امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 60865 تاریخ انتشار: دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۲:۳۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

ناصر فخاری درنشست خبری اعلام کرد؛

برخی سه میلیون یورو ارز ترجیحی برای واردات دام دریافت کرده و هیچ وارداتی انجام ندادند/ سازمان اقتصادی کوثر باید برای جامعه ایثارگران باشد

خبرایران : مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر گفت: در گذشته سازمان اقتصادی کوثر برای عده ای ویژه خوار و تریبون دار بود در حالی که باید جامعه ایثارگران از آن برخوردارمی شد. منافع سازمان اقتصادی کوثر برای همه است و جامعه ایثارگران در اولویت هستند، در مدیریت گذشته این سازمان را به سمت و سویی می بردند که منافع جامعه ایثارگری ایفاد نمی شد.
برخی سه میلیون یورو ارز ترجیحی برای واردات دام دریافت کرده و هیچ وارداتی انجام ندادند/ سازمان اقتصادی کوثر باید برای جامعه ایثارگران باشد

به گزارش خبرایران، نشست خبری «سازمان اقتصادی کوثر» صبح امروز دوشنبه 7 شهریورماه 1401 با حضور« ناصر فخاری» مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر و اصحاب رسانه برگزار ودر این نشست خبری « ناصر فخاری» مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر درخصوص عملکرد سازمان اقتصادی کوثر در طی یک سال گذشت اظهارداشت : سازمان اقتصادی کوثر بازوی اقتصادی بنیاد شهید و امور ایثارگران است. دارایی ها و فعالیت این سازمان در جهت بهره وری حداکثری و تامین نیاز جامعه با اولویت خانواده های شهدا وایثارگران است.
فخاری تصریح کرد: نیازی های مالی بنیاد شهید و پرداخت های که به جامعه هدف خود انجام می دهد بسیار فراتر از منابع موجود در سازمان اقتصادی کوثر ست.  در حال حاضر حدود 60 هزار میلیارد تومان بودجه در مجلس مخترم تصویب شده برای بنیاد شهید است وعلاوه  بربودجه تخصیص یافته از سوی مجلس تامین منابع بیش از 3 هزار و 500 میلیارد تومانی نیز امسال بر عهده سازمان اقتصادی کوثر قرار گرفته است که این منابع برای رفع نیازهای ایتارگران و خانواده معظم شهدا حوزه های توانبخشی و درمانی این بخش تخصیص یافته است.
وی عنوان داشت: با توجه به اینکه نسبت به سال گذشته تامین منابع از سوی این سازمان برای بیاد شهید بیش از 10 برابر افزایش یافته است برای تامین این مایع نیاز به برنامه ریزی دقیق خواهد بود و بازاده دارایی ها به بیش از 15 خواهد رسید در حالی که بازدهی سرمایه این سازمان به دلیل وجود دارایی های غیر مولد حدود 3 درصد بوده است.
مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر افزود : در گذشته این ریل جابه جا شده بود، در گذشته سازمان اقتصادی کوثر برای عده ای ویژه خوار و تریبون دار بود در حالی که باید جامعه ایثارگران از آن برخوردارمی شد. منافع سازمان اقتصادی کوثر برای همه است و جامعه ایثارگران در اولویت هستند، در مدیریت گذشته این سازمان را به سمت و سویی می بردند که منافع جامعه ایثارگری ایفاد نمی شد، مثلا معدن را با دامداری عوض می کردند.
وی با بیان اینکه عملکرد این سازمان در این دولت متحول شده است، ادامه داد: یکی از شرکت ها سال گذشته 38 هزار میلیارد تومان سود آوری داشته اما با توجه به خود صنعت این درآمدها اکنون چندین برابر شده است.
فخاریان افزود: شرکتی که سال گذشته 70 هزار میلیارد تومان بیشتر نتوانسته دانه روغنی خریدار کند اکنون با وجود حذف ارز 4200 تومانی،  یک هزار میلیارد تومان خریداری کرده است و در گذشته برخی مدیران علاقه مند هستند که در اقلیم خودشان صنایع ایجاد کنند که اکنون اگر تکمیل شوند خسارت بیش از حدی برای سازمان وارد خواهد شد یا اگر تکمیل نکنیم نارضایتی ایجاد خواهد شد.
فخاریان با بیان این که اقتصاد رهنما رویکرد جدید این سازمان در دولت سیزدهم است، افزود: ما به دنبال رفاه برای جامعه ایثارگران هستیم، اختصاص بخشی از سهام شرکت ها به سه د هک پایین جامعه ایثارگری اختصاص می یابد و ما نمی توانیم قبول کنیم که جانبازان مشکل داشته باشند و عده ای در این سازمان حقوق 80 میلیون تومانی بگیرند.
وی ادامه داد: برای بهبود وضعیت دندان ایثارگران و بیماران قطع نخاعی شرایطی را فراهم کردیم که در گذشته چنین امکاناتی نبود اصلا مدیریت قبلی خودشان را متعلق به بنیاد نمی دانستند. 40 میلیارد تومان برای اختصاص تشک ویژه برای جانبازان اختصاص داده شده که در دولت قبلی با وجود قول های فراوان این شرایط برایشان فراهم نشده بود.
فخاریان تاکید کرد: علاوه بر اینکه رفاه را برای جانبازان و خانواده شهدا و پرسنل فراهم می کنیم، به دنبال هوشمند سازی مدیریت هستیم، اکنون سیستم مالی هوشمند شده و تمام حقوق ها رصد می شوند و دهه فجر سیستم هوشمند مالی راه اندازی می شود و همه حقوق های ما قابل رویت خواهد بود و به مسئولان ارشد کشوری حق دسترسی خواهیم داد و صورت های مالی را هم افشا خواهیم کرد.
فخاریان افزود: 94 درصد مدیران در این سازمان از طریق فراخوان و بررسی صلاحیت و شایستگی آنها انجام شده است.این اقدام با عنوان استعدادیابی انجام شده و حتی کارمندان هم در این طیف قرار گرفتند و آنها رتبه بندی شدند و 50 درصد مدیران عامل و 30 درصد هیئت مدیره ها تغییر کردند و سه شرکت را به دلیل مشکلات مدیریتی و فسادی که وجود داشت ادغام کردیم.
مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثردرپایان سخنان خود گفت: در سال های گذشته برخی سه میلیون یورو ارز ترجیحی برای واردات دام دریافت کردند اما هیچ وارداتی انجام نگرفت همچنین در یک دوره فردی مدیریت تخم ماهی چشم زده را برعهده داشت که خودش بزرگترین وارد کننده عمده این محصول بود به طرز عجیبی درمان زمان بخشی زیادی از این نوع ماهی در کشور از بین رفت برای تامین نیاز داخل واردات صورت گرفت که با پیگیری های انجام شده این فرد برکنار شد و به مراجعه قضایی معرفی شده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب