بخش کشاورزی فعالیت دارند را به دیگران معرفی کنیم.
و در بخش دیگری از جشنواره در نظر داریم  مبحث گل و گلخانه در خانه دیده شود  که  علاقمندان به این حوزه می‌توانند با ارسال عکس در بخش عکاسی جشنواره شرکت کنند.
وی ادامه داد: ما در سینما کشاورزی بدنبال کشف استعدادهای ناب در حوزه تولیدات هستیم و از آثار ارسال شده در پخش و تولید حمایت می‌کنیم.
 
بنابراین گزارش؛  جشنواره سینمایی قاصدک در هفدهمین نمایشگاه باغبانی گل و گیاه و تجهیزات کشاورزی در شیراز رونمایی شد و در بخش های فیلم کوتاه ، بلند، سینمایی، عکس، موشن گرافیک، فیلمنامه، گزارش تصویری در موضوعات تخصصی حوزه کشاورزی بزودی فراخوان خواهد داد .
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب