امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6139 تاریخ انتشار: شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

بازسازی سيستم الكترو مكانيكي آنتن رادار فرودگاه مهرآباد / برگزاری مانور واکنش سریع ارگان‌های امدادی در بوشهر / فرودگاه کرمان در آستانه تمدید گواهینامه ایزو 9001

خبرایران: مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد گفت: سیستم راداری این فرودگاه توسط متخصصان الكترونيك تعمیر، بازسازی و در نهایت راه‌اندازی شد.
بازسازی سيستم الكترو مكانيكي آنتن رادار فرودگاه مهرآباد / برگزاری مانور واکنش سریع ارگان‌های امدادی در بوشهر /  فرودگاه کرمان در آستانه تمدید گواهینامه ایزو 9001

به‌گزارش خبرایران به نقل از روابط‌عمومی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد؛ علی رستمی ضمن اعلام این خبر رفع عيب و بازسازي سیستم الکترو مکانیکی آنتن رادار فرودگاه را امري مهم در تأمين و افزايش امنيت پروازي دانست.

مديركل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد افزود: عمليات بازسازی توسط كارشناسان عملياتي و متخصصان داخلي با وجود تحريم‌هاي موجود صورت گرفته است که این امر می‌تواند خودکفایی دیگری را در صنعت هوایی کشور رقم بزند

وی افزود: اهميت سرويس‌هاي نظارت راداري در امنيت، مديريت و كنترل ترافيك پروازي و همچنین ارائه سرويس نظارت راداري امن، بي‌وقفه و استاندارد همواره مورد توجه كارشناسان عملياتي فرودگاه مهرآباد بوده است.

رستمی ادامه داد: كارشناسان عمليات هوانوردي فرودگاه مهرآباد ضمن نظارت و كنترل مستمر بر عملكرد سيستم رادار متوجه نقص در عملكرد اين سيستم شدند كه با تعميرات و بازسازي بخش‌هاي مختلف آن از جمله شلنگ‌هاي فشار قوي و فشار ضعيف و سيم‌كشي سيستم كنترلي موتورها و نصب تمامي قطعات با وجود حساسيت بالاي كار، پس از سپري شدن مدت زمان تست كاركرد رادار، سيستم 22 شهريور ماه به صورت نرمال جهت ارائه سرويس راداري تحويل اداره مراقبت پرواز داده شد و در مدار عملياتي قرار گرفت.

 

**مانور واکنش سریع ارگان‌های امدادی در بوشهر برگزار شد

مانور مقابله با سوانح و حوادث غیرمترقبه از طرف یگان ویژه پاسداران ناجا با حضور ارگان‌ها و شرکت‌های هوایی مستقر در فرودگاه بوشهر برگزار شد.

عباس محمدی مدیر کل فرودگاه‌های استان بوشهر در گفتگو با پرتال خبری شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به برگزاری مانور نیروهای واکنش سریع در فرودگاه بوشهر، گفت: این مانور 24 شهریور ماه به‌منظور ارتقاء توان عملیاتی و قدرت نیروهای واکنش سریع؛ مانور مقابله با سوانح و حوادث غیرمترقبه از طرف یگان ویژه پاسداران ناجا با حضور ارگان‌ها و شرکت‌های هوایی مستقر در فرودگاه بوشهر برگزار شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در این مانور یک روزه آمادگی نیروهای واکنش سریع یگان ویژه پاسداران ناجا در برخورد با شرایط بحرانی مورد بررسی و آزمایش قرار گرفت، اظهار داشت: تاکنون بیشتر مانورها در خصوص اطفاء حریق در فرودگاه‌ها بوده است که ما در این مانور سعی کردیم بحران زلزله و یا سیلی که در یک منطقه رخ می‌دهد را شبیه‌سازی و نیروی انتظامی، سپاه، اورژانس و هلال‌احمر را برای ارسال به مناطق فوق، آماده کنیم.

محمدی در این باره اضافه کرد: برای این منظور کارگروه تخصصی را تشکیل داده و ارگان‌هایی که به نحوی با حادثه‌دیدگان در ارتباط هستند را در قالب مانور واکنش سریع آماده‌سازی می‌کنیم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر اظهار داشت: این مانور در مقیاس محدود برگزار می‌شود به‌طوری‌که تنها تعداد محدودی ارگان در آن حضور دارند.

وی عنوان کرد: طی تفاهم‌نامه‌یی که با ارگان‌های سطح شهر نیز منعقد خواهیم کرد، نیروهای فوق در زمان بروز حادثه، سوار بر موتور بدون هیچ مانعی وارد فرودگاه شده و سپس در ایرساید فرودگاه قرار گرفته و با همان موتور‌های روشن سوار بر هواپیما به مناطق حادثه دیده اعزام می‌شوند.

وی تصریح کرد: در این مانور ارگان‌ها به صورت مشارکتی با نیروهای امدادی سطح شهر همکاری خواهند داشت و خدمات مورد نیاز به محل حادثه دیده ارائه خواهد شد.

وی یادآور شد؛ مانور با مقیاس محدود امسال در فرودگاه بوشهر برگزار شد.

 

**فرودگاه کرمان در آستانه تمدید گواهینامه ایزو 9001

با پایان یافتن موفقیت‌آمیز ممیزی سالانه، فرودگاه کرمان در آستانه تمدید گواهینانه ایزو 9001 قرار گرفته است.

محمد نخعی مدیرکل فرودگاه‌های استان، ضمن تاکید بر اهمیت استانداردسازی و بسترسازی مناسب برای هدفمند کردن و حذف عدم انطباق های موثر بر کار هوانوردی و فرودگاهی اظهار داشت: در این راستا حدود 320 مورد عینی و موثر بر عملکرد یافته و رفع شده و امروز در حالی ممیزی سال دوم را پشت سر گذاشتیم که بسیاری از اهداف طبق برنامه عملی شده است.

وی همچنین با اشاره به وجود برخی موارد عدم انطباق گفت: وجود عدم انطباق در روند ممیزی، بر انجام بررسی‌های بیشتر و رفع این موارد تاکید می‌کند که این کار مطابق با برنامه تدوین شده، در حال اجراست.

همچنین کاظمی، نماینده شرکت اروپایی مجری طرح استانداردسازی، از وجود نقاط قوت و انطباق و همچنین عدم انطباق با درجه کم (minor) خبر داد و خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون فعالیت‌های مناسبی در این حوزه صورت گرفته که کاملا محسوس است. به عنوان مثال، تعریف اقدام پیشگیرانه در واحد امور حقوقی، یکی از موارد حائز اهیمت و قابل قدردانی است.

وی در ادامه از وجود مواردی به عنوان عدم انطباق نام برد و گفت: وجود عدم انطباق دلیلی بر کوتاهی نیست، بلکه مواردی است که باید گزارش و رفع شوند.

وی افزود: اکنون 14 روز زمان باقی است تا اقدامات اصلاحی ریشه‌یی برای حذف موارد عدم انطباق صورت گیرد تا متعاقب بازنگری‌های انجام شده، گواهینامه ایزوی فرودگاه کرمان صادر شود.

گفتنی است؛ کاظمی و قره‌بیگلو؛ ممیزان شرکت مجری و ابوسعیدی؛ کارشناس ارشد و نماینده اداره‌کل دفتر استانداردهای فرودگاهی تیم‌های ممیزی کننده اداره‌کل محسوب می‌شوند

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب