امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 60621 تاریخ انتشار: شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۵:۳۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

فضانورد ایرانی نیز حضور دارد؛

زنان کاندیدای اعزام به ماه توسط ناسا معرفی شدند

خبرایران : ناسا فهرستی از ۹ زن را ارائه داده است که احتمالا فضانورد ماموریت ماه، از میان آنها انتخاب خواهد شد که نام "یاسمین مقبلی"، فضانورد ایرانی نیز در میان آنها دیده می‌شود. در این گزارش، به معرفی این زنان می‌پردازیم.
زنان کاندیدای اعزام به ماه توسط ناسا معرفی شدند

به گزارش خبرایران و به نقل از دیلی میل، بیش از نیم قرن از نخستین قدم گذاشتن انسان روی ماه می‌گذرد؛ زمانی که "نیل آرمسترانگ" (Neil Armstrong) این کلمات جاودانه را به زبان آورد: "این یک قدم کوچک برای انسان و یک جهش بزرگ برای نوع بشر است."

۱۱ آمریکایی دیگر که همگی از میان مردان بودند، از جمله "باز آلدرین" (Buzz Aldrin)، "آلن شپرد" (Alan Shepard) و "یوجین سرنان" (Eugene Cernan) در این مسیر پیش رفتند.

ناسا در حال حاضر، در حال برنامه‌ریزی برای فرود آوردن نخستین زن در ماه است و قصد دارد این کار را در کمی بیش از سه سال انجام دهد. ناسا فهرست ۹ نفره این زنان را اعلام کرده است.

در میان این زنان، یک فارغ‌التحصیل "دانشگاه کمبریج" (University of Cambridge)، یک کهنه‌سرباز نیروی دریایی آمریکا و یک بازیکن سابق راگبی "دانشگاه باث" (University of Bath)  که در مسابقات لیگ برتر زنان انگلیس بازی کرده است،دیده می‌شوند.

با توجه به این که موشک "آرتمیس I" یا (Artemis I) بدون سرنشین ناسا قرار است اواخر این ماه پرتاب شود و نخستین ماموریت از سه ماموریت پیچیده‌ای به شمار می‌رود که راه را برای بازگشت انسان به ماه هموار می‌کند، شمارش معکوس برای فرستادن نخستین زن به ماه رسما آغاز شده است.

 

فهرست ناسا از زنان کاندیدای اعزام به ماه:

 

"کایلا بارون" (Kayla Barron)

"کریستینا کخ" (Christina Koch)

"نیکول مان" (Nicole Mann)

"آن مک‌کلین" (Anne McClain)

"جسیکا میر" (Jessica Meir)

"یاسمین مقبلی" (Jasmin Moghbeli)

"کیت روبینز" (Kate Rubins)

"جسیکا واتکینز" (Jessica Watkins)

"استفانی ویلسون" (Stephanie Wilson)

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب