امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6142 تاریخ انتشار: شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اهدای 4 هزار عنوان كتاب به كتابخانه تخصصی جنگ حوزه هنری

خبرایران:نصرت الله صمدزاده مدیر كتابخانه جنگ حوزه هنری با اعلام این خبر گفت: علیرضا فردوسی‌زاده نائینی معلم مدرسه جهان‌آرا تهران، 4 هزار عنوان كتاب موجود در كتابخانه شخصی خود را به كتابخانه جنگ حوزه هنری اهدا كرد.
اهدای 4 هزار عنوان كتاب به كتابخانه تخصصی جنگ حوزه هنری

به گزارش خبرایران به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری این كتاب‌ها مجموعه‌ ارزشمندی است كه فردوسی‌زاده نائینی معلم مدرسه جهان‌آرا در منطقه 3 آموزش و پرورش تهران، قریب به 15 سال با دقت و وسواس با هزینه شخصی خود گردآوری كرده است.

نصرت الله صمدزاده، مدیر كتابخانه جنگ حوزه هنری، با اشاره به این كه این كتاب ها می توانست به تنهایی یك كتابخانه تخصصی در موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را تامین كند، گفت: حدود نیمی از این كتاب‌ها به موضوعات مرتبط با انقلاب اسلامی 1357 و تاریخ معاصر به ویژه دوره پهلوی دوم اختصاص دارد كه بخش عمده آن از طرف این كتابخانه و به نمایندگی از آقای فردوسی‌زاده به «كتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر» حوزه هنری اهدا شده است.

وی درخصوص روند اهدای این كتاب ها گفت: قریب سه ماه است كه این كتاب‌ها در چند نوبت وارد كتابخانه شده‌اند و همكاران پر تلاش ما در یك كار نفس‌گیر و در كوتاه‌ترین زمان ممكن آن‌ها را فهرست نموده و دسته‌بندی كرده و برای آرشیو در كتابخانه و سایر مراكزی كه با این كتابخانه مرتبط هستند آماده ساخته‌اند.

وی اضافه كرد: از این 4000 عنوان، تعداد اندكی، قریب به 150 عنوان جزو منابعی است كه ما در كتابخانه نداشتیم. اما همین تعداد هم برای ما بسیار ارزشمند است، مضاف بر این كه تعداد زیادی از آثار قدیمی ما كه به شكل تك نسخه‌ای در كتابخانه موجود بودند، دو نسخه‌ای شده‌اند، و از این جهت خیال ما بابت خدمات رسانی آثار نایاب آسوده‌تر شده است.

صمدزاده به 2 هزار و 600 شماره از نشریاتی كه به این كتابخانه اهدا شده است اشاره كرد و گفت: در كنار كتاب های اهدا شده مجلات نایابی قرار دارد كه آقای فردوسی‌زاده به این كتابخانه اهدا نموده است. این نشریات بیش از 2600 شماره هستند، كه از آن میان نیز حدود 300 شماره مورد نیاز كتابخانه بوده و مابقی برای استفاده سایر كتابخانه‌های مرتبط آماده شده است.

وی اضافه كرد: آقای فردوسی‌زاده اشتیاق ویژه‌ای به گردآوری آثار تصویری انقلاب و جنگ و مجموعه عكس‌ها داشتند؛ ایشان همه این آثار را هم به كتابخانه اهدا كرده‌اند یعنی قریب به 300 جلد كتاب مصور و نفیس كه مجموعه ارزشمندی را تشكیل می‌دهند.

مدیر كتابخانه جنگ حوزه هنری با تاكید بر این كه اهدای كتاب به این كتابخانه بی‌سابقه نبوده اضافه كرد: در سال‌های پیش هم موارد اهدایی از این دست داشته‌ایم. اما مجموعه آقای فردوسی‌زاده دارای ارزش ویژه‌ای است بدین جهت كه منابع نایاب در موضوع دفاع مقدس، انقلاب و تاریخ معاصر در میان آن‌ها فراوان است، امیدوارم این سنت حسنه توسط دیگر علاقه‌مندان، كه چنین منابع ارزشمندی در اختیار دارند، ادامه پیدا كند.

وی با پیشنهاد این كه مسئولان آموزش و پرورش از كار ایشان قدردانی شایسته‌ای انجام دهند، گفت: ما در اینجا تلاش می‌كنیم تقدیر شایسته‌ای از ایشان به عمل آوریم، با این حال از مسئولان آموزش و پرورش درخواست می‌كنیم كه از كار ایشان قدردانی شایسته‌ای صورت گیرد. سال ها طول می‌كشد تا یك كتابخانه بتواند چنین كتاب‌هایی تامین كند و این كار هم به لحاظ زمان، صرف نیروی كارشناسی و هم به لحاظ خود منابع اهدایی كار كتابخانه‌ها را بسیار جلو می‌اندازد و سرعت می‌بخشد.

كتابخانه تخصصی جنگ حوزه هنری در طبقه سوم ساختمان مركزی حوزه واقع در تقاطع خیابان سمیه و حافظ قرار دارد. شماره 30008807 سامانه ارتباط پیامكی این كتابخانه با مخاطبان خود است.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب