امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 61507 تاریخ انتشار: شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

جشنواره خرمالوی کن ، نمایش یک هویت اصیل و متمایز در منطقه ۵ است

خبرایران : پنجمین جشنواره خرمالو کن با حضور تقدیر از باغداران نمونه و تبریک روز پرستار و همراهی حجت الاسلام والمسلمین قانع امام جمعه کن ، قاسمی رِییس ستاد گردشگری شهرداری تهران، خانواده شهید بزرگوار غفوری، شهردار منطقه ۵ و جمعی از باغداران و اهالی کن برگزار شد.
جشنواره خرمالوی کن ، نمایش یک هویت اصیل و متمایز در منطقه ۵ است
به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵ ، احسان شریفی گفت:ما بهترین و مرغوبترین شاه توت و خرمالو را در کن داریم که باعث افتخار است و ویژگی مورد اشاره آن حفظ این باغ هاست که توسط باغبانان صورت گرفته است و  از بهترین درختان تنفسی شهر تهران درختان خرمالو است.
 
🔻او افزود:  بر اساس گزارش همکاران شهرسازی ، ۸۱۸ قطعه باغ در محله کن  وجود دارد ؛ ۱۲۰ هکتار باغ پیوسته و حدود ۱۰۵ هکتار باغ منفصل خرمالو . در حدود ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تن خرمالو که البته وابسته به میزان بارندگی محصول سالانه داریم جزو دستاورد های کن است که اتفاق خوبی در زمینه صادرات خرمالو است.
 
🔻شهردار منطقه ۵ با بیان اینکه این جشنواره به همت اهالی کن تشکیل شده اذعان داشت: از معتمدین و بزرگان کن و باغداران خوشنام  محله کن و امام جمعه کن تشکر می کنیم و امیدواریم که از این سه روز جشنواره با کمال آرامش بازدید شده و مردم لذت ببرند. 
 
🔻قاسمی رِییس ستاد گردشگری شهرداری تهران نیز با تشکر از همت منطقه ۵ به سبب برپایی این جشنواره گفت: به واسطه این جشنواره می توانیم یکی دیگر از محصولات خوب پاییزی را به شهروندان و اهالی معرفی و نشان دهیم . 
 
🔻او ادامه داد: موضوعات گردشگری بسیاری در منطقه ۵ وجود دارد از کوچه پس کوچه های کن گرفته تا بقای متبرکه و آداب و  رسوب در آن . 
 
🔻قاسمی اذعان داشت: همانطور که میدانید در شهر تهران موضوع گردشگری کوه بیشتر در مناطق یک یا دو تعریف پیدا می کند و با تاکید دکتر زاکانی در منطقه ۵ نیز محله کن، شهران و حصارک موضوع کوه پیمایی به صورت ویژه اهمیت دارد و هر روز دنبال ایده جدید در گردشگری تهران هستیم.
 
🔻او تصریح کرد: در آینده خیلی نزدیک شاهد افتتاح رود دره فرحزاد و باغ ایرانی گلاریس خواهیم بود  که به یکی از قطب های گردشگری شهر تهران تبدیل می شوند.
 
🔻در حاشیه این جشنواره، علاوه بر راه اندازی کاروان خرمالو از میدان صادقیه تا بوستان جوانمردان ، تعدادی از باغ داران نمونه نیز تقدیر شدند . همچنین غرفه هایی برای عرضه خرمالوی کن به صورت مستقیم و دیگر محصولات اهالی کن در محل برگزاری جشنواره برپا شده است و علاقمندان می توانند از امروز به مدت سه روز تا جمعه از این رویداد جذاب در بوستان جوانمردان _ پارکینگ لاله استفاده کنند.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب