امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 61202 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۶:۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نشست خبری «گروه خودروسازی بهمن» در هجدهمین نمایشگاه بین المللی مدیریت جامع شهری

خبرایران: نشست خبری «گروه خودروسازی بهمن»درحاشیه هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل، عمران وخدمات شهری شهرهوشمند، مدیریت جامع شهری، ماشین آلات وصنایع وابسته عصر امروز پنجشنبه 28 مهرماه 1401 برگزار شد.
نشست خبری «گروه خودروسازی بهمن» در هجدهمین نمایشگاه بین المللی مدیریت جامع شهری

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «گروه خودروسازی بهمن»درحاشیه هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل، عمران وخدمات شهری شهرهوشمند، مدیریت جامع شهری، ماشین آلات وصنایع وابسته عصر امروز پنجشنبه 28 مهرماه 1401 با حضور«بیوک علیمرادلو» مدیرعامل گروه خودروسازی بهمن، «حسین خضری» مدیرعامل بهمن دیزل، جلیل هاشمی مدیر شرکت اسنا، «بهزاد حق بر» مدیرعامل شرکت سیبا موتور، «آرمان موسوی» مدیرعامل ایران دوچرخ، «مجتبی نظری» مدیر ارتباطات مدیران گروه خوروسازی بهمن، «عزت الله اکبری تالارپشتی» نماینده مردم شهرری، شمیرانات و اسلامشهر و رئیس کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و اصحاب رسانه در غرفه گروه خوروسازی بهمن در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب برگزار و در این نشست خبری بیوک علیمرادلو مدیرعامل گروه خودروسازی بهمن اظهارداشت:  جدیدترین تولیدات ما مینی ون ۸ به علاوه یک نفره(۸+۱) است. این ون ها برای جابجایی مسافران شهری بسیار مناسب است. مینی ون در واقع یک تاکسی بزرگ است.

 

علیمرادلو: بهمن دیزل نیز تولیدات فورس را با قدرت تولید می کند

مدیرعامل گروه خودروسازی بهمن تصریح کرد: ون ها وسیله مناسبی برای حمل و نقل مسافران نبوده و به جای آن باید وسیله حمل و نقلی برای تردد مسافران مورد استفاده قرار بگیرد که مسافر بتواند در آن بایستد و سازمان های متولی حمل و نقل عمومی به ما نمی گویند چه می خواهند. در رابطه با میتی ون نیز با تاکسی رانی مذاکره کرده و قراردادی با آنها منعقد کردیم. اکنون در دست تولید است.

علیمرادلو افزود: در رابطه با حمل مسافر نیز، گروه خودروسازی اسنا در حال حاضر در حال تولید اتوبوس بوده و محصولات جدیدی را در دست تولید دارد. به عنوان مثال پروژه اتوبوس ۱۸ متری از جمله محصولات در حال تولید اسنا است.

وی ادامه داد: بهمن دیزل نیز تولیدات فورس را با قدرت تولید می کند و امسال وارد بازار شده است. هر خودرویی مشکلی داشته باشد و وارد سیستم تعمیراتی شود بلافاصله در سطوح اجرایی متوجه مشکل شده ودر رفع آن می کوشند. از جمله محصولات ما کامیونت ۶ تن تک کابین، ۶ تن یک و نیم کابین و ۸ تن یک و نیم کابین است. بدنه فورس نیز تولید داخلی است. کامیون امپاور نیز در حال تولید است با سیستم ای دی آر.

مدیرعامل گروه خودروسازی بهمن ابرازداشت: تصورنمی کردیم امپاور تا این حد تقاضا داشته باشد. تاییدیه استاندارد و پلیس را نیز برای آن اخذ کرده ایم. میزان درخواست برای این کامیون بیش از میزان تولید است. محصولات فورس ۸ تن و کامیون ۱۸ تن نیز در دست تولید است. تولیدات وانت به قزوین منتقل شده است.

وی تاکید کرد: تولید پیکاپ نیز به بهمن دیزل منتقل شده و در این شرکت تولید می شوند. تولید شاسی ساز نیز در حال انجام است و این شرکت ظرفیت بسیارخوبی برای تولید اتوبوسهای شهری دارد؛ اما دولت از آن استقبال نمی کند.

مدیرعامل گروه خودروسازی بهمن عنوان داشت : سه شنبه این هفته با نمایندگان مجلس جلسه ای داشتیم و در رابطه با خرید اتوبوس های شهری از خودروسازهای داخلی صحبت کردیم. همچنین به نمایندگان در رابطه با چند هزار کامیونی که در پارکینگ خودروسازی خاک می خورند، گفتیم.

وی خاطرنشان کرد: اوایل ۱۴۰۰ ما حدود ۲ هزار نفر نیروی انسانی داشتیم و اکنون ۶ هزار و ۵۰۰ نفر نیروی انسانی داریم. میانگین سنی کارکنان جدید ما در قزوین ۲۲ سال است و همه جوان هستند.

علیمرادلو در پایان سخنان خود گفت: دو قرارداد بلند مدت دوساله برای تولید اتوبوس های شهری داریم. یکی از آنها برای تولید صد دستگاه اتوبوس است. با مشهد نیز قرارداد تولید ۲۰۰ دستگاه را منعقد کرده ایم. اما شهرداری تهران اوایل شهریور ماه به ما گفت ۳۰۰ دستگاه اتوبوس شهری برای مهرماه می خواهیم. در صورتی که تولید این میزان اتوبوس حداقل یک سال زمان می خواهد و شهرداری ها باید سیستم حمل و نقل شهری را به بخش خصوصی واگذار کند.

 

 هاشمی : مشتری شرکت اسنا شهرداری ها یا سازمان شهرداری و بهیاری وزارت کشور است

جلیل هاشمی، مدیر شرکت اسنا نیز در ادامه این نشست خبری اظهارداشت: اسنا در سال های گذشته فعال بوده اما اکنون فعالیت این شرکت بسیار افزایش یافته است. تولیدات اتوبوس از جمله فعالیت های این شرکت است. اتوبوس های شهری با رنگ های مختلف در انواع بی آر تی، آکاردئونی و دیگر مدل ها در حال تولید است. اتوبوس هایی با قابلیت حمل و نقل ۱۸۰ مسافر از دیگر تولیدات این شرکت است.

هاشمی تصریح کرد: مشتری ما شهرداری ها یا سازمان شهرداری و بهیاری وزارت کشور است. البته اتوبوس کالایی است که اول باید خریداری شده و سپس تولید شود. آقای چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در این نمایشگاه به بازدید ازغرفه ما آمد و گفت چرا در تولید اتوبوس عقب هستید؟! از زمانی که این تیم شهرداری و شورای شهر برروی کار آمده، بارها به آنها نامه نوشتیم و برای تولید اتوبوس های شهری اعلام آمادگی کردیم.

 

حق بر: آمار تولیدات شرکت سیبا موتوردر۶ ماه نخست امسال برابر با میزان تولید در سال گذشته بود

بهزاد حق بر، مدیرعامل شرکت سیبا موتورنیز در ادامه این نشست خبری اظهارداشت: در ۶ ماه نخست امسال، آمار تولیداتمان برابر با میزان تولید در سال گذشته بود. برنامه ما مبنی بر آن است که امسال آما را به ۲٫۵ برابر سال گذشته برسانیم.

 

موسوی : ایران دوچرخ اولین تولید کننده موتورهای برقی در سه مدل مختلف است

 

آرمان موسوی، مدیرعامل ایران دوچرخ نیز در ادامه این نشست خبری اظهارداشت: نیروی انسانی ما در سال جاری ۳ برابر شده است. ما اولین تولید کننده موتورهای برقی در سه مدل مختلف هستیم.

وی افزود: فروشگاهی جدید در خیابان جنت آباد تهران افتتاح کرده ایم. تعمیرگاه ها نیز در حال گسترش هستند. با اینهمه مشکلاتی همچنان وجود دارد. قیمت گواهی اسقاط در سال گذشته ۳ میلیون تومان بود و امسال به ۱۸ میلیون تومان رسیده است.

 

خضری : مشکل خواب خودروها در پارکینگ خودروسازی بهمن، هنوز حل نشده است

حسین خضری، مدیرعامل بهمن دیزل نیز در ادامه این نشست خبری اظهارداشت: مجوز حمل کالای خطرناک را کسب کرده ایم. مجور راهبر و شماره گذاری نیز کسب شده است. محصول وانت کاپرا در بهمن خودرو صورت می گیرد و ما آن را مونتاژ می کنیم.

وی افزود: سه مدل محصول فورس شامل ۶ تن، ۶ تن خوابدار و ۸ تن و نیم نیز در حال تولید است. حجم پروژه ها بسیار زیاد است و زیرساخت نیز با هدف افزایش ظرفیت تولید در حال تکمیل است. فورس ۱۲ تن، کامیون باری ۱۸ تن و ۱۵ تن از جمله تولیدات جدید است.

مدیرعامل بهمن دیزل، بیان داشت: اکنون ما ۱۸۳۰ نفر نیروی انسانی داریم در صورتی که فروردین ۱۴۰۰ تنها ۶۲۸ نفر نیرو داشتیم و از مشکلات گروه خودروسازی بهمن این است که گواهی اسقاط خودرو صادر نشده و این مشکل هنوز وجود دارد.

وی در پایان سخنان خود گفت: مشکل خواب خودروها در پارکینگ خودروسازی بهمن، هنوز حل نشده است.

 

تالارپشتی : وزارت راه و شهرسازی با خودروسازی های داخلی همکاری نمی کند

عزت الله اکبری تالارپشتی، نماینده مردم شهرری، شمیرانات و اسلامشهر و رئیس کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیزدر ادامه این نشست خبری اظهارداشت: وزارت راه و شهرسازی با خودروسازی های داخلی همکاری نمی کند. هر بار می گویند ۸۰ هزار تا ۱۲۰ هزار اتوبوس شهری نیاز دارند؛ اما اقدامی عملی برای آن انجام نمی دهند.

نماینده مردم ری، تهران و شمیرانات افزود: گروه خودروسازی بهمن بسیار خوب فعالیت می کند. چابک و به روز است. دولت باید مصرف کننده باشد و از خودروسازی ها حمایت کند. اقدام مهم در این زمینه عقد قرارداد تضمینی خرید بلند مدت اتوبوس های شهری از خودروسازی هاست. این قراردادها باید ۸ تا ده ساله باشند. به جای آن دولت اتوبوس دست دوم وارد می کند.

وی در پایان سخنان خود گفت: باید اتوبوس های شهری از خودروسازان مانند گروه خودروسازی بهمن خریداری شود؛ اما به جای آن اتوبوس های دست دوم از خارج از کشور وارد می شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب