امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 61572 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

كاشت بيش از 3 ميليون و 200 هزار اصله نهال حرا در جنوب كشور با حضور رئيس سازمان شيلات ايران

خبرایران : با مشاركت جامعه صيادي، و با هدف بازسازي ذخاير آبزيان، بيش از 3 ميليون و 200 هزار اصله نهال حرا درجنوب كشورتوليد ،كاشت و نگهداري شد.
كاشت بيش از 3 ميليون و 200 هزار اصله نهال حرا در جنوب كشور با حضور رئيس سازمان شيلات ايران

به گزارش خبرایران از روابط عمومي سازمان شيلات ايران معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران در مراسم روز درختكاري گفت: با توجه به نقشي كه درختان در ترسيب كربن، تثبيت آب و توليد اكسيژن دارند، در حوزه شيلات و آبزيان نيز جنگل هاي حرا در سواحل جنوبي كشور نقش موثري در نوزاد آوري و تكثير آبزيان ايفا مي كند.
سيد حسين حسيني افزود: با مشاركت جامعه صيادي، در كنار سازمان منابع طبيعي كشور، تفاهم نامه اي براي توليد نهال هاي حرا به امضاء رسيدكه به موجب آن بيش از 3 ميليون و 200 هزار اصله نهال حرا توسط صيادان استان هاي بوشهر وهرمزگان توليد، كاشت و نگهداري شد.
وي ادامه داد: براي تحقق امنيت غذايي، بازسازي ذخايربسيار حائز اهميت است و در اين راستا در حوزه شيلات و آبزي پروري نيز تلاش خواهيم كرد.
حسيني با اشاره به منويات مقام معظم رهبري تاكيد كرد: با همتي كه در دولت سيزدهم ديده مي شود، تحقق كاشت نهال توسط هر ايراني سه اصله، عملياتي خواهد شد و تاكنون نيز 300 ميلون نهال توليد و كاشته شده است و اميدواريم در دولت سيزدهم ، شاهدكاشت يك ميليارد درخت در كشور باشيم.
گفتني است روز گذشته معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران همزمان با 15 اسفند( روزدرختكاري ) به همراه وزير جهاد كشاورزي براي كاشت نمادين درخت در راستاي تحقق طرح ملي يك ميليارد درخت در حومه تهران حضور يافت.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب