امروز: سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/30]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 61010 تاریخ انتشار: شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۴:۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

به میزبانی منطقه9 در میدان آزادی؛ نخستین سوگواره آیینی شهر تهران افتتاح شد

خبرایران : آیین افتتاحیه نخستین سوگواره آیینی شهر تهران با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با همراهی شهردار منطقه9 و مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران و مدیران شهری در میدان آزادی برگزار شد.
به میزبانی منطقه9 در میدان آزادی؛ نخستین سوگواره آیینی شهر تهران افتتاح شد

 به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه9؛ سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: با توجه به ایام ماه محرم و اجرای برنامه های فرهنگی درغرب پایتخت، ویژه برنامه "محرم شهر" به میزبانی شهرداری منطقه9 در میدان آزادی افتتاح شد.

وی با اشاره به برنامه های اجرایی مذکور در میدان آزادی افزود: ویژه برنامه"محرم شهر" شامل گذر بین الحرمین، سفینه النجات، حسینیه کودک، نمایشگاه فروش محصولات فرهنگی می باشد که اجراهای برنامه های آیینی ویژه ایام ماه محرم و صفر نیز در آن مدنظر است.

شهردار منطقه9 عنوان کرد: در ابتدای این مراسم، گروه‌های سرود به اجرای برنامه پرداختند و تعدادی از هنرمندان به دمامه‌زنی و اجرای نمایش آیینی عاشورایی پرداختند. شعرخوانی و مداحی اهل بیت از دیگر برنامه‌های فرهنگی هنری این مراسم افتتاحیه بود.

وی بیان کرد: همچنین حسینیه‌های کودک و نوجوان در دو بخش مجزا برنامه‌های فرهنگی هنری خود را آغاز کرد که در آن برنامه‌هایی نظیر؛ کارگاه نقاشی و قصه‌گویی عاشورایی تدارک دیده شده است.

مرتضوی در ادامه اظهار داشت: همزمان با افتتاحیه سوگواری آیینی"محرم شهر" کشتی "سفینه النجاه حسینی" با مساحت 500 متر مربع که یکی از استیج‌های اصلی این ویژه برنامه در میدان آزادی است، با اجرای برنامه‌هایی نظیر؛ حسینیه نوجوان، نقالی‌خوانی، اجرای نمایش تئاتر خیابانی، مداحی ذاکران اهل بیت، رونمایی شد.

این مقام ارشد شهری در منطقه9 توضیح داد: راه‌اندازی موکب خدمات اجتماعی به ویژه غرفه ارائه خدمات گذرنامه‌ای به زائران پیاده‌روی اربعین از جمله خدماتی است که با حضور پلیس گذرنامه در میدان آزادی، خدمات صدور و تمدید گذرنامه جهت سفر اربعین را انجام می دهد. ضمن آنکه در این موکب خدماتی نظیر؛ پویش‌ آزادی زندانیان، نذر آب، جهیزیه نوعروسان به شهروندان ارائه می‌شود.

شهردار منطقه9 با اشاره به اجرای پویش «مرحم زائر» که از جمله ویژه برنامه های "محرم شهر" می باشد، یادآور شد: در پویش مذکور که توسط هلال احمر در میدان آزادی برگزار می‌شود، شهروندان می‌توانند داروهای مازاد خود را به زائران راهپیمایی اربعین اهدا کنند.

لازم به ذکر است براساس این گزارش رویداد آیینی «محرم شهر» به همت اداره کل فرهنگی شهرداری تهران و شهرداری منطقه9 تا 31 مردادماه در میدان آزادی، پذیرای عموم شهروندان خواهد بود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب