امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6156 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۶:۳۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در نشست خبری مطرح شد؛

پرفورمنس تناهنگ دراعتراض به جنایات داعش اجرا می شود

خبرایران: پرفورمنس تناهنگ با عنوان دوئت بدن و پیانو در اعتراض به جنایات داعش یا همان دولت اسلامی عراق و شام در فضای باز تئاتر شهر به صورت رایگان اجرا می‌شود.
 پرفورمنس تناهنگ دراعتراض به جنایات داعش اجرا می شود

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری پرفورمنس تناهنگ (دوئت بدن و پیانو) عصر امروز یکشنبه ۳۰ شهریورماه ۹۳ در سالن مشاهیر تئاتر شهر با حضور هانیبال یوسف نوازنده پیانو، یاسر خاسب بازیگر پرفورمنس و شامیرام داوود پوریان مدیر انجمن بانوان آشوری و اصحاب رسانه برگزار شد.

در ابتدای این نشست، هانیبال یوسف نوازنده پیانو گفت: سال گذشته اولین اقدام را در بداهه نوازی گذاشتم و احساس کردم باید جایی رهاتر از چارچوب سالن‌ها اجرا کنم. بداهه نوازی را اولین بار با نقاشی انجام دادم و اکنون می‌خواهم هنرهای دیگر از جمله نمایش را نیز تجربه کنم.

وی افزود: در ابتدا قرار بود برای حمایت از بیماری‌های خاص، ویژه هنرمندان این پرفورمنس را انجام دهیم، اما بعد با آمدن جریان داعش و دیدن تصاویر دلخراش از جنایات ونسل کشی داعش احساس کردم، باید بعنوان انسان کاری بکنم و قدمی در این زمینه بردارم. ما در ادامه، برای حمایتهای مالی این گروه، از خانم داوود پوریان مدیر انجمن بانوان آشوری شامیرام دعوت بعمل آوردیم.این کار ما با گرایش پست مدرنیزم و تلفیق دو هنر نزدیک به هم انجام می‌پذیرد.

وی ادامه داد: این پرفورمنس با موسیقی فولک آغاز می‌شود و فضای شرق و روستاهای مشرق زمین را تداعی خواهد کرد. مدت زمان اجرا نیز بسته به شرایط خواهد بود. اما برای یک ساعت برنامه ریزی شده است و زیبایی این اتفاق در لحظه‌ای بودن آن است و ما نیز همچون تماشاگران به تماشا خواهیم نشست، بازخورد مردم و صداهای محیط نیز درآن تاثیر خواهد داشت.

هانیبال یوسف عنوان داشت: برعکس تفکر داعش که مرگ است ما حس زندگی و تولد را در کار داریم و دو کد عشق و تولد را در نقاطی با حس و حتی با نگاه به هم به مخاطب القاء می‌کنیم  و از همه منتقدین، متخصصین و هنرمندان دعوت می‌کنم اجرایمان را ببینند و آن را به صورت خصوصی و یا نشر و انعکاس در رسانه ها، درباره این اتفاق، ما را در جریان نقدها و نظرات خود قرار دهند. نیاز امروز هر هنرمند و هنری برای پیشرفت نقد درست از آن است و امیدوارم که منتقدان نیز با ما همکاری کنند.

 

 یاسر خاسب بازیگر پرفورمنس تناهنگ

 

یاسر خاسب بازیگر پرفورمنس تناهنگ در ادامه عنوان کرد: این پرفورمنس با دو هنر هم ‌خون و هم‌ ریشه اتفاق می‌افتد و ریتم کارهای من تند، پر انرژی و هیجان‌انگیز است و با موسیقی پیانو متضاد است؛ اما از این بداهه بودن اتفاق و هیجانی که در آن وجود دارد، خوشحالم. امیدوارم با توجه به هدفی که در نظر گرفته‌ایم، نتیجه‌ خوبی نیز در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: این بداهه نوازی موسیقی و حرکت بدون هیچگونه تمرین و در لحظه اتفاق می‌افتد و مردم با آن ارتباط برقرار می کنند و با توجه به دیدگاهی که در مورد داعش داریم وهماهنگی که بین ما دو نفر در زمان اجرا انجام می شود؛ به یک جمع بندی و طرح واحد می رسیم؛ نه به گونه‌ای که هر کس ساز خودش را بزند.من داعش را داعشق نوشتم و امیدوارم در پرفورمنس بتوانیم آن را اینگونه رقم بزنیم.

 

 داوود پوریان مدیر انجمن بانوان آشوری شامیرام

 

داوود پوریان مدیر انجمن بانوان آشوری شامیرام نیز گفت: این انجمن کارهای فرهنگی انجام می‌دهد و سعی داشتیم در کارهای هنری نیز فعالیت‌هایی داشته باشیم.

وی ادامه داد: حمایت از این پرفورمنس در درجه اول وظیفه هر انجمن فرهنگی بوده است و انجمن بانوان آشوری شامیرام همکاری با هانیبال یوسف را دوست دارد و نیز این پروژه هدف خوبی داشته و نشان دهنده انزجار ما از داعش است.

پرفورمنس تناهنگ، ۴ مهرماه ساعت ۱۷ در فضای باز روبروی تئاتر شهر بصورت رایگان این اجرا خواهد شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب