امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 60742 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حضور رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر در منطقه ۱۶

خبرایران : نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با حضور در منطقه ۱۶ ضمن حضور در جلسه بررسی بودجه معاونت اجتماعی، شورای فرهنگی و اجتماعی (قرارگاه شهید شاطری) و نشست با مدیران محلات نه گانه، از مجموعه شهربانوی در حال احداث و ۴ پروژه‌ی دیگر بازدید کرد.
حضور رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر در منطقه ۱۶

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، ابتدا در جلسه بررسی بودجه معاونت اجتماعی که با حضور نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، سید مرتضی روحانی شهردار منطقه و جمعی از معاونین و مدیران برگزار شد، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از تعریف پروژه های منطقه، تأمین اعتبار و پیشروی پروژه ها اعلام رضایت کرد، سپس در جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی (قرارگاه شهید شاطری) سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ابتدا ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان اظهار داشت: در محلات نه گانه به دلیل وجود عرق محلی و موضوعات این‌چنینی مشکلی در بحث مشارکت مردمی نیست که این موضوع از نقاط قوت منطقه است که با لطف و حمایت های حضرتعالی اعتبار بحث فرهنگی و اجتماعی نسبت به سال گذشته ۱۰۰٪ افزایش پیدا کرد، که از این اعتبار ضمن اهمیت دادن به بحث نشاط برای بازسازی مساجد، بازسازی ورزشگاه ها و زمین های ورزشی و ... استفاده می شود.

🔸 در ادامه نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز ضمن عرض تسلیت ایام اظهار داشت: این روزها متعلق به حضرت زینب (س) و کاروان عاشورا است، کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود، صبر بصیرانه این عزیزان باعث شده این واقعه همچنان زنده باشد، منطقه ۱۶ با تقدیم سرداران و ۳۵۰۰ شهید جزء مناطق شاخص ما است که با اهدای ۱۱۰۰ شهید دانش آموز بیشترین شهید دانش آموز را دارد که در شهر و حتی کشور معرف حضور همه است، این منطقه خاستگاه مشاهیر و مفاخر برجسته‌ی فرهنگی، هنری، آیینی و ملی است، زادگاه شهیدان دستواره و صنیع خانی و ... اولین شهید مدافع حرم متعلق به این منطقه است، که با وجود ۱۱۰ مسجد و ۱۲۰۰ هیئت ثبت شده از ویژگی های غنی مذهبی برخوردار است، ۴ پروژه‌ی جدید ورزشی در حال احداث است، زیرا این منطقه ورزشکاران بنامی چون امیر قلعه نویی، حمید استیلی، فرشته کریمی و ... دارد، از لحاظ فرهنگی و هنری و حضور هنرمندانی چون اکبر عبدی، پرویز پرستویی و ... از مناطق ویژه است.

🔸 وی افزود: با وجود تمام این نقاط قوت ولی ما هنوز در ترویج سبک زندگی اسلامی-ایرانی مشکل داریم، تعریف شاخص های سبک زندگی به طور کامل صورت نگرفته باید برای تبیین شاخص های این مهم تلاش کنیم.

🔸 در ادامه هریک از مدیران حوزه اجتماعی و فرهنگی و معتمدین محلی به بیان مشکلات و مسائل محلات نه گانه پرداختند.

🔸 در پایان رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، ضمن اشاره به مشکلات شهر تهران اعم از آسیب های اجتماعی، ترافیک و آلودگی گفت: در برخی موارد دستگاه‌های مختلف متولی هستند که باید در یک چرخه عمل کنند، تکدی گری، معتادین متجاهر، آسیب های اجتماعی و کودکان کار و ... بسیار اهمیت دارد اما ۱۴ دستگاه دیگر نیز باید وظایف خود را انجام دهند، ما در مردمی سازی ضعف داریم، تشکل های مردمی باید تقویت شود، ما شاخص کم نداریم شاخص هایی که استاندارد جهانی دارد ولی برای مردمی سازی تلاش نکردیم، اجرای طرح جامع فرهنگی اجتماعی با کمک اساتید و نخبگان نیاز به مردمی سازی دارد.

🔸 او خاطرنشان کرد: منطقه ۱۶ از محلات غنی برخوردار است، از نقاط قوت منطقه وجود فرهنگسرای بهمن، ۶ خانه فرهنگ، ۳ یادمان شهید گمنام و ۹ سرای محله است و بحث آسیب های اجتماعی، بافت فرسوده، وجود ترمینال جنوب و باربری ها و باراندازها و معتادین متجاهر و ... از نقاط ضعفی است که می توان به آن اشاره کرد و امید است با تلاش مدیران شهری و سایر دستگاه‌ها بتوانیم برای رفع آن گام های موثری برداریم.

🔸 شایان ذکر است؛ بعد از جلسه قرارگاه شهید شاطری، جلسه ای با حضور نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، سید مرتضی روحانی شهردار منطقه و مدیران محلات نه گانه در سرای محله علی آباد جنوبی برای بررسی عملکرد سراها و مسائل و مشکلات آنها برگزار شد، مدیران محلات گزارش جامع و کاملی از سراها ارائه کردند و عضو شورای اسلامی شهر نیز اظهار داشت: در تدوین دستورالعمل ها باید از تجربیات مدیران محلات استفاده شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب