امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6067 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در ششمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران عنوان شد؛

عبداللهی: مجسمه ها به فضاهای شهری معنا می دهند/ کامیاب: برپایی سمپوزیوم ها به نوعی کلاس آموزشی است

خبر ایران : مراسم افتتاح ششمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران صبح امروز با حضور معاون خدمات شهری شهرداری تهران، رییس سازمان زیباسازی و جمعی از هنرمندان داخلی و خارجی برگزار شد.
عبداللهی: مجسمه ها به فضاهای شهری معنا می دهند/ کامیاب: برپایی سمپوزیوم ها به نوعی کلاس آموزشی است
به گزارش خبر ایران مجتبی عبداللهی در این مراسم گفت: سازمان زیباسازی وظایف گوناگونی برعهده دارد که در این راستا به موضوع هنر باید توجه ویژه ای داشته باشد. وی با بیان اینکه در کشور ما و همین طور در دین اسلام توجه ویژه ای به موضوع هنر شده است، افزود: مجسمه سازی نیز بخشی از هنر است که سابقه ای بیش از یک قرن در کشور و شهر ما دارد.
عبداللهی اضافه کرد: هنر می تواند هویت ملی و دینی یک کشور را متبلور سازد.وی تصریح کرد: در شهرها فضاهایی وجود دارد که با مجسمه هایی که در آنها نصب شده معنا پیدا می کند. به عنوان مثال میدان فردوسی و یا دربند با مجسمه هایی که در آنها کار شده است هویت پیدا می کنند . وی با اشاره به اینکه می توان از مجسمه به عنوان یک مبلمان شهری یادکرد، گفت: باید بیش از پیش به هنر مجسمه سازی توجه کنیم.
معاون شهردار تهران با اشاره به برگزاری ششمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی در تهران اظهارکرد: امیدواریم در زمینه های مختلف چنین جشنواره هایی برگزار شود چرا که این جشنواره ها علاوه بر اینکه موجب تبادل تجربیات بین هنرمندان می شود تبلیغی برای شهر تهران است . وی اضافه کرد: هنرمندان خارجی با حضور در شهر تهران و مشاهده هنر، فرهنگ و پاکیزگی این شهر متوجه هویت فرهنگی و هنری ایران می شوند و به نوعی مبلغانی برای کشور خواهند بود .
معاون شهردار تهران در پایان از سازمان زیباسازی خواست تا امکاناتی را فراهم کند تا تمامی رشته های هنری بتوانند در آن حضور داشته باشند و مشتاق برای شرکت در این جشنواره ها شوند .

کامیاب:برپایی سمپوزیوم ها به نوعی کلاس آموزشی است

همچنین جمال کامیاب، رییس زیباسازی شهر تهران ضمن خوش آمدگویی به هنرمندان خارجی و داخلی در این مراسم اظهارداشت: بی شک استمرار داشتن سمپوزیوم ها بسیار مهم است و می تواند به یک جریان تبدیل شود. این سمپوزیوم ها ظرفیت لازم را دارند تا جریان سازی کنند. به عنوان مثال سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی و دو سالانه مجسمه سازی از برنامه هایی است که جریان سازی کرده تا نمونه های آنها را در شهرهای دیگر یا بخش های خصوصی مشاهده می کنیم .
وی با بیان اینکه برگزاری سمپوزیوم های بین المللی علاوه بر ایجاد فضای صمیمی بین اساتید و دانشجویان ، فضای نقد را نیز فراهم می کند، گفت: برگزاری سمپوزیوم ها همچنین موجب تعامل بیشتر بین هنرمندان و مسوولین شده و همین طور تجربیات هنری را تبادل می کند .
کامیاب اضافه کرد: شهرها به دلیل رشد فزاینده تکنولوژی نیاز دارند که رگه هایی از احساس و هنر در آنها دمیده شود تا فضای زیباتر، دلچسب تر و با نشاط تری در آنها وجود داشته باشد .
وی با بیان اینکه موضوع آموزش نیز در سمپوزیوم ها از موضوعات مهم است ، گفت: هم اکنون در کنار هنرمندان یک دانشجو به عنوان دستیار قرارگرفته و دانشجویان می توانند از نزدیک و به طور عملی کاررا یادبگیرند . کامیاب با بیان اینکه متریال استفاده شده در سال گذشته چوب بود، افزود: امسال سمپوزیوم با متریال سنگ برگزار می شود که البته هرکدام سختی های خودشان را دارند .
وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم این تعامل بین هنرمند و متریال به خلق اثرزیبایی بیانجامد و امسال نیز همچون سمپوزیوم های گذشته شاهد یک سمپوزیوم پربار باشیم.
به گزارش شهرنوشت، طرح هایی از 173 هنرمند از 63 کشور جهان به سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران رسید و 75 نفر ازهنرمندان در بخش اساتید، 63 دانشجوی رشته مجسمه سازی و 50 دانشجو در بخش دستیاری هنرمندان حرفه ای در این سمپوزیوم شرکت کردند.ششمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران از 23 شهریور تا 15 مهرماه در دونوبت صبح و عصر برگزار می شود .

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب