امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6115 تاریخ انتشار: شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

شرایط ایده آل موسسه اعتباری کوثر برای استانهای مستعد سرمایه گذاری

خبرایران : مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بانکها نباید بنگاه داری کنند، گفت: ما با توجه به این بیانات تلاش کردیم تا شرایطی ایده آل برای استانهای مستعد سرمایه گذاری ایجاد کنیم.
شرایط ایده آل موسسه اعتباری کوثر برای استانهای مستعد سرمایه گذاری

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی موسسه اعتباری کوثر ؛  دکتر رضایی در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل مؤسسه اعتباری کوثر همدان گفت : اولین شعبه این مؤسسه مرداد ماه 90 تأسیس شد و هم اکنون تعداد شعب کشور به 350 شعبه افزایش یافته است.

دکتر رضایی به ویژگی های شاخص این مؤسسه اشاره کرد و افزود: مؤسسه کوثر اولین موسسه ای بود که در سریع ترین زمان و در طول دو سال مجوز فعالیت از بانک مرکزی دریافت کرد و در حال حاضر نیز عضو شبکه شتاب و سیستم ساتنا و پایا و همچنین مجوز صدور چک بین بانکی را دریافت کرده ایم .

وی در ادامه  با بیان اینکه 48 درصد از نقدینگی در استان  همدان در بخش خدمات، 28 درصد در بخش صنعت و 24 درصد در بخش کشاورزی است، اظهار داشت: باید نقدینگی در بخش خدمات را به دیگر بخش ها انتقال دهیم و با توجه وجود ظرفیت های قابل توجه صنعتی و گردشگری در استان همدان به سمت بانکداری خرد برویم.

مدیرعامل مؤسسه اعتباری کوثر با بیان اینکه حجم نقدینگی در استان همدان کمتر از یک درصد است، خاطرنشان کرد:  حجم نقدینگی در همدان با وجود۴۶۷ شعبه بانکی، پنج هزارمیلیارد ریال است و باید افزایش پیدا کند.

وی همچنین تصریح کرد: رونق اقتصادی در کنار نقدینگی نیست و صرف خدمات می شود لذا باید تلاش ها جهت افزایش حجم نقدینگی بیشتر شود تا بتوانیم شاهد گشایش در رونق فعالیتهای اقتصادی در استان همدان باشیم.

نایب رئیس هیئت مدیره موسسه اعتباری کوثر در ادامه یادآور شد: ما بخش خصوصی فعال و قوی نداریم اما در صورت توان سنجی بخش خصوصی آمادگی داریم با ارائه تسهیلات در اجرای طرح های بزرگ سهیم شویم که در این زمینه مؤسسه اعتباری کوثر ضمن انعقاد قرارداد با ستاد عتبات عالیات، شماره حساب ۱۱۰۱۱۰  را ایجاد کرده است.

ایشان با بیان اینکه هدف این مؤسسه خدمت رسانی به عموم مردم است، یادآور شد: مؤسسه اعتباری کوثر سالیانه ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت می کند و از ویژگی های این موسسه پرداخت وام قرض الحسنه بدون کارمزد است که  در موسسه اعتباری کوثر وام پنج میلیون تومانی قرض الحسنه بدون کارمزد به مشتریان پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت مؤسسه اعتباری کوثر تا سال گذشته به صورت منطقه ایی بود، خاطرنشان کرد: با توجه به گسترش فعالیت ها، مدیریت منطقه ای در سال گذشته به مدیریت استانی تغییر یافت که انتظار ما از مدیران استانها گسترش ضریب نفوذ و افزایش تعامل با ارکان نفوذ در استان،  مشتریان و دیگر بانکها است.

 دکتر رضایی با بیان اینکه استان همدان ظرفیت خوبی برای گسترش شعب و فعالیت‌های موسسه اعتباری کوثر دارد، ابراز داشت: در استان همدان 4 شعبه که مجوز دریافت کرده اند درحال راه‌اندازی هستند و شهرستان‌های ملایر و نهاوند هم در دستور کار قرار دارند.

در ادامه امیر خجسته نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی که از میهمانان ویژه این مراسم بود با بیان اینکه مؤسه کوثر اولین مؤسسه اعتباری کشور است که مجوز فعالیت دریافت کرده، خاطرنشان کرد: این مؤسسه فعالیت خوبی در استانها داشته و از این پس نیز تلاش مأسسه باید افزایش سرمایه و نقدینگی باشد.  

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان همدان در جذب نقدینگی و سرمایه گذاری در سالهای اخیر مظلوم واقع شده بود، اظهار داشت: خوشبختانه مقدمات جذب سرمایه گذار در همدان فراهم شده و پروژه های بزرگی در بخش های مختلف در حال شکل گیری است.

خجسته ابراز امیدواری کرد که مؤسسه اعتباری کوثر بتواند با جذب سرمایه، به عنوان مؤسسه ای نمونه در کشور بدرخشد و در ادامه از مدیرعامل مؤسسه اعتباری کوثر خواست تا شعب این مؤسسه در استان همدان و در شهرستانها جهت خدمات رسانی بهتر افزایش پیدا کند.

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اهمیت و نقش مردم در دفاع مقدس، گفت: مردم ایران برای اولین بار در طول 100 سال گذشته کشور، مقابل کفر جهانی ایستادند و مقاومت آنها یادآور شجاعت هایی اسست که باید امروز این رشادت ها را تداعی کنیم.

محمد محققی مدیریت شعب استان همدان مؤسسه اعتباری کوثر نیز گفت: با  توجه به داشتن تجربه بانکداری اسلامی و تعامل با دستگاه های دولتی و دیگر بانکها مؤسسه را در همدان ارتقاء خواهیم داد و به جایگاه اصلی خود خواهیم رساند.

در این نشست از خدمات و تلاش های داوود امامی مدیرعامل سابق مؤسسه اعتباری کوثر همدان تقدیر به عمل آمد و محمد محققی به عنوان مدیرعامل جدید معرفی شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب