امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 60946 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱:۲۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

تأمین مالی ۵ هزار میلیارد ریالی بانک پارسیان در آبرسانی به خوزستان

خبرایران : طرح ابر پروژه آبرسانی غدیر به منظور تامین آب شرب قریب به ۴.۷ میلیون نفر از جمعیت استان خوزستان، با مشارکت بانک پارسیان و به‌دست توانای متخصصین، مهندسان و کارگران به‌صورت جهادی در مدت ۱۰ ماه به بهره‌برداری رسید.
تأمین مالی ۵ هزار میلیارد ریالی بانک پارسیان در آبرسانی به خوزستان

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی بانک پارسیان، با مشارکت این بانک، اجرای طرح آبرسانی غدیر که طی سال‌ها پیش در خوزستان آغاز شد، سرعت گرفت و به عنوان بزرگترین طرح آبرسانی خاورمیانه، سرانجام روزجمعه یازدهم شهریورماه با حضور سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور، وزیر نیرو و مسئولان استان خوزستان به بهره‌برداری رسید.

با اجرای طرح آبرسانی غدیر، آب ۲۶ شهر و یک هزار و ۶۰۰ روستای خوزستان، به لحاظ کمی ۱۰۰ درصدی و به لحاظ کیفی ۵۰ درصد تامین می‌شود.

رضا بشارتی‌زاده، مدیرعامل گروه صنایع فولاد صبح پارسیان ومجری تامین کننده لوله‌های فولادی این طرح، طرح آبرسانی غدیر را یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های آبرسانی در کشور و گام بلندی در جهت تحقق خواسته مقام معظم رهبری مبنی بر رفع محرومیت از چهره خوزستان برشمرد.

وی تصریح کرد: برای تکمیل این طرح بیش از ۱۲۰ کیلومتر لوله فولادی باکیفیت با تعداد شاخه‌های ۱۰، ۱۴۰ تأمین و حدود پنج هزار میلیارد ریال نیز از سوی بانک پارسیان سرمایه‌گذاری شد.

بشارتی‌زاده افزود: طرح غدیر نیاز شهر‌های اهواز، آبادان، خرمشهر، شادگان، سوسنگرد، حمیدیه، رفیع، بستان و ۱۶۰۰ روستا، را از آب شرب باکیفیت تأمین می‌کند.

گفتنی است؛ گسترش عدالت در اقصی نقاط استان، پایداری اجتماعی و توسعه زیرساختی کشور؛ ارتقای رفاه و کیفیت زندگی ساکنان روستا‌های هدف، پیشگیری از مهاجرت و ایجادمحیط پایدار؛ شکوفایی اقتصادی منطقه و رونق تولید، شکوفایی استعداد‌ها و امکان بهره‌گیری از ظرفیت‌های خاص و ویژه هر یک از مناطق کشور از جمله آثار اجتماعی و اقتصادی و دستاورد‌های این طرح است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب